خشم و هیاهو

کارگردان : هومن سیدی

نویسنده : هومن سیدی

بازیگران : طناز طباطبایی, نوید محمدزاده

خلاصه داستان : زندگی به من آموخت که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست!

 

 

 

منتقد: روزبه جعفری – امتیاز ۵ از ۱۰ (۲ از ۴)

 

 

/wp-content/uploads/media/kunena/attachments/2376/khashmva-2Copy.jpgفیلم آشکارا مجموعه ای از جزئیاتی است که سیدی به آن ها علاقه مند بوده و می خواهد آن ها را در دل روایت های مختلفش جا بدهد. بدون آنکه مهم باشد که این عناصر و جزئیات، چقدر با توجه به ساختار و روایت فیلم درست هستند. این امر را هم می توان در سیزده دید و هم آفریقا. گویی فیلمساز تعدادی پلان و خلاقیت های بصری و روایی و صوتی و … در کیسه ای دارد و مدام چیزی از آن ها را بیرون کشیده و استفاده می کند. موقعیت مرکزی در مورد فرد مشهوری است که وارد رابطه ممنوعی با یک زن می شود. مشخص نیست که فیلم در این موقعیت به دنبال چه چیزی است؟ قتلی رخ می دهد و حال در مورد اتفاق رخ داده، فیلمساز در ساختاری راشامونی، واقعه را از دو نقطه دید روایت می کند. آیا این ساختار به سبب مشخص شدن گره اصلی فیلم است؟ که بدانیم قاتل کیست؟ پس چرا در پایان به صراحت مشخص نمی شود؟ و اگر مهم نیست که بدانیم قاتل کیست، و صرفا موقعیتی که کاراکترها به سبب قتل در آن گرفتار شده و منحنی حرکتی شان مهم است، پس چرا باز چیزی نمی بینیم؟ در روایت مرد با این مواجهه هستیم که زن به زور می خواهد با او درگیر رابطه شود و در نهایت مرگ زن بر اثر یک اتفاق بوده. در روایت زن می بنیم او صرفا برای گرفتن یک امضا پیش مرد می رود و او اغفالش می کند. همین. زمانی ما از چند زاویه دید برای بیان یک واقعه استفاده می کنیم، که هر زاویه دید اطلاعات جدیدی را در مورد خود موقعیت، و کاراکتر ها به ما بدهد. اطلاعاتی که ممکن است با قبلی ها متناقض باشند و ما از دل تناقض به کشف حقیقت برسیم، و یا آنکه همچون تکه هایی پازل، در نهایت کلیتی را برایمان بسازد. اما هیچ کدام از این موارد در خشم وهیاهو نیست. این تنوع زاویه دید هیچ چیز جدیدی را به شخصیت ها و واقعه اضافه نمی کند و اصلا دلیل وجودی اش مشخص نیست. ما با کاراکترهای پیچیده ای رو به رو نیستیم که فیلمساز بخواهد از چند زاویه ویژگی هایشان را برایمان آشکار کند. ما با تعدادی تیپ رو به رو هستیم که به شدت سطحی هستند. طناز طباطبایی همچنان اصرار دارد که در نقش یک دختر ساده اغواکننده باقی بماند. نوید محمدزاده هم تیپ مردی فرصت طلب و عصبی است که برای رسیدن به اهدافش دست به هرکاری می زند. بچه هم که آن وسط معلوم نیست چه می کند! با این تیپ ها نمی توان چنین داستانی را روایت کرد.

/wp-content/uploads/media/kunena/attachments/2376/khashmva-3Copy.jpgکدام عشق؟ آن چیزی که در مورد رابطه طباطبایی و مرد می بینیم، یک دیوانگی محض است. اگر این یک دیوانگی است پس منشا اعتراف پایانی زن چیست؟ می خواهد به پای عشقش بسوزد؟ کدام عشق؟ با تیپ نمی توان یک وضعیت معمول را به وضعیتی غیرمعمول تبدیل کرد. این تغییر وضعیت نیازمند فردیت است. نیازمند کنشی است که از دل ویژگی های فردیتی بیرون می آید. نمی توان با یکسری شمایل کاریکاتوری این کار را انجام داد. آدم های سیدی صرفا برای این هستند که داستان موجود را جلو ببرند. به شدت مهندسی شده و چیده شده به نظر می رسند. هنوز به آن مرحله از پختگی نرسیده اند که ما بتوانیم حیاتی مستقل برایشان متصور شده و آن ها را باور کنیم. همین امر باعث می شود فیلم عاری از آن فضاسازی ای باشد که درام به آن احتیاج دارد. در واقع شاید بتوان قدرت کارگردانی را به طور کلی در دو امر فضاسازی و شخصیت پردازی خلاصه کرد که هردوی این موارد در دل ” میزانسن” نمود پیدا می کنند. اما با این حال هرچه فیلمساز در زمینه نوشتن فیلمنامه ضعیف است، اجرای خوبی دارد. اجرایی که گاه ربطی به روایت موقعیت ندارد. اما در جای خود خوب است و نشان دهنده دانش زیباشناختی ای که سیدی دارد. به طور مثال می توان به سکانسی اشاره کرد که زن در حال اعتراف است و چگونگی قتل زن را توضیح می دهد. دوربینی سوبژکتیو که حرکت می کند وحضور شبه وار قاتل. و یا نماهای تخت و سیاه و سفید پایانی. سکانسی که زن به همراه مرد و دیگر اعضای خانواده مقتول بر روی یک خط نشسته اند و پنکه ای روشن است و بدون هیچ حرفی پایان می گیرد و غیره… . اما این ویژگی های بصری خوب و خلاقانه، نمی تواند کلیتی را بسازد. برای داشتن یک فیلم خوب به چیزی بسیار بیشتر از تعدادی پلان خوب نیاز است. در واقع می توان اینگونه گفت که سیدی در زمینه فضاسازی، و میزانسن موفق است. او ذهنی تصویرگر دارد و به خوبی می تواند قاب دکوپاژ شده اش را طراحی کرده و میزانسن بدهد. مشکل او را شاید بتوان در درجه اول در فیلمنامه و در درجه دوم در بازی گرفتن از بازیگرانش جست و جو کرد. ای کاش هومن سیدی به جای اصرار برای نوشتن فیلمنامه، صرفا به عنوان یک کارگردان خوب باقی بماند.

اختصاصی نقد فارسی

 

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: سایت نقد فارسی” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

35
دیدگاه بگذارید

Please Login to comment
35 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
18 Comment authors
DeSpeRadOعلی احسانیمحمد تربیت جوعلی نظریبوشوگ Recent comment authors
  Subscribe  
Notify of
DeSpeRadO
Guest
Member
DeSpeRadO

[b]این نقد بود یا دلزده کردن ملت از تماشای فیلم؟!
شما قرار نیست با نقدت کل داستانو بریزی رو دایره
قراره انگیزه ای باشی برای تماشا
یا پیشنهادی برای دنبال نکردن اثر
مشخص نیست بعد از تصادف و مرگ زن و ..
قربون اون نقد کردنتون بشم
که بعدش هیچ انگیزه ای واسه تماشا و هیجانی واسه درک داستان باقی نمیزاره !!!![/b]

علی احسانی
Guest
Member
علی احسانی

چرت ترین فیلمی بود که تا عمرم دیدم کسافطا ۲ ساعت الاف کردین منو از خوابم زدم گوه تویه روحه خودتون با هفت جدو ابادتون با فیلم درست کردنتون

علی احسانی
Guest
Member
علی احسانی

چرت ترین فیلمی بود که تا عمرم دیدم کسافطا ۲ ساعت الاف کردین منو از خوابم زدم گوه تویه روحه خودتون با هفت جدو ابادتون با فیلم درست کردنتون

محمد تربیت جو
Guest
Member
محمد تربیت جو

نقد کاملا خوبی بود، متشکرم
درسته که من فیلم رو دیر تر از بقیه دیدم، ولی با این نقد از این لحاظ موافقم که واقعا آقای سیدی پلانهای خیلی خوبی می گیرند، کاشکی یه کمی هم فیلنامه شون قوی تر بود
مرسی از همه دوستان نظر گذار

علی نظری
Member
Member
علی نظری

فیلم خوبی بود بازی ها هم عالی بودن
این فیلم بیشتر اشاره به ماجرای زندگی بک فوتبالیست داره
که البته خدا کنه روایت این فیلم همونی نباشه که در زندگی اون فوتبالیست اتفاق افتاده …

بوشوگ
Guest
Member
بوشوگ

سلام
ممکنه این نظرم بخشی از فیلم رو لو بده، پس دوستانی که فیلم رو ندیدن، نظر منو مطالعه نکنن
چرا زمانی که بازپرس خسرو و حنا رو برد ملاقات همدیگه، یه شنود خیلی ساده تو اتاق کار نزاشتن؟؟؟!!! مگه میشه؟ مگه داریم؟ من فقط از همین زورم گرفت وگرنه بازیگرا کارشون عالی بود …

علی خ
Guest
Member
علی خ

من نقد رو تا حدی قبول دارم و با خوندن نظرات دوستان متوجه شدم علاوه بر زیر سوال بردن فیلم و منتقد شماها دارید همدیگه رو می‌کوبید هیچ به همدیگه هم توهین میکنید…و اکثرا تنها جزئی از داستان رو متوجه شده اند و به اون پرداخته اند. به جای دنبال بهانه گشتن برای تخریب دیگران کمی خودتون رو جای سیدی بذارید که چرا همچین فیلمی ساخته دلیلش از این کار چه بوده وسلام

Mostafa.E
Guest
Member
Mostafa.E

ashkanz: صمد جعفری۱۳۷۲:فیلم خوب و خوش ساختی بود یکسری میان میگن چرا فحش و حرف زننده و ….. الان تو جامعه همه گل و بلبلی حرف میزنند؟؟؟؟ نخیر! جامعه همینجوری هست! میخوای تو توهم و اخبار باشی باش نظرم نده فیلم باید رئال باشه تا خوب درک بشه. سکانسی که طناز طبابایی رفت روی صندلی و دست دراز کرد صحنه افتادن چادری که نشون دهنده اسارت در زندانه و بعد دمپایی های خالیش واقعا تاثیر گذار و قابل تحسین بود برای یه عده مشنگ و بی سواد با طرز فکر ابتدایی و عقاید مسخرشون توصیه میکنم برن انه شرلی و… ادامه »

صمد جعفری1372
Guest
Member
صمد جعفری1372

ashkanz: صمد جعفری۱۳۷۲:فیلم خوب و خوش ساختی بود یکسری میان میگن چرا فحش و حرف زننده و ….. الان تو جامعه همه گل و بلبلی حرف میزنند؟؟؟؟ نخیر! جامعه همینجوری هست! میخوای تو توهم و اخبار باشی باش نظرم نده فیلم باید رئال باشه تا خوب درک بشه. سکانسی که طناز طبابایی رفت روی صندلی و دست دراز کرد صحنه افتادن چادری که نشون دهنده اسارت در زندانه و بعد دمپایی های خالیش واقعا تاثیر گذار و قابل تحسین بود برای یه عده مشنگ و بی سواد با طرز فکر ابتدایی و عقاید مسخرشون توصیه میکنم برن انه شرلی و… ادامه »

ashkanz
Guest
Member
ashkanz

صمد جعفری۱۳۷۲:فیلم خوب و خوش ساختی بود یکسری میان میگن چرا فحش و حرف زننده و ….. الان تو جامعه همه گل و بلبلی حرف میزنند؟؟؟؟ نخیر! جامعه همینجوری هست! میخوای تو توهم و اخبار باشی باش نظرم نده فیلم باید رئال باشه تا خوب درک بشه. سکانسی که طناز طبابایی رفت روی صندلی و دست دراز کرد صحنه افتادن چادری که نشون دهنده اسارت در زندانه و بعد دمپایی های خالیش واقعا تاثیر گذار و قابل تحسین بود برای یه عده مشنگ و بی سواد با طرز فکر ابتدایی و عقاید مسخرشون توصیه میکنم برن انه شرلی و باب… ادامه »

ashkanz
Guest
Member
ashkanz

طنین: پانته آ: مهتا:واقعا فیلم بدی بود.بغیر از نکات کاملا صحیح اشاره شده در نقد چند موردی که این فیلم رو برام غیر قابل باور میکرد رو ذکر میکنم: ۱-دلیل فیلم گرفتن ها از جمله صحنه ریش تراشیدن و موتور سواری چی بود؟ چرا همینطوری نشونشون نداد چرا فیلم؟ اینو همه میدونن که افراد مشهور چقدر روابطشون پنهانی هست و حتی یک رستوران باهم نمیرن چه برسه به چیزهای ثبت شدنی مثل عکس و فیلم. اصلا دلیل نشون دادن اونا توی جلسات بازپرسی چی بود؟ ۲-حنا از طرفی شدیدا عاشق خسروعه اما به راحتی بحث دست کشیدنش از رابطه و… ادامه »

ashkanz
Guest
Member
ashkanz

واقن ضعیف فقط بخاطر اسم فیلم و دوتا بازیگرش خواستم ببینمش دو سوم اخرش بزور دیدم اعترافات حنا واقن مصنوعی بود بیشتر شبیه کلی بازی بود هیچ نشونی از ترس که بخواد اعدام بشه نبود از کجا میدونست مادر و پدر دختره حکم قصاص نمیدن بهش که با خیال راحت اعتراف کرد کلا کدوم دادگاه فرد معروفی انقد توش ادم هست یعنی اون دوستاش که اونجا بودن یکدوم نه نگران بودن نه حرفی زدن مگه میشه درگیر این رابطه باشیو دوستات ندونن از زندگیت درکل خیلی مصنوعی بود محمد زادم تقریبا داره همش خودشو تکرار میکنه انگار قراره حامد بهداد… ادامه »

Parham Samadi
Guest
Member
Parham Samadi

جلیل:این که قضیه ناصر محمدخانی بود دقیقااااااااا. من بعد فیلم رفتم یه بار دیگه جریان قتل لاله سحرخیزانو خوندم. توی تک تک دیالوگای این فیلم هدف همین بوده. مخصوصا دیالوگه حنا توی دادگاه که میکه خسرو تو میدونی ، بگووووووووووو . خجالت بکش من کیم؟؟؟؟؟/ توو لحظه های اخر بامداد ۱۰ آذر ۱۳۸۹ وقتی شهلا جاهد داشت به سمت صندلی اعدام میرفت ی لحظه سرشو برمیگردونه به وکیلش (شهلا هنوز فک کرد حکمش لغو میشه !!!) و وکیلش سری تکون میده و و همون اعتماد به نفس شهلام به هم میریزه حتی اون لحه اخر به دید شاهدان عینی عینااااا… ادامه »

صمد جعفری1372
Guest
Member
صمد جعفری1372

فیلم خوب و خوش ساختی بود یکسری میان میگن چرا فحش و حرف زننده و ….. الان تو جامعه همه گل و بلبلی حرف میزنند؟؟؟؟ نخیر! جامعه همینجوری هست! میخوای تو توهم و اخبار باشی باش نظرم نده فیلم باید رئال باشه تا خوب درک بشه. سکانسی که طناز طبابایی رفت روی صندلی و دست دراز کرد صحنه افتادن چادری که نشون دهنده اسارت در زندانه و بعد دمپایی های خالیش واقعا تاثیر گذار و قابل تحسین بود برای یه عده مشنگ و بی سواد با طرز فکر ابتدایی و عقاید مسخرشون توصیه میکنم برن انه شرلی و باب اسفنجی… ادامه »

طنین
Guest
Member
طنین

پانته آ: مهتا:واقعا فیلم بدی بود.بغیر از نکات کاملا صحیح اشاره شده در نقد چند موردی که این فیلم رو برام غیر قابل باور میکرد رو ذکر میکنم: ۱-دلیل فیلم گرفتن ها از جمله صحنه ریش تراشیدن و موتور سواری چی بود؟ چرا همینطوری نشونشون نداد چرا فیلم؟ اینو همه میدونن که افراد مشهور چقدر روابطشون پنهانی هست و حتی یک رستوران باهم نمیرن چه برسه به چیزهای ثبت شدنی مثل عکس و فیلم. اصلا دلیل نشون دادن اونا توی جلسات بازپرسی چی بود؟ ۲-حنا از طرفی شدیدا عاشق خسروعه اما به راحتی بحث دست کشیدنش از رابطه و این… ادامه »

محمد علی میناوی
Guest
Member
محمد علی میناوی

دقیقا درسته.. هومن سیدی کارگردان خوب اما فیلمنامه نویس ضعیفیه!

دکتر دی
Guest
Member
دکتر دی

سلام جناب سیدی در فیلم خشم و هیاهو روایتی رو چیده و نتیجه گیری هم کرده که مارو یاد شهلاو .. میندازه اما داستان همین نیست ..خودش هم گفته. شروع فیلم در سفارت و مفهوم آشنای مهاجرت به جای بهتر… واینکه اونها شنونده دردها هستند اما نه برای صدایی که فریاد نیست و جوانی نماینده نسل امروز با نوای اعتراضی و غم آلود که سبقه هیاهو و خشم نداشته و طرد میشه …. صندق امانات و روزنه هایی روشن بطرف افرادی پر از داستان و صدای تاریک . این قسمت از فیلم خواسته یا ناخواسته پر از اعتراضه و مطلوب… ادامه »

firoozeh f
Guest
Member
firoozeh f

فیلم خیلی خوبی بود
فیلمیه که واقعا باید با توجه به همه جزییاتش نگاه کرد تا متوجه داستان شد

نقدی که شد خیلی دید منفی به این اثر داشته

تنها نکته منفی این بود که خانوم طبابایی نقششون خیلی شبیه به نقششون توی هیس دخترا فریاد نمیزنن بود و کاش یه بازیگر دیگه بود که همش اون نقش نیاد توی ذهن بیننده

پانته آ
Guest
Member
پانته آ

مهتا:واقعا فیلم بدی بود.بغیر از نکات کاملا صحیح اشاره شده در نقد چند موردی که این فیلم رو برام غیر قابل باور میکرد رو ذکر میکنم: ۱-دلیل فیلم گرفتن ها از جمله صحنه ریش تراشیدن و موتور سواری چی بود؟ چرا همینطوری نشونشون نداد چرا فیلم؟ اینو همه میدونن که افراد مشهور چقدر روابطشون پنهانی هست و حتی یک رستوران باهم نمیرن چه برسه به چیزهای ثبت شدنی مثل عکس و فیلم. اصلا دلیل نشون دادن اونا توی جلسات بازپرسی چی بود؟ ۲-حنا از طرفی شدیدا عاشق خسروعه اما به راحتی بحث دست کشیدنش از رابطه و این مباحث رو… ادامه »

پویان ابای
Guest
Member
پویان ابای

به نظرم نقد بسیار سطحی و کاملا مقرضانه هستش. اصلا نقد قوی رو شاهد نیستم. فیلمش شاید مثل ابد و یک روز من رو میخکوب نکرد اما واقعا اینقدر بد نبود که پشیمون بشم از دیدنش. فقط اوج ضعف این فیلم حضور طناز طبابایی هستش که با اینکه عالی بازی کرد اما تکراری بود. در کل ارزش دیدن داشت و اصلا کسی با دیدنش متضرر نمیشه.

مجتبی قربانزاده
Guest
Member
مجتبی قربانزاده

سلام ، فیلم قشنگی بود. از نظر من بهترین سکانس فیلم، صحنه آخرش بود که دو خانوم چادری، حنا رو می برن و داخل یه زندان رها می کنن. نکات این صحنه برای من بسیار جالب بود. . . . حنا وقتی وارد زندان میشه میگه: سرده (بی عدالتی وجود داره)، داره برف میاد (ظلم و ستم بهش روا شده)، بعد از یه چهار پایه میره بالا (که این یعنی به طورقطع اعدام شد فقط صحنه رو به طور مستقیم نشون نداد، بلکه نمادین با بالا رفتن از چهارپایه نشون داد) نکته بعدی پنجره کوچیکی بود که توی زندان وجود… ادامه »

Myna
Guest
Member
Myna

تا جایی که به خاطر دارم توی فیلم اشاره میشه که خسرو پرونده روانی داره و همین علت دو روایت متفاوت رو توجیه میکنه…از طرفی نگاه اخر بازپرس معنی خاصی داره که میشه بی گناهی حنا رو ازش تعبیر کرد…قبول دارم که فیلم متوسطی بود اما نقد شما هم کمی غیر منصفانه هست

یوسفی
Guest
Member
یوسفی

متاسفانه تاده دقیقه اول قصه دارد بعدش نه تاثیر گذاری نه قاب های زیبا به ما کمک میکند که فیلم را دنبال کنیم.
امیدوارم تمرکز و انسجام بیشتر از این کارگردان خوش فکر در فیلم های بعدی ببینیم.

مهتا
Guest
Member
مهتا

واقعا فیلم بدی بود.بغیر از نکات کاملا صحیح اشاره شده در نقد چند موردی که این فیلم رو برام غیر قابل باور میکرد رو ذکر میکنم: ۱-دلیل فیلم گرفتن ها از جمله صحنه ریش تراشیدن و موتور سواری چی بود؟ چرا همینطوری نشونشون نداد چرا فیلم؟ اینو همه میدونن که افراد مشهور چقدر روابطشون پنهانی هست و حتی یک رستوران باهم نمیرن چه برسه به چیزهای ثبت شدنی مثل عکس و فیلم. اصلا دلیل نشون دادن اونا توی جلسات بازپرسی چی بود؟ ۲-حنا از طرفی شدیدا عاشق خسروعه اما به راحتی بحث دست کشیدنش از رابطه و این مباحث رو… ادامه »

غلامرضا
Guest
Member
غلامرضا

به نظر میاد منتقد محترم دراین فیلم فقط قصد ایرادگرفتن دارد نه نقد، چراکه هربیننده غیرحرفه ای بادیدن صحنه روبروکردن خسرو وحنا درزندان متوجه میشود که دراین دیدار توافقی درمورد قاتل وچگونگی قتل صورت گرفته حتی در پلانهای پایانی دادگاه، نگاههای بازپرس و درپلانهای بعدی عدم تاکید بازپرس بر قاتل بودن حنا همگی از بیگناهی حنا حکایت دارد و منتقد محترم معلوم نیست برچه اساسی قاتل را نامعلوم اعلام می دارد به ایشان توصیه می کنم برای نوشتن نقد درابتدا با دقت فیلمهارا ببیند وباتوجه به برداشت فراعامی (نه تخصصی وفوق تخصصی) دست به قلم ببرد.

فرگل
Guest
Member
فرگل

این داستان بر اساس واقعیت زندگی ناصر محمد خانی و شهلا جاهد ساخته شده. بیچاره شهلا جاهد که اعدام شد…

حمید آقا
Guest
Member
حمید آقا

واقعا شرمنده و متاسف شدم از دیدن فیلمی که شخصیت های اون اینقدر راحت فحش های زننده میدن و حرف های زشت میزنن. واقعا باعث تاسفه که توی سینمای ایران هرچی بیشتر حرف رکیک و زننده بزنی بیشتر مورد توجه قرار میگیری.
به نظرم جا داشت درباره این موضوع هم، داخل نقد چیزی گفته بشه. شاید هم اینقدر این مدل حرف ها رایج شده که به چشم منتقدین و مخاطبین نمیاد

نعیم
Guest
Member
نعیم

در اول میتونم بگم فیلم خوبی یود.سیدی سبک جدیدی از فیلم سازی رو وارد کرده که بسیار دلنشینه. در مورده فیلم میشه گفت کارگردانی و فیلم برداری بسیار قوی که واقعا نما های خیره کننده ای بود که به کار مینشست بازی مرد داستان که خوب بود نمیتونم بگم عالی بود ولی خوب بود. بر خلاف نظر دوستان من فکر میکنم فیلمنامه خوبی داشت چیزی که باعث شد فیلمنامه بد به نظر برسه تدوین بد و ضعیف فیلم بود که میتونست کارو بسیار بسیار قوی تر کنه چون فیلمنامه این قابلیت رو داشت البته که دچار یک سری نواقصی هم… ادامه »

میلاددد
Guest
Member
میلاددد

به نظر من که فیلم خوب و درخور تحسینی بود. واقعا جای اینجور روایت ها و شخصیت پردازی ها در سینمای ایران خالی بود.
در کنار اژدها وارد می شود از بهترین های امسال.

احسان خواجوی
Guest
Member
احسان خواجوی

نقد منصفانه و کاملی بود. با کلیت مقاله کاملا موافقم.

جلیل
Guest
Member
جلیل

این که قضیه ناصر محمدخانی بود

علی ایوبی
Guest
Member
علی ایوبی

متاسفم که افرادی بی استعداد در سینمای ایران با کپی برداری های ناقص و غلط از سینمای روشنفکری، با خودخواهی ابن چنین مزخرفاتی را به خورد ما میدهند و با شعور همه بازی میکنند. شما فیلم هنری و روشنفکری پیشکشت، اول یه داستان ساده رو یاد بگیر چطور باید روایت کنی بعد برو فیلم ته باز بساز آقای کارگردان!

هادي
Guest
Member
هادي

در مجموع فیلم راضی کننده ایه ولی منو خیلی خیلی یاده فیلم Gone Girl با بازیه بن افلک میندازه منتها شخصیت زن روانی فیلمنامه تبدیل شده به یه مرد خواننده میتونم بگم یه جورایی بازنویسی شده یا شاید بگم حداقل یه ایده ازش گان گرل گرفته شده ولی در هرصورت نویسندگی خوب اما بانقصی داشته چهره نو و سینمایی خوب نوید محمدزاده هم چاشنی کار شده تا یه سری صحنه های جذاب و خیلی نزدیک به واقعیت که در چندین سال اخیر در سینمای ایران رایج شده بی پروا بهش پرداخت بشه من شخصا از یک تا ده نمره شش… ادامه »

complicated man
Member
Member
complicated man

خطر لو رفتن نسبی داستان : امروز فیلم رو دیدم… اگر بخواهیم کلی نگاه کنیم فیلم خوبی بود و شما با رضایت سالن سینما رو ترک خواهید کرد چون یک ربع بیست دقیقه آخر فیلم عالیه و دو تا سکانس قتل و دادگاهش عالیه. از بازی ها گرفته تا میزانسن و موسیقی فوق‌العاده ی کارن همایون فر… اما بخش های ابتدایی و اواسط فیلم فاقد تعلیق و بخش های جذابه و این بیشتر برمی گرده به ضعف فیلم نامه. هومن سیدی نشون داده سینما رو می شناسه و کارگردانی رو بلده، اما باید فیلم نامه های قوی تری رو کارگردانی… ادامه »

fardid
Guest
Member
fardid

دیداز مقام معظم رهبری با جمعه از انکودرهای جامعه مجازی Scene

ایشان با نقدیر و تشکر از هردو انکودر‌های P2P و Scene، خاطر نشان کردند که در جهان امروزی مردم به کیفیت کار بیشتر اهمیت می‌دهنند تا به سرعت انتشار.