Mad Max: Fury Road (مکس دیوانه: جاده‌ی خشم) + بازبینی تصویری


خلاصه داستان:

در آینده ای دور، در حالی که تنها بیابانی خشک از زمین باقی مانده است، باقیمانده ی نسل انسان ها برای بدست آوردن واجبات زندگی حاضرند یکدیگر را بکشند. مکس، مردی کم حرف که زن و بچه اش را از دست داده است، به تنهایی سفر می کند و در جستجوی صلح می باشد...


تصاویر فیلم:

نقد و بررسی فیلم به قلم James Berardinelli (جیمز براردینِلی)

نمره 8.8 از 10

«مکس ديوانه: جاده خشم»(Mad Max: Fury Road) روی پرده می‌رود. اين را نمی‌شد واضح‌تر يا خلاصه‌تر از اين گفت. سی سال بعد از آخرين باری که روی پرده عريض سينما ظاهر شد، مکس برای گرفتن انتقام برمی گردد. «جاده خشم»، تا حدی باز راه اندازی[۱] يا ريبوت، تا حدی دنباله و تا حدی چيزی کاملاً متفاوت از اين دو است که ما را با خود به سفری می‌برد که هم شبيه و هم متفاوت از فيلم قبلی است. جرج ميلر از بازيگران جديدی استفاده کرده و بودجه عظيمی را صرف ساخت فيلم «مکس ديوانهای»، که هميشه می‌خواسته بسازد ولی هرگز به طور صد در صد آمادگی ساختش را نداشته، کرده است. صحبت از آوردن سينما به سطح جديدی است… صندلی‌های سالن‌های نمايش دهنده «جاده خشم» بايد مجهز به کمربند ايمنی باشند.

سه دهه فاصله بين اکران «مکس ديوانه: فراتر از طوفان»(Mad Max: Beyond Thunderstorm) و اکران «جاده خشم» بيشتر تابع شرايط بوده تا قصور ميلر. در طول اين وقفه، او بارها تلاش کرد تا اين پروژه را کليد بزند، اما موضوعات مربوط به درخشش (و بعد افول) مل گيبسون، به عنوان بزرگ‌ترين ستاره هاليوود، و مشکلات پيدا کردن لوکيشنی متناسب با فيلمنامه جديد باعث شدند که اين پروژه عليرغم چندين بار افتتاح متوقف بماند. در اينجا ممکن است گفته شود که اين وقفه طولانی به فروش فيلم کمک خواهد کرد- اين نه تنها منجر به اين شد که مرد جوان تری نقش اول را بگيرد، بلکه به ميلر اجازه داد تا زمان بيشتری را صرف جنبه نمايشی فيلم کند که در آناليز نهایی به عنوان بزرگ‌ترين نقطه قوت فيلم برای فروش بهتر تبديل شود.

وقتی به فيلم‌های اکشن تابستان نگاه می‌کنيم، اين چيزی است که به نظر می رسد. «جاده خشم» به عنوان يک دنباله تقريباً دو ساعته (با تنها يک دوره ۱۵ دقيقهای بدون هيجان در کل فيلم)، جاده خشم پيروتکنيک، اثر اغراق گونه مايکل بی را با اثر پرزرق و برقی از جنس «سريع و خشن» ترکيب می‌کند. زمان پساآخرالزمانی فيلم لوله آزمايشی است که در آن آدرنالين و تستوسترون در يک کوکتل منفجره ترکيب می‌شوند. با اين حال، عليرغم اين همه اکشن، هيجان و ضرب و شتم، شخصيت‌ها خيلی خوب تعريف شده‌اند. ميلر زمان مناسبی را صرف توضيح گذشته شخصیتها و تعاملاتشان کرده است تا از اين رهگذر به آنچه ممکن بود به راحتی به کات‌های مقوایی (مانند فيلم بی) تبديل شوند زندگی ببخشد. به عنوان يک قاعده هميشگی فيلم‌های اکشن، اتفاقات معقول به نظر می‌رسند چون ما به آنچه برای قهرمان داستان رخ می‌دهد اهميت می‌دهيم. اما «جاده خشم»، استثنای خوشايندی در اين قاعده کلی است.

ماجراهای اين فيلم نيز در همان آينده نفرت انگيز مرد امگایی فيلم‌های «مکس ديوانه: جنگجوی جاده»( Mad Max 2: The Road Warrior)، «فراتر از طوفان» رخ می‌دهد. وقتی همه دنيا به بيابان تبديل می‌شود، آب به کالای بسيار ارزشمندی تبديل می‌شود. و وقتی که آزادی تنها از طريق سفرهای طولانی ميسر می‌شود، بنزين نيز بهای زيادی می‌يابد. داستان فيلم کاملاً سرراست است: مکس راکاتانسکی (تام هاردی)، مرد تنهایی که در غم مرگ همسر و دخترش خرد شده است (رويدادهایی که در فيلم سال ۱۹۷۹ بيان شده‌اند)، به نيروهای امپراتور فيوريوسا (چارليز ترون) می‌پيوندد تا با ربودن هر پنج همسر يک جنگ سالار (هيو کيز-بايرن): اسپلنديد (رزی هانتينگتون-ويتلی)، توست (زو کراويتز)، کيپيبل (رايلی کياف)، دگ (ابی لی) و فراجايل (کورتنی ايتون) با وی بجنگد. با اين حال، اين جنگ سالار تمايلی ندارد تا به مادران بالقوه کودکانش اجازه دهد تا برای کشتن مکس و فيوريوسا بروند و آن‌ها را برمی گرداند. شايد بعضی چيزها پشت بيشتر مردها را بلرزانند، اما راکاتانسکی الکی به مکس ديوانه معروف نشده است.

ستاره واقعی فيلم کيست؟ مکس ديوانه هاردی يا جلوه های بصری ديوانه‌وار و باشکوه ميلر. بدون شک اين يکی از بهترين فيلم‌هایی است که در چند مدت اخير اکران شده است. صحنه های روز فيلم درخشان و رنگی هستند، همراه با تعداد زياد رنگ قرمز و نارنجی و شب‌ها مملو از رنگ آبی هستند که باعث می‌شوند تقريباً همه چيز به صورت سياه و سفيد ديده شوند. تاکيد بر جلوههای ويژه عملی (مکتب قديم) به جلوه های کامپيوتری حال و هوای خاصی به تعقيب و گريزها و نزاع‌های فيلم داده است که در بسياری از فيلم‌ها (مانند سريع و خشن مذکور) ديده نمی‌شود. تماشای يک فيلم سه بعدی در شرايطی که بابت هزينه بليط نگران نيستيد تجربه مفرحی است (البته بايد اضافه کنم که اين فيلم هنوز تا جايگاه فيلم‌هایی مانند آواتار و جاذبه فاصله زيادی دارد.)

تام هاردی از تأثير جرج لازنبی اجتناب می‌کند. هميشه پيروی از بازيگری که مهر پاک نشدنی خود را پای يک نقش زده است بسيار دشوار است. لازنبی خود قادر نبود اين کار را با نقش باند انجام دهد؛ شون کانری در «در سرويس مخفی ملکه»(On Her Majesty’s Secret Service) دور از دسترس به نظر می رسيد. با اين حال، هاردی در «جاده خشم» از همان صحنه اول مکس است. شايد اين مرهون فاصله سی ساله بين نقش او و نقش گيبسون باشد. هاردی با استفاده از شرايط خاص فيلم مکسی را به ما نشان می‌دهد که راهش را در ميان ۱۲۰ دقيقه فيلم به خوبی پيدا می‌کند.

همبازی هاردی در جاده خشم، چارليز ترون نيمه کچل است که وابستگی خود را به اين نقش با تراشيدن سرش اثبات کرده است. حال می‌توانيم فيوريوسای ترون را به معبد قهرمان‌های زن فيلم‌های اکشن در کنار سيگورنی ويور در «بيگانه» و ليندا هميلتون در «ترميناتور ۲» اضافه کرد. فيوريوسا بيشتر از اين که يک نقش مکمل باشد يک نقش اصلی است؛ فيلم به يک اندازه به داستان او و مکس می‌پردازد. نيکلاس هالت نقش مردی را بازی می‌کند که بيشتر نقش اصلی فيلم ديوانه است.

رويکرد ميلر برای افرادی که خيلی زود از فيلم‌های اکشن کسل می‌شوند، يک جايگزين دارد. گذشته شخصيت‌ها از طريق فلش بک‌های سريع، يک صدای سرسری و ديالوگ‌های تصادفی ارائه می‌شوند. از لحظات کم اکتان خيلی کم استفاده شده است. غير از 15 دقيقه استراحت فيلم که به بازيگران و تماشاگران اجازه می‌دهد تا نقش خود را چاق کنند، «جاده خشم» نمره قبولی اکشن را می‌گيرد. کسانی که از تعقيب و گريز ماشين‌ها در سه گانه قبلی لذت بردند، عاشق جاده خشم می‌شوند. اين فيلم مفهوم «لذت تماشای فيلم در تابستان» را به اوج خود می‌رساند.

————–

[۱] در داستان‌های سری، به معنای درنظرنگرفتن تمامی اتفاقات و رخدادهای قبلی و خلق دوباره شخصيت و بازسازی داستان است.

اختصاصی نقد فارسی

مترجم: محمدرضا سیلاوی

 

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: سایت نقد فارسی” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

 

نقد و بررسی فیلم به قلم Robbie Colin (رابی کولین)

نشریه تلگراف

نمره 10 از 10

«مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road) اولین فیلم جورج میلر بعد از انیمیشن «خوش‌قدم ۲» (Happy Feet ۲) در سال ۲۰۱۱ و اولین فیلم زنده‌ی او بعد از فیلم «بیب: خوک در شهر» ( Babe: Pig in The City) در سال ۱۹۹۸ است.

بازگشت با تأخیر میلر به سری فیلم‌های «مکس دیوانه» چیزی کم‌‌تر از فوران دیوانگی از نوع آتش‌فشان کراکاتوآ [در اندونزی] ندارد. آخرین باری که میلر را در این سری فیلم‌ها دیده بودیم در قسمت سوم به‌اسم «مکس دیوانه: فراتر از طوفان» (Mad Max: Beyond Thunderstorm) در سال ۱۹۸۵ بود، اما این فیلم بیش‌‌تر به یک ادامه‌ی معنوی برای فیلم دوم به‌اسم «مکس دیوانه ۲: جنگ‌جوی جاده» (Mad Max ۲: The Road Warrior) در سال ۱۹۸۱ شباهت دارد.

فیلم دوم شبیه فیلم‌های وسترن دهه‌ی 50 بود که در آن شخصیت مکس رُکاتانسکی(Max Rockatansky) با بازی مل گیبسون برای بقا در یک آینده‌‌ی تهی از سوخت و غذا تقلا ‌می‌کرد و در همین حین از یک پالایشگاه نفت در دوردست‌ها دفاع ‌می‌کرد تا به دست گروه غارتگران نیفتد. 20 دقیقه‌ی اوج فیلم در صحنه‌ی تعقیب‌وگریز – که هنوز هم مانند سمفونی کاملی از توپ‌های آتشین و بشکه‌های چرخان و سرهای قطع‌شده است- مانند تعقیب بومیان آمریکایی در فیلم «دلیجان» (Stagecoach) جان فورد دیوانه‌وار است.

فیلم جدید حتی از این هم فراتر ‌می‌رود و ‌می‌توان گفت، در هر صحنه‌ای که تعقیب‌وگریز وجود دارد، اکشنِ با غلظت فراوان با سرعت فوق‌العاده دیوانه‌وار آمیخته ‌می‌شود. نتیجه این است که فیلم شباهت بیش‌‌تری به فیلم شاه‌کار سال ۱۹۲۶، «ژنرال» (The General) اثر کمدین معروف، باستِر کیتون (Buster Keaton)، دارد تا اثر جان فورد، که در آن تعقیب‌وگریزی با سرعت ۱۵۰ مایل در خطوط راه‌آهن جریان دارد. آن فیلم هم‌راه بود با دیالوگ‌های کم، طراحی‌های صحنه‌ی خیره‌کننده (برای آن زمان) و البته بدل‌کاری‌های از پیش طراحی‌شده.

فیلم با مکس با بازی تام ‌هاردی آغاز ‌می‌شود که خود را در گیرودار فرار کردن از یک زندان در میان صحرا پیدا ‌می‌کند. فرمان‌روای آن دژ، ایمورتان جو (Immortan Joe)، با بازی هیو کِیس‌ـ‌بایرِن، کسی که شاید طرف‌داران سری «مکس دیوانه/ Mad Max» از پشت گریم و ماسک اسکلتی‌اش او را به‌عنوان شخصیت منفی فیلم اول، Toecutter، به‌یاد بیاورند، پنج زن دارد که همه‌ی آن‌ها را در برجی زندانی کرده و امیدوار است بتواند آن‌ها را متقاعد کند -هر چند به‌زور- برای او پسر و جانشینی بیاورند.

از همان اول معلوم است که زنان علاقه‌ای به او و خواسته‌اش ندارند؛ بنابراین، درون محموله‌ای از سوخت که هر روز به آن دژ ‌می‌آید پنهان ‌می‌شوند و فرار ‌می‌کنند‌. ایمورتان جو با خشم فراوان هدایت گروهی را برای بازگرداندن آن‌ها به‌عهده ‌می‌گیرد. اولین باری که «جاده‌ی خشم» فرصت نفس کشیدن به مخاطب ‌می‌دهد بعد از تقریباً نیم ساعت هرج‌ومرج دیوانه‌وار است. بسیاری از فیلم‌ها، به‌دلایل منطقی فراوانی، این‌گونه ساخته ‌نمی‌شوند، اما وقتی به این صورت دیوانه‌وار ساخته ‌می‌شوند و مؤثر هم واقع می‌شوند واقعاً باعث خوش‌حالی است.

چیزی که تماشای «جاده‌ی خشم» را دل‌چسب‌تر ‌‌می‌کند این نکته است که فیلم تمام قواعد کلی و نانوشته‌‌ی فیلم‌های بلاک‌باستری را که [مثلاً] فیلم‌های گران و پرخرج باید برای نوجوانان و بزرگ‌سالان بازاریابی شود و، در عین حال، برای بازگرداندن بیش‌‌ترین سود از فروش، برای بچه‌های هشت‌ساله نیز قابل دیدن باشد، رعایت نمی‌کند و پس ‌می‌زند. خواه‌ناخواه جورج میلر از این قواعد نانوشته آگاه بوده است و این کار را همانند راندن یک تانکر سوخت درست به وسط این نوع قوانین انجام داده است. «جاده‌ی خشم» لذت را در راه‌های مختلف برای تکه‌تکه کردن، سوزاندن و ترکیدن بدن‌های افراد مضحک و عجیب‌وغریب درون فیلم گنجانده است.

در فیلم مردانی رنگ‌پریده و لاغر مانند ملیس (Melies) اره ‌می‌شوند، به اطراف پرت ‌می‌شوند، ‌می‌میرند، و در انفجار‌ها منفجر ‌می‌شوند‌. تصورکنید گروه سیرک «سیرک دو سولی» (Cirque du Soleil) مانند یکی از نقاشی‌های هیرونیموس بوش (Hieronymus Bosch)، نقاش هلندی، در حال اجرا بر روی صحنه است و کسی یک‌دفعه صحنه‌ی نمایش را به‌آتش ‌می‌کشد‌. این کم‌وبیش چیزی است که میلر خلق کرده است.

هاردی فیلم را کاملاً در اختیار و احاطه‌ی خود دارد و با خود نوعی قطعیت و خون‌سردی به‌همراه آورده و تقریباً درون نقش خود فرورفته است. بین نقش او در این‌جا و نقشش در فیلم «بِرانسون» (Bronson)، اثر نیکولاس ویندینگ رفن، شباهت‌هایی وجود دارد و تقریباً مانند آن است؛ با این حال، در واقع او و نیکولاس هولت هیچ‌کدام نقش اول فیلم نیستند. هولت به‌طور شگفت‌انگیزی در نقش خود، نوکس، (Nux) به‌عنوان یک مسافر قاچاق مضطرب در این سفر خطرناک فرورفته است.

اما نقشی که در واقع کار اصلی را انجام ‌می‌دهد و جای نقش اصلی مرد را گرفته یک زن است، یک سرباز سرکش به‌اسم فیوریوسا (Furiosa) با بازی شارلیز ترون، کسی که مغز متفکر این فرار است. فیوریوسا یکی از سرسخت‌‌ترین و، در عین حال، انعطاف‌پذیرترین قهرمانان چند سال اخیر است. همانند نقش سیگورنی ویور در سری فیلم‌های «بیگانه» (Alien)، فیوریوسا به‌واسطه‌ی جنسیت خود شکل گرفته، نه بر اساس تعریفی از آن و این‌. ترون به‌طرزی بسیار عالی مناعت طبع و اضطراب و رودررویی با این احساسات را به‌نمایش گذاشته است.

بعضی از مردم، مطمئناً انتظار برداشت قوی‌تر ‌و پای‌دار‌تری از فمنیسم در این فیلم داشته‌اند؛ با این حال، شخصیتی که ترون نقش او را ایفا کرده فاصله‌‌ی بسیاری با یک مثال ساده از فمنیسم دارد. هم‌چنین نگاهی بیندازید به همسران فراری ایمورتان، کسانی که ممکن است جوان و زیبا به‌نظر بیایند، ولی قطعاً، در مقابل، دخترانی هستند که مستأصل‌اند و نمی‌دانند چه کار کنند.

این فیلم یک محصول غیرعادی است، اما المان‌های آن به‌خوبی با هم ترکیب شده‌اند، درست مانند افکت‌های رایانه‌ای آن که گردباد‌ها و طوفان‌های شنی در پشت صحنه را با بدل‌کاری‌های برجسته ترکیب کرده است. دنیای «مکس دیوانه» همیشه المانی‌هایی را که در آن وجود داشته با هم ترکیب کرده و درخشندگی این سری فیلم‌ها هم در این است که آن‌ها را به بهترین شکل به هم وصل کرده است، راه‌هایی ابتکاری که توانسته قطعه‌های آهنی را به هم وصل کند، و چیزی غیرقابل‌تصور، خنده‌دار و یا زشت و بدترکیب و در بعضی مواقع هر سه‌ی آن‌ها را هم‌زمان پدید بیاورد.

اختصاصی نقد فارسی

مترجم: احسان محمدی

ویراستار: علی باقریان

 

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: سایت نقد فارسی” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

 

 


ممکن است شما دوست داشته باشید

95
دیدگاه بگذارید

Please Login to comment
95 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
45 Comment authors
majid amiriابوالفضلیوناس خداجو7saeedsurenaali m Recent comment authors
  Subscribe  
Notify of
hamid fassihi
Member
Member
hamid fassihi

War-Machine:

۲۰۴۹:متفاوت ترین فیلم اکشنی بود که دیدم البته از حیث مزخف بودن تنها افتخار فیلم این بود که تبدیل شد بب مزخرفترین فیملمی که تا حالا دیدم. حیف بیست گیگ حجم . اصلا این فیلمی به تعادل فیزیکی اعتاد داشت؟ چی بود این فیلم؟ شخصیت پردازی نداشت اصلا. مزخرف تر از همه بازی افتضاح تام هنکس و نیکل کیدمن و کارگردانی مزخرف تر کاپولا. سینما خاکستر شده به خدا

فقط میتونم بگم خدا شفات بده دوست عزیز!
تام هنکس؟؟ نیکل کیدمن؟
کاپولا رو از کجا آوردی؟ 😀

😀 😀

ممل
Guest
Member
ممل

فیلم بدی نبود
داستانش تکراری بود مثل کتاب الهی بود
کتاب الهی لااقل جنگ اصلیش اب نبود بلکه هدفی والاتر داشت..
اما در کل فبلم لذت بخشیه ببینیدش …

021afshin
Guest
Member
021afshin

۲۰۴۹:متفاوت ترین فیلم اکشنی بود که دیدم البته از حیث مزخف بودن تنها افتخار فیلم این بود که تبدیل شد بب مزخرفترین فیملمی که تا حالا دیدم. حیف بیست گیگ حجم . اصلا این فیلمی به تعادل فیزیکی اعتاد داشت؟ چی بود این فیلم؟ شخصیت پردازی نداشت اصلا. مزخرف تر از همه بازی افتضاح تام هنکس و نیکل کیدمن و کارگردانی مزخرف تر کاپولا. سینما خاکستر شده به خدا

تام هنکس ؟!؟! نیکول کیدمن ؟!؟! کاپولا ؟!؟! عزیزم شهر موشها سیدیش اومده، زود برو بگیر.جمشید هاشم پور و مرحوم خیرآبادی توش بازی کردن.

amin007
Guest
Member
amin007

اول از همه بگم که فیلم خوبی بود ولی واقعا دلیل این همه تعریفو از فیلم نمیدونم واقعا چه مفهوم والایی در فیلم نهفتس که لیاقت نمره ی ۸٫۴ رو داشته باشه نمره ی من به فیلم ۸ از ۱۰

p0uya
Guest
Member
p0uya

eshghem: ۲۰۴۹: War-Machine: ۲۰۴۹:متفاوت ترین فیلم اکشنی بود که دیدم البته از حیث مزخف بودن تنها افتخار فیلم این بود که تبدیل شد بب مزخرفترین فیملمی که تا حالا دیدم. حیف بیست گیگ حجم . اصلا این فیلمی به تعادل فیزیکی اعتاد داشت؟ چی بود این فیلم؟ شخصیت پردازی نداشت اصلا. مزخرف تر از همه بازی افتضاح تام هنکس و نیکل کیدمن و کارگردانی مزخرف تر کاپولا. سینما خاکستر شده به خدا فقط میتونم بگم خدا شفات بده دوست عزیز! تام هنکس؟؟ نیکل کیدمن؟ کاپولا رو از کجا آوردی؟ 😀 آقای محترم درست صحبت کن. محض اطلاع بازیگر نقش مکس… ادامه »

کی سیاوش
Guest
Member
کی سیاوش

eshghem: ۲۰۴۹: War-Machine: ۲۰۴۹:متفاوت ترین فیلم اکشنی بود که دیدم البته از حیث مزخف بودن تنها افتخار فیلم این بود که تبدیل شد بب مزخرفترین فیملمی که تا حالا دیدم. حیف بیست گیگ حجم . اصلا این فیلمی به تعادل فیزیکی اعتاد داشت؟ چی بود این فیلم؟ شخصیت پردازی نداشت اصلا. مزخرف تر از همه بازی افتضاح تام هنکس و نیکل کیدمن و کارگردانی مزخرف تر کاپولا. سینما خاکستر شده به خدا فقط میتونم بگم خدا شفات بده دوست عزیز! تام هنکس؟؟ نیکل کیدمن؟ کاپولا رو از کجا آوردی؟ 😀 آقای محترم درست صحبت کن. محض اطلاع بازیگر نقش مکس… ادامه »

eshghem
Guest
Member
eshghem

۲۰۴۹: War-Machine: ۲۰۴۹:متفاوت ترین فیلم اکشنی بود که دیدم البته از حیث مزخف بودن تنها افتخار فیلم این بود که تبدیل شد بب مزخرفترین فیملمی که تا حالا دیدم. حیف بیست گیگ حجم . اصلا این فیلمی به تعادل فیزیکی اعتاد داشت؟ چی بود این فیلم؟ شخصیت پردازی نداشت اصلا. مزخرف تر از همه بازی افتضاح تام هنکس و نیکل کیدمن و کارگردانی مزخرف تر کاپولا. سینما خاکستر شده به خدا فقط میتونم بگم خدا شفات بده دوست عزیز! تام هنکس؟؟ نیکل کیدمن؟ کاپولا رو از کجا آوردی؟ 😀 آقای محترم درست صحبت کن. محض اطلاع بازیگر نقش مکس تام… ادامه »

2049
Guest
Member
2049

War-Machine: ۲۰۴۹:متفاوت ترین فیلم اکشنی بود که دیدم البته از حیث مزخف بودن تنها افتخار فیلم این بود که تبدیل شد بب مزخرفترین فیملمی که تا حالا دیدم. حیف بیست گیگ حجم . اصلا این فیلمی به تعادل فیزیکی اعتاد داشت؟ چی بود این فیلم؟ شخصیت پردازی نداشت اصلا. مزخرف تر از همه بازی افتضاح تام هنکس و نیکل کیدمن و کارگردانی مزخرف تر کاپولا. سینما خاکستر شده به خدا فقط میتونم بگم خدا شفات بده دوست عزیز! تام هنکس؟؟ نیکل کیدمن؟ کاپولا رو از کجا آوردی؟ 😀 آقای محترم درست صحبت کن. محض اطلاع بازیگر نقش مکس تام هنکس… ادامه »

امید امینی
Member
Member
امید امینی

۲۰۴۹:متفاوت ترین فیلم اکشنی بود که دیدم البته از حیث مزخف بودن تنها افتخار فیلم این بود که تبدیل شد بب مزخرفترین فیملمی که تا حالا دیدم. حیف بیست گیگ حجم . اصلا این فیلمی به تعادل فیزیکی اعتاد داشت؟ چی بود این فیلم؟ شخصیت پردازی نداشت اصلا. مزخرف تر از همه بازی افتضاح تام هنکس و نیکل کیدمن و کارگردانی مزخرف تر کاپولا. سینما خاکستر شده به خدا

فقط میتونم بگم خدا شفات بده دوست عزیز!
تام هنکس؟؟ نیکل کیدمن؟
کاپولا رو از کجا آوردی؟ 😀

2049
Guest
Member
2049

متفاوت ترین فیلم اکشنی بود که دیدم البته از حیث مزخف بودن تنها افتخار فیلم این بود که تبدیل شد بب مزخرفترین فیملمی که تا حالا دیدم. حیف بیست گیگ حجم . اصلا این فیلمی به تعادل فیزیکی اعتاد داشت؟ چی بود این فیلم؟ شخصیت پردازی نداشت اصلا. مزخرف تر از همه بازی افتضاح تام هنکس و نیکل کیدمن و کارگردانی مزخرف تر کاپولا. سینما خاکستر شده به خدا

narges se
Member
Member
narges se

این فیلم دید من و به فیلم های اکشن تغییر داد همیشه فکر میکردم فیلم اکشن صرفا جهت سرگرمی مخاطب ساخته میشه در حالی که صحنه های اکشن این فیلم اصلا این حسو به من دست نداد که دارم فیل بلاک باستری میبینم. من خودم عاشق فیلم های پر دیالوگم ولی این فیلم با اینکه دیالوگ های کمی داشت واقعا نظرمو جلب کرد ناگفته نماند که دیالوگ های خیلی قشنگی داشت مثل اونجا که مکس به فریوسا گفت: امید داشتن اشتباست چون اگه نتونی چیزی رو که خرابه درست کنی دیوونه میشی که برداشت من این بود که مکس اینو… ادامه »

sajjad e
Member
Member
sajjad e

AGH79: soubasa:به نظر شما اون ادمای سفید پوست زیر دستِ جان جاودان,خواجه بودن؟؟ و یا اینکه به نظر شما چرا فیوریسا همیشه پیشونیشو سیاه میکرد؟؟ سعی کنین یکم فیلمو تحلیل کنین,این افیلم ارزشش بیشتر ازیناس خب بگو چرا 😐 خیلی ممنون از تفکرت روی سوالام! خب از دیالوگ های فیلم تقریبا میشه این نتیجه رو گرفت که تمام افراد زیر دست جان جاودان خواجه بودن,چون هیچ تمایلی به اون ۵تا زن نداشتن و وقتی ناکس اونا رو دید تنها چیزی ک گفت این بود که چقدر درخشان اند! برای سوال دوم هم باید بگم فیوریوسا پیشونیشو سیاه میکرد,چون درجش از… ادامه »

محسا
Guest
Member

این فیلم حرف نداشت !!
خیلی حال کردم !!
من خودم این فیلم رو در کنار سریال هایی مثه
The Walking Dead
The Strain
The 100
و … اینا میذارم
از بس که قشنگ بود 🙂 🙂 🙂 !!

شاهین shahin
Guest
Member
شاهین shahin

فیلم مکرراً از یک تم بازگشت یا تکرار یک موضوع ولی با معنایی متضاد استفاده میکند: ۱- مسیر اصلی فرار در نهایت بر میگردد. برگشت به خانه اول . جائیکه در اول مستقر بودند. از فرار به روبرو شدن. ۲- از مکس که به عنوان یک کیسه خون در ابتدای فیلم استفاده میکردند در انتهای فیلم با همین نقش، نجات آفرین شد و زندگی دوباره به فیورسیا میبخشد. ۳- انتحار پوچ سربازان دیوانه ایموردتان جو، این بار با یک انتحار متفاوت وقتی که ناکس ماشین جنگی را در گذرگاه منهدم میکند ارزشمند جلوه میکند. ناکس در ابتدای فیلم جزء دشمنان… ادامه »

alireza ghazbanpour
Member
Member
alireza ghazbanpour

soubasa:به نظر شما اون ادمای سفید پوست زیر دستِ جان جاودان,خواجه بودن؟؟
و یا اینکه به نظر شما چرا فیوریسا همیشه پیشونیشو سیاه میکرد؟؟
سعی کنین یکم فیلمو تحلیل کنین,این افیلم ارزشش بیشتر ازیناس

خب بگو چرا

sajjad e
Member
Member
sajjad e

به نظر شما اون ادمای سفید پوست زیر دستِ جان جاودان,خواجه بودن؟؟
و یا اینکه به نظر شما چرا فیوریسا همیشه پیشونیشو سیاه میکرد؟؟
سعی کنین یکم فیلمو تحلیل کنین,این افیلم ارزشش بیشتر ازیناس

hamid fassihi
Member
Member
hamid fassihi

mhooman:سلام…فیلمو تماشا کردم…جالب بود…اما:
به نظرم این فیلم برای افرادی که واسه فیلم تماشا کردنشون فلسفه خاص خودشونو دارن و سعی میکنن با سینما زندگی کنن، چرت به تمام معناست.
پس وقت خودتونو تلف نکنید. به جاش میتونید بشینید yi yi رو تماشا کنید…

با قسمت اول حرفت موافقم نه درباره این فیلم بلکه فیلم .

m hooman
Member
Member
m hooman

سلام…فیلمو تماشا کردم…جالب بود…اما:
به نظرم این فیلم برای افرادی که واسه فیلم تماشا کردنشون فلسفه خاص خودشونو دارن و سعی میکنن با سینما زندگی کنن، چرت به تمام معناست.
پس وقت خودتونو تلف نکنید. به جاش میتونید بشینید yi yi رو تماشا کنید…

ایمان نکویی
Member
Member
ایمان نکویی

به نظرم این فیلم اصلا در حد تعریفایی که ازش میشه نیست. یه فیلم متوسط رو به پایین که مثلا میخواد مفاهیم عمیق داشته باشه که اصلا موفق نشده.صحنه های اکشنشم که انقدر زیاد بود که تو ذوق میزد و خسته کننده میشد.
فیلم نامه و شخصیت پردازیم که در حد فیلمای ابگوشتی …..حیف وقت واقعا…………

محمد عادلی
Member
Member
محمد عادلی

من یادم نمیاد فیلمی به این اکشنی و با ظرافت با کمترین استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری دیده باشم.فیلم برداری وتدوین این فیلم محشره ،کارگردانی این فیلم هم عالی از آب در اومده و جرج میلنر تونسته فیلمی خوب بسازه جزئیات فیللنامه هم عالی هستن ولی به نظر من فیلم میتونست از روند داستانی بهتری برخوردار باشه و میتونست داستان غنی تری رو ارائه بده بازی بازیگزها هم خیلی خوب هست تو تمام دوساعت فیلم جلوی مانیتور میخکوب شده بودم و محو این فیلم شده بودم این فیلم مستحق این بود که فروش بیشتری داشته باشه ولی تا اونجا… ادامه »

Farzad I
Member
Member
Farzad I

منو که خیلی نگرفت.حالا نمیدونم مشکل از منه یا آدمهای دیگری هم هستن که زیاد خوششون نیومده باشه!(با توجه به نمرهش یقینا مورد اول درسته :-* )

arash arashi
Member
Member
arash arashi

من نفهمیدم این اقای براردینلی فقط از فیلم تعریف کرده پس این ۸/۸ چی میگه؟؟؟ مگه داریم؟؟؟

idiot
Member
Member
idiot

من خیلی دوس داشتم…
عالی بود…
فیلمبرداریش …
تدوین صدا و موسیقی متنش….
انتخاب بازیگراش…
مخصوصا تام هاردی…
به قول یکی از دوستان (دختر کش)..
(:

دانیال محمدی
Member
Member
دانیال محمدی

من خیلی از این فیلم خشم اومد بدی این فیلم این بود که مدت خیلی زیادی به صحنه هایه اکشن پرداخت اصلا به مخاطب اجازه فکر کردن نمیداد فقط باید لذت میبردیم

فاطمه.
Guest
Member
فاطمه.

بعد از دیدن تی اس قسمت اول هابیت، این دومین دفعه ای بود که صبر نکردم و فیلم رو با اون کیفیت نگاه کردم. اما دیدن فیوری رود خیلی لذت بخش تر بود و اصلا خسته م نکرد. فیلمبرداری، یه جاهایی واقعا عجیبه! چشم آدم با حرکت دوربین پیش میره و یجوریه که بعضی وقتا حس میکنی خودتم اونجایی.. خیلی خیلی زیاد میشه درباره ش حرف زد.. این فیلم یعنی دو ساعت مفید 🙂 پرداخت ها بجا و عالی، گریم، موسیقی، بازیگری، طراحی صحنه، لباساشون و جلوه های طبیعیش، و بقول Benjamin: "بدلکاری های خطرناک و نفس گیر، و ریتم… ادامه »

bent ben
Member
Member
bent ben

فیلم عالی بود با بدلکاری های خطرناک و نفس گیر و جلوه های ویژه عالی . ریتم و ضرباهنگ تند

عالی

mamad barami
Guest
Member
mamad barami

به نظرم بهتره شما شاهکار های تاریخی رو مورد نقد و بررسی قرار بدیدفیلمای زیادی هست که نیاز به فهمیدن بیشتر دارند به جای این چرندیات مد مکس واونجرز و سریع و خشن

bent ben
Member
Member
bent ben

فیلم خوش ساخت و خیلی خشنی نشون می ده

باید صبر کرد و دید

Francis Underwood
Member
Member
Francis Underwood

تا الان فروش جهانی فیلم بیشتر از ۱۲۰ میلیون دلار بوده و تا الان بهترین افتتاحیه ی سری فیلم های مد مکس و جورج میلر بوده.

امیر صوفی
Member
Member
امیر صوفی

لطفا نقد براردینلی رو هم بزارید . ممنون.

محمد
Member
Member
محمد

فک کنم قسمت اولش از فیلمهای جریان ساز بوده.تریلرش که وحشتناک بود.

کیا گودرزی
Guest
Member
کیا گودرزی

فیلم رو روی پرده و ۳D دیدم . نمیدونم چطور میشه با چند تا لنز و دیافراگم های مختلف اینجوری فیلمبرداری کرد.فوق العاده به اضافه یه طراحی صحنه بی نظیر در هاله ایی از رنگ خاکی . یه ضد بلاک باستر با ایده های چپ و فمینیستی ( احتمالن منتقدها شیفته این قسمت ماجرا شدن ) بازی شارلیز ترون و تام هاردی اونقدر قوی نبود ولی نیکلاس هولت … معرکه و دیوانه کننده.از الان بذارینش توی لیست کاندیداهای اسکار

Francis Underwood
Member
Member
Francis Underwood

به معنای واقعی کلمه فیلم ترکونده متاش ۸۹ شده در imdb هم نمرش ۹ شده.

ali goli
Member
Member
ali goli

تام هاردی غول واسه خودش
من که کار بد ازش ندیدم
خیلی مشتاقم

Amir Mahmoodi
Member
Member
Amir Mahmoodi

Pili Pili:

امید بصیری:

Pili Pili:کاملا مشخصه فیلم خوش ساختیه..هم نمره منتقدین هم نمره کاربر ها بالا بوده
راجر ابریت هم به این فیلم ۴/۴ داده!!!

راجر ایبرت بدبخت الان ۷ تا کفن هم پوسونده!

بله مثه اینکه شما درست میگید…اشتباه از من بوده
اخه من رفتم توی سایت http://www.rogerebert.com
ودیدم به فیلم۴/۴ داده شده…خودتون هم میتونید برید چک کنید..ولی در هر صورت باز هم عذرمیخوام

دوست عزیز اون سایت راجر ایبرت بعد از مرگش رها نشد و منتقدین دیگه توش نقد قرار میدن

Pili Pili
Member
Member
Pili Pili

امید بصیری:

Pili Pili:کاملا مشخصه فیلم خوش ساختیه..هم نمره منتقدین هم نمره کاربر ها بالا بوده
راجر ابریت هم به این فیلم ۴/۴ داده!!!

راجر ایبرت بدبخت الان ۷ تا کفن هم پوسونده!

بله مثه اینکه شما درست میگید…اشتباه از من بوده
اخه من رفتم توی سایت http://www.rogerebert.com
ودیدم به فیلم۴/۴ داده شده…خودتون هم میتونید برید چک کنید..ولی در هر صورت باز هم عذرمیخوام

امید بصیری
Guest
Member
امید بصیری

Pili Pili:کاملا مشخصه فیلم خوش ساختیه..هم نمره منتقدین هم نمره کاربر ها بالا بوده
راجر ابریت هم به این فیلم ۴/۴ داده!!!

راجر ایبرت بدبخت الان ۷ تا کفن هم پوسونده!

Pili Pili
Member
Member
Pili Pili

کاملا مشخصه فیلم خوش ساختیه..هم نمره منتقدین هم نمره کاربر ها بالا بوده
راجر ابریت هم به این فیلم ۴/۴ داده!!!

ATA Mahmoodi
Member
Member
ATA Mahmoodi

عجب فیلمه توپیه پسسسس
بعید نیست تام هاردی جونم کاندید اسکار بشه

ali ruzegar
Member
Member
ali ruzegar

خیلی ازش تعریف شنیدم میگن سوپرایز بزرگ امساله مردم بهش ۹۹ دادن و منتقدین ۹۲