Instant Family (خانواده فوری)

۲۰۱۸ | کمدی, درام | ۱۳۰ دقیقه | درجه نمایشی PG-13

 

کارگردان :Sean Anders

نویسنده :Sean AndersJohn Morris

بازیگران :Mark WahlbergRose ByrneIsabela Moner

خلاصه داستان :یک زوج حسابی به خاطر شیطنت‌های سه بچه‌ای که به فرزندخواندگی گرفته‌اند، به دردسر می‎افتند.

www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/12/logo-trans.png

 

ویلیام بیبیانی – راپ (نمره ۸٫۲ از ۱۰)

«خانواده فوری» یک داستان شایسته، درگیرکننده و محبت آمیز است، با نقش آفرینی‌های خنده دار و صمیمانه، به خوبی آن اوج گیری دراماتیک را در خود جای داده است.

 

آی جی ان (نمره ۸ از ۱۰)

با قدم نهادن به شکلی درست در مرز میان کمدی تیز و یک درام کمدی متفکرانه، «خانواده فوری» توانسته در آن واحد دلگرمی و محبت و یک عالمه خنده‌های از ته دل را خلق کند. وقتی که خنده دار است، که اغلب هم همینطور است، واقعا خده دار است. یکی از کمدی‎‌‎های برتر امسال، کلاسیک نیست، ولی غنی است، هوشمندانه و از لحاظ احساسی راضی کننده و یک قدم رو به جلوی موفقیت آمیز برای کارگردان‌اش شان اندرس.

 

کریس ناشاواتی – انترتینمنت ویکلی (نمره ۷٫۵ از ۱۰)

از اعماق قلب‌اش (و یک قلب بزرگ و احساسی هم دارد، مطمئنا)، پیام فیلم یکی از آن عشق‌های بی قید و شرط و با آغوش باز پذیرفتن خانواده تحت هر شرایطی است. سخت است با آن مخالفت کرد. خصوصا وقتی که با آن همه شوخی‌های خنده‌دار و شیرین پر شده است.

 

اوون گلیبرمن – ورایتی (نمره ۷ از ۱۰)

این فیلم دیوانگی خانوادگی را به طوری بازگو می‌کند که افرادی که به دنبال آن می‌گردند حسابی می‌توانند خود را به آن ربط دهند.

 

یان فراسک – هالیوود ریپورتر (نمره ۷ از ۱۰)

در حالی که فیلم از لحاظ طبع و ظرافت ایراداتی هم دارد، و معمولا از ابتدا تا انتها هم به آن‎ها برمی‎خوریم، آن ایرادات به شکل فراورده‌های فرعی یک نوع خاص از بخشندگی به نظر می‎رسند؛ حسی که آندرس می‎خواسته تا یک رنج وسیع از تجربیات را منتقل کند، که شامل آن موارد نابسامان جا افتاده در این فرمول هم می‎شود.

 

کرولین سید – ای. وی. کلاب (نمره ۶٫۷ از ۱۰)

«خانواده فوری» جنس کمدی موقعیت خود را با احساسات و عواطفی واقعی، و غیرمنتظره ترکیب می‌کند.

 

راجر مور – مووی نیشن (نمره ۶٫۳ از ۱۰)

در ترن هوایی میان جدیت و شوخی که «خانواده فوری» در آن در حال حرکت است، «بایرن» سکان‌دار همه چیز است، و او این درام کمدی نابرابر را جلو می‎برد، و از آن مهم‎تر، کاری می‌کند که درست از آب دربیاید.

 

پت پادوا – واشنگتن پست (نمره ۶٫۳ از ۱۰)

در حالی که فیلم از مواجهه با موانع در سر راه به فرزندخواندگی گرفتن هراسی ندارد، هیچ گاه هم آن پایان خوش را کامل به دست نمی‌آورد.

 

دیوید ارلیچ – ایندی وایر (نمره ۵٫۸ از ۱۰)

در حالی که پیش پا افتادگی آن به اندازه صمیمانه بودنش نیست، «خانواده فوری» اتفاقات یک زندگی واقعی را برمی‎دارد و تبدیل به یک یادآور تحت تاثیر قرار دهنده می‌کند در باب این که عشق برای کسانی که به آن نیاز دارند چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.

 

مایکل رافمن – کانسیکوئنس آو سوند (نمره ۳٫۳ از ۱۰)

اگر به دنبال چیزی هستید که موضوعی جدی را بیان کند، شاید بهتر است که سریع به دنبال این اثر که میزان قند خون را از شدت شیرینی بالا می‌برد نروید. مسلما، این فیلم تمامی آن اشک‎ها و لبخندها را از طرف مخاطبان دریافت می‎کند، در زمینه به دست آوردن احساسات مخاطب در سالن کار خود را می‎کند، ولی با این‎‌ها نمی‌تواند دوام بیاورد.

«خانواده فوری» (Instant Family) یک کمدی مصنوعی با مرکزیتی آبکی است که نگاهی ملایم به مشکلات سیستم طاقت فرسای حزانت فرزند و تعداد روزشمار کودکان بی خانمان که در دایره قرمز فرزندخواندگی گیر افتاده‎‌اند دارد بدون اینکه زیاد به نقاط تاریک آن نگاه کند تا نکند به کسی توهینی شود. فیلم آن قدری حسن نیت دارد که نادیده‌اش نگیریم، و آن قدری محافظه کار عمل می‌کند که نتوانیم بی قید و شرط آن را ستایش کنیم. فیلم شیرینی است، پر از بچه‌های بامزه و والدین در معرض خطر با یک سگ دوست داشتنی به نام «میت بال» (Meat Ball) و یک عالمه پول که همه را از لحاظ اسباب بازی تامین می‎کند و شرایط را طوری می‌کند که انگار هرروز کریسمس است، یک پایان خوش هالیوودی در کنار درختان حاشیه شهر، و یک عالمه شیرینی در سرتاسر فیلم که در نهایت شما نیاز به استفاده از انسولین پیدا می‌کنید.

بدون هیچ دلیل قانع کننده‎ای، «پیت» و «الی واگنر» (با بازی «مارک والبرگ» (Mark Wahlberg) و «رز بایرن» (Rose Byrne))، یک زوج موفق از لحاظ کاری در زمینه خراب کردن و طراحی دوباره خانه‌های قدیمی، تصمیم می‎‌گیرند تا پس از هشت هفته برنامه والدین که خسته کننده و دگرگون ساز زندگی بوده، سه فرزند را به فرزندخواندگی قبول کنند. این داستان به عنوان یک ستینگ برای نویسنده و کارگردان «شان آندرس» عمل می‌کند تا چند موقعیت خنده‎دار را که «مارک والبرگ» به عنوان یک قهرمان بزن بهادر و همه فن حریف فیلم‌های اکشن با آن غریبه است است، به وجود بیاورد و آن بازیگر را در مرکزیت آن به کار بگیرد. در فیلم‎هایی چون «مبارز» (The Fighter) و «روز میهن پرستان» (Patriots Day) او نشان داده بود که می‎تواند با قدرت و به شکلی متقاعد کننده ایفای نقش کند. در «خانواده فوری»، فیلمی که او تهیه کننده آن هم بوده است، تمام تلاش‌اش را می‎‌کند که نشان دهد که یک وجهه انسانی و گرم نیز در وجود این بزن بهادر بوستونی وجود دارد. تماشای این تلاش از سوی او لذت بخش است.

در میان گروه‌های والدین، شخصیت‌های به خصوص در قالب گروه‌های کمکی حتی با دوز و کلک تقلا می‌کنند تا توسط سرپرست پروژه یعنی «اوکتاویا اسپنسر» (Octavia Spencer) و «تیگ نوتارو» (Tig Notaro) به عنوان والدین نمونه و آماده برای حزانت فرزند انتخاب شوند، ولی کمدی واقعی وقتی از راه می‎رسد که سه بچه به قصه وارد می‎شوند؛ خواهر و برادرهای لاتینی که مورد سواستفاده و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و از دست یک مادر معتاد و یک پدر ناشناس جان سالم به در برده‌اند تا وارد چرخه به سرپرستی گرفته شدن توسط هزاران زوج در حال انتظار بشوند. بچه‌ها در ابتدا باهوش، واقعی، مطیع و نگران از اینکه قرار است وارد یک خانواده بشوند، به نظر می‎رسند.  ولی آن‌ها نقشه‌های خود را در سر دارند. آن‌ها که نیرنگ باز و فریبکار هستند، می‎دانند تا چگونه باید این بازی به سرپرستی گرفته شدن را انجام دهند تا نشان دهند که رئیس کیست. آن‌ها اغلب یک قدم از واگنرها جلوتر هستند، اماده برای شبیخون، ولی یکی یکی اشتباهات‎شان رو می‌شود و کار به جنجال می‌کشد.

وقتی که دوره «ماه عسل» تمام می‎شود، همه‌ چیز رنگ و بوی جهنمی به خود می‎گیرد. اولین بازی بسکتبال یک بینی خونین بر جای می‌گذارد. کوچک‌ترین دختر هیچ چیز به جز چیپس سیب زمینی نمی‎خورد. پسر عروسک‌های خرس را که از سفر با خانواده‌های مختلف به دادگاه خانواده پیدا می‌کند را برای خود نگه می‎دارد.  و بزرگ‌ترین دختر که نوجوان است نیز یک دختر بدبین و نافرمان است، از هر موقعیتی برای مخالفت با واگنرها استفاده می‎کند، در مقابل قوانین آن‌ها پافشاری می‎کند، و به آرزوی آن‎ها برای تبدیل شدن به والدینی مسئولیت پذیر بی احترامی می‌کند. کودکان خانه را خراب می‎کنند، اتاق پذیرایی را به آتش می‎کشند، و زندگی را برای والدین پرامیدشان، به همراه خانواده و دوستان آن‎ها تلخ می‎کنند. «خانواده فوری» در مورد تعدیل پروسه‎ای است که نهایتا به اعتماد، دوستی و عشق می‎انجامد. هیچکس به نظر اهمیتی نمی‌دهد که این اتفاقات قبلا هم افتاده است، به دست «کری گرنت» (Cary Grant) و «بتسی دریک» (Betsy Drake) در «اتاقی برای یک مور» (Room for One Moore)، توسط «هنری فوندا» (Henry Fonda) و «لوسیل بال» (Lucille Ball) در «مال تو، مال من و مال ما» (Yours, Mine and Ours) و خیلی‌های دیگر، ولی چه کسی اهمیت می‌دهد؟

فیلم در نهایت از این رو به آن رو می‎شود و متعاقبا همه یکدیگر را بغل می‎کنند، در یک پایان معکوس که نشان می‎‌دهد بچه‌ها مرحله تبدیل شدن به فرشته‎هایی کوچک را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و آماده خواندن سرودها با افتخار تمام هستند.من به راحتی با کار زیبای «مارک والبرگ» در تبدیل شدن به یک پدر وحشت زده و گیج کنار آمدم. «رز بایرن» هم به عنوان همتای او که یک زن باهوش است و آماده تجربه بخش جدیدی از زندگی‎اش، عملکرد خوبی دارد.  و یک نقش مکمل فوق العاده نیز در فیلم وجود دارد که نقش آن را «مارگو مارتیندیل» به عنوان مادر نیش‌دار و بدون شوخی والبرگ ایفا می‎کند، و یک نقش فرعی جذاب، که در اصل مربوط به «جان کیوزاک» (Joan Cusack) در نقش یک همسایه ناشناس و فضول. به این مواد افزودنی دیگری هم اضافه کنید تا یک فرمول کلیشه‌ای ولی جذاب را در یک اثر سرگرم‌کننده شاهد باشید بدون اینکه جبهه گیری نقادانه خاصی داشته باشید. حدس می‎زنم این چیزی است که به آن یک نقد متوسط می‌گویند.

مترجم :دانیال دهقانی


1
دیدگاه بگذارید

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
mohammad Recent comment authors
  Subscribe  
Notify of
mohammad
Member
Member
mohammad

سلام باز هم چندتایی نقد دارم که دلسوزان است البته بهتر بگم بیشتر پیشنهاد هست که در ۱۰ مورد به آن اشاره میکنم: ۱-فروم سایت را راه بندازید و کاری هم نداشته باشید که بقیه سایت ها دیگه انجمن ندارند این فروم گنجیه ای بوده و جایی برای تبادل نظر که گاها در مورد فیلم خاصی هم نبوده و به صورت کلی در مورد سینما بحث شده که خارج از فروم نمیشود این بحث ها را به خوبی بیان کرد . ۲-میتوانید لیست ستارده دهی منظم داشته باشید که کاربرها به فیلم ها امتیاز بدن و فیلم ها رتبه بندی… ادامه »