Gravity (جاذبه) اثر تحسین شده آلفانزو کوآرون


خلاصه داستان:

راین استون (سندرا بولک) و مت کُوالسکی (جرج کلونی) کار خود را در جهت بهبود تلسکوپ هابل در یک پیاده روی فضایی انجام می دهند،اما در همین حین انفجاری باعث سرگردانی آن ها در فضا شده و در ادامه تلاش برای بقا و زندگی و ...


تصاویر فیلم:

نقد و بررسی فیلم به قلم James Berardinelli (جیمز براردینِلی)

نمره 10 از 10

حیرت انگیز است!

اگر قرار بود مدرکی برای نشان دادن ارزش تکنیک سه بعدی در سینما ارائه شود،آن مدرک بی شک فیلم “Gravity/جاذبه” از آلفانزو کوآرون است.”Gravity/جاذبه” در کنار فیلم هایی مثل “Avatar/آواتار” و “Hugo/هیگو” (البته جا دارد از “Prometheus/پرومیتیئس” و “Life Of Pi/زندگی پای” هم یاد کنیم)،قدرت تکنیک سه بعدی را در صورت به کار بردن به جا و هوشمندانه به رخ می کشد.جنبه غرق کننده سه بعدی در این جا غیر قابل انکار و از طرفی غیر قابل بیان است.کوآرون قبلا اشاره کرده بود که هدف این فیلم قرار دادن بیننده در کنار شخصیت ها در فضا است که باید گفت به این هدف رسیده است.مشاهده فیلم در سینمای دو بعدی معمولی بدون شک از ارزش آن خواهد کاست و مشاهده آن در خانه از این هم بدتر است.این نقد و امتیاز داده شده به فیلم فقط در مورد نسخه سه بعدی و سینمایی صدق می کند.این راهی است که کوآرون دوست داشته فیلم دیده شود،او فیلم را این گونه تصور کرده،گسترش داده و ساخته است.هالیوود آن قدر از سه بعدی استفاده بیش از حد و سو استفاده کرده که از آن به عنوان راهی برای دوشیدن مشتریان یاد می شود و این نکته که قرار گرفتن آن در دستان کارگردانی کاردان و استفاده درست از آن می تواند بر ارزش یک فیلم بیفزاید برای خیلی ها تعجب آور است.”Gravity/جاذبه” تنها یک فیلم نیست؛چیزی دگرگون کننده است و عنصر درونی بودن آن توسط تکنیک سه بعدی تقویت شده است.

دوربین کوآرون بلندتر از فیلم نامه او حرف می زند.فیلم با یک نمای بیست دقیقه ای بدون کات (چیزی شبیه آن چه در فیلم “Children Of Men/فرزندان انسان” بود) آغاز می شود که در خلال آن دو شخصیت فیلم،فضانوردان راین استون (سندرا بولک) و مت کُوالسکی (جرج کلونی) کار خود را در جهت بهبود تلسکوپ هابل در یک پیاده روی فضایی انجام می دهند.دوربین شناور می شود،شیرجه می رود و حرکت می کند تا حس بودن در مدار را منتقل کند و زمین بزرگ و زیبا در پس زمینه تصویر می درخشد.سپس حادثه ای غافل گیر کننده و هولناک اتفاق می افتد و راین که از کنترل خارج شده در فضا شروع به پشتک زدن می کند و دوربین به داخل کلاه فضایی او می رود و بیننده از دیدگاه اول شخص می تواند گیجی او را لمس کند.(توجه:اشخاصی که مشکلات سرگیجه دارند ممکن است در این نما به مشکل بر بخورند) کوآرون در سر تا سر فیلم موفق شده بین رابطه دو شخصیت و گستردگی فضا ارتباط ایجاد کند.میزان سه بعدی بودن فیلم هیچ گاه بیش از حد نیست و در همه صحنه ها با دقت و ظرافت خاصی تنظیم شده است.

خط داستانی سر راست است و به مشکلات یک زن در حال مبارزه برای بقا می پردازد.اگر چه کلونی و بولک زوج خوبی را تشکیل داده اند اما فیلم آن ها را از هم جدا کرده و با بولک در نبردش با این شرایط سخت همراه می شود.او که در فضا سرگردان شده و تمام ابزارش برای فرار از این شرایط را از دست داده باید با چالش ها و خطرات جدیدی-آتش سوزی،اتمام اکسیژن،نبود سوخت و قطعات ماهواره ای معلق در فضا-دست و پنجه نرم کند در حالی که هدف ظاهرا ساده ای پیش رو دارد؛رفتن به خانه.خانه ای که جلوی چشمان او قرار دارد اما رسیدن به آن کاری بس دشوار است.

سطح هیجان فیلم بسیار بالا است.بعد از یک پانزده دقیقه ابتدایی نسبتا آرام و مفرح فیلم به اوج می رود (به جز یک پرده نسبتا آرام در میان فیلم) و اگر چه زمان فیلم تنها یک ساعت و نیم است اما شدت هیجانات آن رمق بیننده را می گیرد.(البته این یک تعریف بود) راین دائما از شرایط بد به شرایط بدتر می رود؛انگار کوآرون او را ابزاری قرار داده تا طبیعت بی رحم قوانین مورفی (قوانینی در زمینه بد شانسی که از نقل قول های آرتور مورفی (مهندس نیروی هوایی و از محققان تئوری هرج و مرج در آمریکا) برداشته شده اند) را به تصویر بکشد.از نظر رعایت واقعیات در زمینه بقا در فضا “Gravity/جاذبه” خوب عمل کرده و در کنار فیلمی مثل “Apollo 13/آپولو 13” قرار می گیرد.در حالی که آن فیلم بر اساس اتفاقات واقعی و این یکی بر اساس تخیل است اما “Gravity/جاذبه” در جزئیات آن قدر خوب و دقیق عمل کرده که حس واقعی بودن را القا می کند.”Gravity/جاذبه” را می توان یک فیلم علمی تخیلی واقعی دانست نه یک اپرای فضایی آبکی و خیالی.

با توجه به کاربرد زیاد جلوه های ویژه کامپیوتری برای شکل دادن به فیلم می توان گفت سهم بولک در فیلم ناچیز است،اما بازی او در این جا را می توان به سادگی بهترین ایفای نقش او تا به حال دانست که از نقش برنده اسکار و اغراق شده او در “The Blind Side/سمت کور” خیلی بهتر است.او در بسیاری صحنه ها مجبور بوده انواع مختلفی از احساسات،از رهایی گرفته تا ناامیدی را بدون دیالوگ و در حالی که دوربین به صورتش نزدیک بوده منتقل کند.نقش از نظر فیزیکی هم طاقت فرسا بوده و شرایط جسمی خوبی را طلب می کرده است.مثل تام هنکس در فیلم “Cast Away/دور افتاده” او در بخش عمده فیلم هم بازی ندارد،اما بر خلاف هنکس او در معرض خطر مرگ قرار دارد.تصور این که بولک برای این ایفای نقش نامزد اسکار نشود غیر ممکن است.

جرج کلونی شاید بیش تر به این دلیل انتخاب شده که موفقیت فیلم در گیشه تضمین شود.بینندگانی که به امید دیدن او به تماشای فیلم می روند ناامید خواهند شد،زیرا بعد از گذشت حدود نیم ساعت او از فیلم خارج می شود.او و بولک تنها بازیگرانی هستند که در فیلم جلوی دوربین قرار می گیرند و اد هریس تنها صدا پیشگی کنترل کننده ماموریت را به عهده دارد.(“شکست خوردن جزء گزینه ها نیست” دیالوگی است که احتمالا به نقش او در “Apollo 13/آپولو 13” اشاره دارد)

با عرض معذرت از جرج کلونی باید گفت که هم بازی اصلی بولک محیط فیلم است.تماشای این محیط که تماما توسط کامپیوتر ها خلق شده تجربه ای شگفت آور است.این محیط مثل محیط “Star Wars/جنگ ستارگان” یا “Star Trek/پیشتازان فضا” دور از دسترس و اتو کشیده نیست.این محیط تا حدودی حس بودن در فضا را به بیننده می دهد،این که در سکوت مطلق شناور باشید و زمین را طوری ببینید که از روی زمین به هیچ وجه نمی توانید.عیب و نقص های موجود در سیاره دیگر دیده نمی شوند و خبری از مرزهای سیاسی نیست و آن چه می بینید تنها دریا و خشکی است.

سادگی محیط فیلم من را بی اختیار به یاد فیلم “Moon/ماه” انداخت،فیلم دانکن جونز با بازی سم راکول که در حقش خیلی کم لطفی شد.ذهنیت های هر دو فیلم به هم شبیه هستند اگر چه این یکی خیلی حادثه ای تر است و بودجه اش هم به طور قابل توجهی بیش تر است.هر دو فیلم به ایده تنهایی و جدایی در فضا می پردازند.این مسئله ریشه های روان شناختی قدرتمندی دارد که “Gravity/جاذبه” هم مثل “Moon/ماه” به خوبی آن را کند و کاو می کند.با این تفاوت که در این جا جلوه های ویژه قوی تر هستند و ایفای نقش های موجود در فیلم کمک زیادی به خط روایی خوب آن می کنند.به تمام این ها بهترین کاربرد تکنیک سه بعدی تا به حال را هم اضافه کنید تا همه چیز کامل شود.حتما این فیلم را در سینما تماشا کنید،اگر منتظر دیدن آن در خانه بمانید،اگر چه باز هم ارزشش را دارد اما دیگر آن تاثیر قدرتمند را نخواهد داشت.

اختصاصی نقد فارسی

مترجم:رضا اسدی

 

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه ها،وبلاگ ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات “منبع:سایت نقد فارسی” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نقد و بررسی فیلم به قلم Todd McCarthy (تاد مککارتی)

نمره 10 از 10

بعد از تماشای “Gravity/جاذبه” فورا متوجه می شوید که این واقع گرایانه ترین و موزون ترین فیلمی است که در فضا اتفاق می افتد،”Gravity/جاذبه” یکی از آن داستان های تنازع برای بقای هیجان انگیز و پر از نقاط اوج نفس گیر و غافل گیری های میخکوب کننده است.”Gravity/جاذبه” یک فیلم علمی تخیلی به مفهوم رایج آن نیست،در این اولین فیلم بلند آلفانزو کوآرون بعد از هفت سال،نه خبری از بیگانه ها هست،نه نبرد سفینه های فضایی و نه جوامع پاد آرمان شهری،فیلم در زمان 90 دقیقه ای پر هیجانش تلاش یک زن و مرد برای جنگیدن با خشن ترین محیط ممکن را به نحوی ملموس و نزدیک به تصویر می کشد.فیلم ابتدا در جشنواره فیلم ونیس و سپس در تلراید به نمایش در آمد.این فیلمِ محصول کمپانی برادران وارنر هوشمندانه است اما هنری نیست و از نظر درام فیلمی سر راست است اما آن قدر خیره کننده روایت شده که بدون شک به یکی از فیلم های شاخص این گونه تبدیل می شود.کار سه بعدی انجام شده روی فیلم مثال زدنی است و فیلم طوری کار شده که روی آیمکس خوب به نظر برسد و می توان گفت گیشه های جهانی را هدف گرفته است.

جرج کلونی در نقش فضانورد با تجربه،مت کُوالسکی در حالی که روی جایگاه خود در مدار دور زمین نشسته و منتظر آغاز ماموریت خود است با لحنی طنز آمیز می گوید:”هوستون،من احساس بدی نسبت به این ماموریت دارم” این لحن طنز گونه لحنی است که تنها برخی بینندگان هنگام تماشای صحنه آغازین سیزده دقیقه ای فیلم و در حالی که چشم هایشان گرد شده با آن موافق خواهند بود.در این صحنه ابتدایی دوربین هماهنگ با شاتل فضایی دائما در حال گردش و چرخش است و مت را می بینیم که با دستگاه متصل به لباسش خارج از کنترل به این سو و آن سو می رود در حالی که دانشمند حاضر در ماموریت راین استون (سندرا بولک) در تلاش است مشکلی که خارج از شاتل ایجاد شده را حل کند.این صحنه مثل این است که مکس افولس (کارگردان آلمانی) را در فضا رها کرده باشید و تداوم بصری آن آن قدر باشکوه است که هم علاقه مندان دو آتشه و هم هواداران عادی را متعجب می کند که “چگونه این کار را کرده اند؟” و آن ها را به بازگشت و تماشای مجدد آن وا می دارد.

داستان فیلم که توسط کوآرون و پسرش جونس نوشته شده ساده و سر راست است:چگونه این دو عضو بازمانده از شاتل فضایی معیوب می توانند پیش از اتمام اکسیژن راهی برای بازگشت به زمین پیدا کنند؟کُوالسکی کهنه کار که اولین ماموریتش را در سال 1996 انجام داده رفتاری فروتنانه در قبال همکار تازه کارش استون دارد،”این بالا نابغه هه تویی من فقط اتوبوسو می رونم”،اما شوخی های هوشمندانه او جلوی توانایی های حرفه ای و دانش وسیع او در مورد زنده ماندن در خلاء منجمد فضا را نمی گیرد.

قبل از اینکه کوآرون اولین کات فیلم برداری خود را بدهد این اوضاع آشفته با خبر نزدیک شدن یک توده زباله فضایی به آن ها که نتیجه خاموش شدن یکی از ماهواره های روسی است آشفته تر می شود و در کمال تعجب و غافل گیری فضای خالی اطراف آن ها با جریانی از زباله های فلزی پر می شود و تنها خوش شانسی محض است که می تواند این فضانوردان در معرض را نجات دهد.در این قسمت هولناک فیلم سفینه آسیب می بیند و استون به دلیل پاره شدن لوله اتصال دهنده اش به سفینه در فضای بی کران رها می شود.

در این جا هم مثل قسمت های دیگر فیلم کوآرون با استفاده از ترکیب ذهن و حقیقت بیرونی و همچنین تضاد بین آرامش فضای خالی و ظهور تهدید های ناگهانی،تعلیق و هیجان ایجاد کرده است.آن چه این تعلیق را تقویت کرده تغییر از موسیقی متن الکترونیک و غریب و موثر استیون پریس به سکوت مطلق است؛از صحنه های خشن فیزیکی گرفته تا نماهای بسته صورت استون که می توان بخار نفسش را درون ماسک او دید و تنها صدایی که شنیده می شود صدای نفس های سنگین اوست؛از زیبایی زمین آبی و سبز و آفتاب سوخته گرفته تا تاریکی و اعماق فضای بی کران؛از هیبت ترسناک کیهان گرفته تا وحشت هیچی،از گرمی خورشید سوزان تا انجماد این برزخ ابدی.

این تضادها چهار چوبی احساسی برای خط روایی ایجاد می کنند.بعد از اینکه کُوالسکی استون را از گم شدن در فضا نجات می دهد در داستان تغییر جهتی غیر منتظره ایجاد می شود.آن ها دست پاچه به دنبال پناه گاه می گردند و چشم کُوالسکی به ایست گاه فضایی روسی در دور دست می افتد که می تواند موقتا و تا زمانی که سفینه ای برای نجاتشان بیاید آن ها را پناه دهد.از طرفی ذخیره اکسیژن آن ها در حال کاهش است و استون فکر می کند به ایست گاه فضایی نمی رسند.غافل گیری هایی در این ایست گاه روسی و همچنین یک سفینه فضایی دیگر در انتظار آن ها است و وقتی استون را بی وزن و در حالی که تنها لباس زیر به تن دارد شناور در هوا می بینیم ناخودآگاه به یاد شخصیت ریپلی با بازی سیگورنی ویور در فیلم ” Alien /بیگانه” می افتیم.

اما هیچ هیولایی بیرون نمی پرد تا دندان های ترسناکش را نشان دهد،تنها شرایط ناگوار این محیط است که آن ها را به چالش می کشد و “Gravity/جاذبه” را کنار فیلم هایی مثل “Life Of Pi/زندگی پای” و “All Is Lost/همه چیز از دست رفته” از جی.سی.چندور قرار می دهد که همگی داستان مقاومت قهرمانانه انسان برای زنده ماندن در شرایط دشوار را روایت می کنند.دو فیلم ذکر شده هر دو ناگواری های اقیانوس را به تصویر می کشند و نه فضا،اما در “Gravity/جاذبه” هم که شخصیت هایش درون لباس و ماسک های فضایی پنهان شده اند به نوعی همان حس زیر آب بودن به بیننده دست می دهد با این تفاوت که در فضا دید واضح تر و شفاف تری در دسترس است.

همین دید است که در این جا اهمیت دارد،دیدن فضا طوری که گویی فیلم واقعا در فضا اتفاق افتاده است.دیدن فیلم برای بار اول تجربه سینمایی منحصر به فردی را رقم می زند،زیرا فکر می کنید محل فیلم برداری فیلم واقعا فضا بوده است و با توجه به مدت زمان کوتاه فیلم،بینندگان وسوسه خواهند شد که “Gravity/جاذبه”،این فیلم مثال زدنی کوآرون و همکارانش را برای بار دوم و سوم تجربه کنند.فیلم برداری درخشان فیلم را امنوئل لوبزکی انجام داده که تا کنون (به جز یکی) تمامی فیلم های کوآرون را فیلم برداری کرده است.او موفق شده از حد خود در فیلم های قبلی فراتر برود و تصاویر فوق العاده شفافی که او گرفته در ترکیب با تکنیک سه بعدی طوری از کار در آمده که حس می کنید می توانید در آن ها قدم بزنید و شناور شوید.طراحی تولید اندی نیکلسن بیش تر صرف ساخت سفینه های فضایی شده که به نظر مدت زیادی از آن ها استفاده شده و شبیه ماشین های کار کرده و داغان هستند و جلوه های ویژه فضایی بی همتای تیم وبر اصلا شبیه جلوه های کامپیوتری نیستند و بیش تر به واقعیت می مانند.

علی رغم تمام زیبایی و هیجانی که “Gravity/جاذبه” در خود دارد،در نقطه ای از فیلم،یعنی حدودا زمان گفت و گوی طولانی نهایی بین کُوالسکی و استون،مشخص می شود که فیلم قرار نیست چیزی بیش از این ارایه دهد؛نه چیزی ماورایی،نه فلسفی و نه اشاراتی که دارای معنایی خاص باشند.برای برخی بینندگان این مسئله رضایت بخش است،زیرا از این طریق فیلم از تظاهر و جدی گرفتن بیش از حد خود در امان مانده است.از طرفی خودداری فیلم از پرداختن به این معماهای ابدی و تبدیل شدن به چیزی بیش از یک فیلم هیجان انگیز و درام پر تعلیق،باعث می شود بسیاری دیگر از بینندگان فیلم از آن به عنوان فیلمی بزرگ و نه فوق العاده یاد کنند.پایان فیلم پایانی خوب و پر از تصاویر آرام و پژواک هایی است که به آرامی تغییر می کنند.

کلونی هم اعتبار مردانه و هم خوش رویی را در شخصیتش گنجانده است و شخصیتی ارائه داده که هر کسی دوست دارد در زمان تنگنا و سختی در کنار خود داشته باشد.بولک هم در بهترین فیلمی که تا کنون در آن حضور داشته می درخشد و اد هریس که در فیلم از نظر بصری حضور ندارد صدا پیشگی کنترل کننده ماموریت را بر عهده داشته است.

اختصاصی نقد فارسی

مترجم:رضا اسدی

 

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه ها،وبلاگ ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات “منبع:سایت نقد فارسی” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

 


ممکن است شما دوست داشته باشید

115

دیدگاه بگذارید

Please Login to comment
115 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
86 Comment authors
حمید ساوjames sunderlandجهانmiladfaniهمایون Recent comment authors
  Subscribe  
Notify of
ali
Member
Member
ali

ehsan60:این فیلم رو دیشب با کیفیت خوب dvdscr دیدم و البته در ال سی دی ۴۰ اینچ..همه خواب بودند و من هم با خیال راحت و بدون هر گونه صدای اضافه این فیلم معرکه رو دیدم و لذت بردم..فوق العاده بود..این فیلم چه از لحاظ صمعی چه بصری ۲۰ می گیره. فیلمبرداری و موسیقی فیلم شاهکاره..حتما ببینید. وای خوش به حالت! من همین الان که ساعت نزدیک به ۵ صبح هست دیدن فیلم رو تموم کردم، و الان درک میکنم که دیدن این فیلم روی صفحه نمایش ۱۵ اینچ لپ تاپم عجب اشتباه مضحک و دردناکی بود 🙁 فردا دانشگاه… ادامه »

احسان ریاحین
Member
Member
احسان ریاحین

این فیلم رو دیشب با کیفیت خوب dvdscr دیدم و البته در ال سی دی ۴۰ اینچ..همه خواب بودند و من هم با خیال راحت و بدون هر گونه صدای اضافه این فیلم معرکه رو دیدم و لذت بردم..فوق العاده بود..این فیلم چه از لحاظ صمعی چه بصری ۲۰ می گیره. فیلمبرداری و موسیقی فیلم شاهکاره..حتما ببینید.

mohammad noori
Guest
Member
mohammad noori

امیر جون: barney sawyer: شش: امیر جون: hgwxx7: ۳۳django:برا خودم متاسفم که تو ایران به دنیا اومدم و از دیدن فیلمها در سینما محروم شدم برا خودم متاسفم.. دوستان الکی بهتون بر نخوره شما بچسبین به همین میهن اس لامی :sigh: دقیقا حرف مفت نزن هنوز هم می تونی بری لاس وگاس وطن فروش تو هم برو بچسب به ::::::::: 😡 الان مظنه ساندیس چنده ؟ حاجی این ها که نمی دونن مجانی می گیرن واسشون قیمتش مهم نیست آره نمی دونم ولی بازم بهتر از اینه که مثل شما جیره خوار آمریکا و انگلیس باشم… هر روز و هرشبم… ادامه »

Admin
Member

من این فیلمو بالاخره تو سینمای بع شکل سه بعدی دیدم
شاهکار بود. یه یادداشت هم اینجا در موردش گذاشتم

112059 " rel="nofollow">https://naghdefarsi.com/forum/نقد-ها-و-ترجمه-های-اختصاصی-همکاران-و-کاربران-نقد-فارسی/۹۴۱۹۷-Gravity-جاذبه-تجربه-ای-ناب-از-یک-تک-صحنه-ی-۹%DB%B0-دقیقه-ای.html#112059

مهدي
Guest
Member
مهدي

من که نمایشگر ٣ بعدی ندارم و این فیلم هم تمام شاهکاریش به ٣ بعدی بودنشه

امیر جون
Guest
Member
امیر جون

barney sawyer: شش: امیر جون: hgwxx7: ۳۳django:برا خودم متاسفم که تو ایران به دنیا اومدم و از دیدن فیلمها در سینما محروم شدم برا خودم متاسفم.. دوستان الکی بهتون بر نخوره شما بچسبین به همین میهن اس لامی :sigh: دقیقا حرف مفت نزن هنوز هم می تونی بری لاس وگاس وطن فروش تو هم برو بچسب به ::::::::: 😡 الان مظنه ساندیس چنده ؟ حاجی این ها که نمی دونن مجانی می گیرن واسشون قیمتش مهم نیست آره نمی دونم ولی بازم بهتر از اینه که مثل شما جیره خوار آمریکا و انگلیس باشم… هر روز و هرشبم شبکه هایی… ادامه »

frank castle
Member
Member
frank castle

شش:

امیر جون:

hgwxx7:

۳۳django:برا خودم متاسفم که تو ایران به دنیا اومدم و از دیدن فیلمها در سینما محروم شدم

برا خودم متاسفم.. دوستان الکی بهتون بر نخوره

شما بچسبین به همین میهن اس لامی :sigh:

دقیقا

حرف مفت نزن هنوز هم می تونی بری لاس وگاس وطن فروش تو هم برو بچسب به ::::::::: 😡

الان مظنه ساندیس چنده ؟

حاجی این ها که نمی دونن مجانی می گیرن واسشون قیمتش مهم نیست

شش
Guest
Member
شش

امیر جون:

hgwxx7:

۳۳django:برا خودم متاسفم که تو ایران به دنیا اومدم و از دیدن فیلمها در سینما محروم شدم

برا خودم متاسفم.. دوستان الکی بهتون بر نخوره

شما بچسبین به همین میهن اس لامی :sigh:

دقیقا

حرف مفت نزن هنوز هم می تونی بری لاس وگاس وطن فروش تو هم برو بچسب به ::::::::: 😡

الان مظنه ساندیس چنده ؟

امیر جون
Guest
Member
امیر جون

ایلیا: امیر جون: hgwxx7: ۳۳django:برا خودم متاسفم که تو ایران به دنیا اومدم و از دیدن فیلمها در سینما محروم شدم برا خودم متاسفم.. دوستان الکی بهتون بر نخوره شما بچسبین به همین میهن اس لامی :sigh: دقیقا حرف مفت نزن هنوز هم می تونی بری لاس وگاس وطن فروش تو هم برو بچسب به ::::::::: 😡 اگه کسی متاسف باشه بخاطر برخوردار نبودن از آخرین فناوریهای روز، که اونم فقط و فقط به دلیل لجبازی بچه گانه یه عده محدود که بر موج قدرت سوارن هست، وطن فروش حساب میشه؟! پس با این حساب مردم تمامی کشورهای دنیا بجز… ادامه »

ایلیا
Guest
Member
ایلیا

امیر جون: hgwxx7: ۳۳django:برا خودم متاسفم که تو ایران به دنیا اومدم و از دیدن فیلمها در سینما محروم شدم برا خودم متاسفم.. دوستان الکی بهتون بر نخوره شما بچسبین به همین میهن اس لامی :sigh: دقیقا حرف مفت نزن هنوز هم می تونی بری لاس وگاس وطن فروش تو هم برو بچسب به ::::::::: 😡 اگه کسی متاسف باشه بخاطر برخوردار نبودن از آخرین فناوریهای روز، که اونم فقط و فقط به دلیل لجبازی بچه گانه یه عده محدود که بر موج قدرت سوارن هست، وطن فروش حساب میشه؟! پس با این حساب مردم تمامی کشورهای دنیا بجز سوریه… ادامه »

امیر جون
Guest
Member
امیر جون

hgwxx7:

۳۳django:برا خودم متاسفم که تو ایران به دنیا اومدم و از دیدن فیلمها در سینما محروم شدم

برا خودم متاسفم.. دوستان الکی بهتون بر نخوره

شما بچسبین به همین میهن اس لامی :sigh:

دقیقا

حرف مفت نزن هنوز هم می تونی بری لاس وگاس وطن فروش تو هم برو بچسب به ::::::::: 😡

1392
Guest
Member
1392

اینجور فیلما را باید توی سینما دید تو صفحه ی کوچیک لب تاب یا تلویزیون هیچ لذتی نداره … 🙁

امیرحسین میرابیان
Guest
Member
امیرحسین میرابیان

من دیشب این فیلم رو ۳D دیدم…
بی نظیر بود، نماها و حرکتهای دوربین جوری طراحی شده بود که انگار از اول فیلم روی یه سیمولاتور نشستی و معلق کاملی و انقدر تکنیکِ ۳D بالا بود هیچ چیز رو به غیر از کاراکتر های فیلم نمیتونستی حس کنی حسِ همزادپنداری محض با شخصیتهای فیلم. هیجانی تمام نشدنی
پلان های بلندِ بدون کات که پارگی هیجان رو غیرممکن میکرد.
بی نظیر بی نظیر بی نظیر

احسان ریاحین
Member
Member
احسان ریاحین

با تشکر از رضای عزیز برای ترجمه خوبشون..عاشق این سبک فیلمها هستم که انسان رو در محیطی بکر با خودش تنها میگذاره..فیلمهایی نظیر دور افتاده و ماه. 😉

سينا بحيرايي
Guest
Member
سينا بحيرايي

holy shit!
دو تا نمره کامل! حیرت انگیزه!

sorena 007
Guest
Member
sorena 007

من که تریلرش رو دیدم واقعا خوشم اومد ….

پیام -
Member
Member
پیام -

شدیدا منتظر این فیلم هستم
واقعا که کارگردان خوبیه کوآرون
بهترین قسمت هری پاتر هم قسمت زندانی آزکابانشه که کوآرون ساخته
واقعا فیلم هاش خوش ساختن ۸)

KAKTUS
Member
Member
KAKTUS

به نظر خوب می رسد هر چند فیلمی که روی زمین سفت قدم نگذارد زیاد باب میل نیست!

البته باید " Solaris " اثر تارکوسکی بزرگ و " 2001 یک ادیسه فضایی" رو سوا کرد!

hassan tayyebi
Member
Member
hassan tayyebi

۳۳django:برا خودم متاسفم که تو ایران به دنیا اومدم و از دیدن فیلمها در سینما محروم شدم

برا خودم متاسفم.. دوستان الکی بهتون بر نخوره

شما بچسبین به همین میهن اس لامی :sigh:

دقیقا

Hamid Salahshoor
Member
Member
Hamid Salahshoor

اونطور که توی تریلر ها دیدم فیلمبرداری این فیلم استثنائیه ! فوق العاده ـست… فکر کنم توی این چندسال اخیر بهترین فیلمبرداری بشه…

خبردهنده
Guest
Member
خبردهنده

خدا بیامرزه راجر ایبرت رو.فکر میکنین اگه الان زنده بود به این فیلم چند میداد؟

epep
Member
Member
epep

بی صبرانه منتظر این فیلم هستم … همه چیز خبر از یک شاهکار میدهد …

خبردهنده
Guest
Member
خبردهنده

خبردهنده:فکر میکنم دی ۹۲ بلوریش بیاد.

خبردهنده:فکر میکنم دی ۹۲ بلوریش بیاد.

ببخشید بهمن ماه منتشر میشه.همینطور فیلم های Machete kills و Prisoners با بازی هیو جکمن و جیک گینلهال.فیلم Rush هم دی ماه بلوری میاد

amir307
Guest
Member
amir307

یعنی انقدر آلفانزو کوآرون کارگردان خوبی من خبر نداشتم ببین چیه که امتیاز ۱۰ از جیمز برادینلی گرفته این فیلم

امید کیا
Member
Member
امید کیا

بعد از گذشت دو روز از ریلیز دیت،۱۸۰۰۰ رای با میانگین ۸٫۸٫فکر کنم imdb باید یه جای خالی تو ۲۵۰ تا باز کنه

یولبارس
Member
Member
یولبارس

فرزندان بشرش رو همین دیروز دیدم و واقعا هم فیلم خیلی خفنی بودش و امتیاز ۱۰ از ۱۰ رو تو ای ام دی بی بهش دادم … بشدت هم منتظر فیلم جدید آلفونسو که همین جاذبه باشه هستم ولی بهتون پیشنهاد میدم که فیلم ماه (MOON) دانکن جونز رو هم ببینید اون هم فیلم خوبیه و یکی از بهترین فیلم هاییه که در مورد فضا ساخته شده…

amir
Member
Member
amir

امیدوارم بتونم این فیلم رو سه بعدی نگاه کنم.
باور کنین اگه رو سینما بود و قیمت بلیتش ۱۰۰ هزار تومن هم بود میرفتم سینما

Amin Irani
Member
Member
Amin Irani

دوستان امتیازو داشته باشین !!!

از تریلرش معلوم بود چه شاهکاریه

یه جا خوندم جیمز کامرون هم از کارگردانیش انگشت به دهان مونده …

sina esmaeilpour
Member
Member
sina esmaeilpour

مهارت شگفت آور کوارون در کارگردانی نماهای بدون کات با دیدن فیلم فرزندان انسان برای من ثابت شد. کارش خیلی درسته!

P78
Member
Member
P78

واقعا بی صبرانه منتظر دیدنشم

دقت کردین که تقریبا تو دهه اخیر معمولا همیشه یه فیلم تقریبا پرهزینه ساخته میشه که شاهکاره و لیاقت خیلی بالایی برای اسکار بهترین فیلم داره ( و الارقم این که اسکار درو می کنن ولی معمولا بهترین فیلم نمیشن) و بهترین جلوه های ویژه رو هم می برن و میزان زیادی هم اسکار درو می کنن . مثلا ارباب حلقه ها ( ها ) و یا اواتار- اینسپشن – هیوگو – زندگی پای و …. . امسال هم این فیلم به این مقام می رسه

33django
Guest
Member
33django

برا خودم متاسفم که تو ایران به دنیا اومدم و از دیدن فیلمها در سینما محروم شدم

برا خودم متاسفم.. دوستان الکی بهتون بر نخوره

شما بچسبین به همین میهن اس لامی :sigh:

ali goli
Member
Member
ali goli

واقعا همچین نقد ونمره و همچین تریلری آدم و بیچاره میکنه واسه انتظار واسه دیدن همچین فیلمی
ما به همون دانلود ۷۲۰ هم راضیم اگه این اینترنت بذاره

مصطفی ناظمی
Member
Member
مصطفی ناظمی

آقا رضا تکی. 😛 :-*

farhad maleki
Member
Member
farhad maleki

انگار جیمز برادینلی نمیدونه یکی که تو ایران زندگی میکنه باید بشینه تو خونه ببینه وخیلیا هم قدرت خرید تلویزیون۳بعدی ندارن و درضمن چند ماه هم باید صبر کنن دانلود کنن بکنه بتونه فیلم ر ببینه و این که ازدیدن همچین نعمتی محروم باشه
خفت باره 😮

برديا شهبا
Member
Member
برديا شهبا

امسال برخلاف پارسال که رقابت خیلی سنگین بود و کلی کارگردان و فیلم مشهور و طراز اول با هم رقابت می کردن،رقابت خیلی سبک تره و به همین خاطره که موفقیت "جاذبه" تو اسکار و جشنواره ها اصلا دور از انتظار نیست.
فیلم قبلی کوارن یعنی "فرزندان بشر" به خاطر رقبای گردن کلفتی که تو سال ۲۰۰۶ داشت نتونست تو زمینه بردن جوایز زیاد موفق باشه،ولی امسال اوضاع کاملا به نفع "جاذبه" اس.

من پیش بینی میکنم که تو رشته های زیر به احتمال ۸۰ درصد کاندید بشه:
بهترین فیلم
بهترین کارگردانی
بهترین فیلمنامه اورجینال
بهترین فیلمبرداری
بهترین تدوین
بهترین جلوه های ویژه
و بهترین بازیگر نقش اول زن

عرفان فرهادی
Member
Member
عرفان فرهادی

دوستان نقد برادینلی هم شاهدی بود بر این مدعای من که moon فیلم خوفیست…
تماشای آن پیش از تماشای جاذبه به شدت پیشنهاد میشه!

bigbang
Guest
Member
bigbang

متاسفانه به دو دلیل من از دیدن این شاهکار به صورت سه بعدی منع هستم. یک اینکه تلویزیون هوشمن سه بعدی تو خونه نداریم. دو اینکه مشکل سرگیجه دارم 🙁

حسین
Member
Member
حسین

کوارون مرسی…..منتظر فیلمت هستم….اگه بعنوان بهترین فیلم اسکار انتخاب بشه در کنار مارتی(۱۹۵۶)کوتاهترین فیلمهایی هستند که برنده جایزه بهترین فیلم شده اند!

Admin
Member

اصلا من همون موقع که تریلر این فیلمو دیدم عاشقش شدم
فوق العاده بود. تو همون تریلر اش هم عالی بود

Maloosjaan
Guest
Member
Maloosjaan

خوشمان آمد