کیسی افلک از «داستان ارواح» می گوید

تیمی از بازیگران و دست اندرکاران شناخته شده می خواهند در پروژه های آینده شان هم همکاری نزدیک با یکدیگر داشته باشند و جدیدترین نتیجه این امر فیلمی ماوراطبیعی با عنوان «داستان ارواح» است.

به گزارش ورایتی، کیسی افلک بازیگر برنده جایزه اسکار، دیوید لوری کارگردان و دو نفر تهیه کننده پشت فیلم خاص «داستان ارواح» که همین هفته پیش نمایش اروپایی خود را در فستیوال فیلم کارلووی واری داشت و همچنین پروژه بعدی شان «پیرمرد و اسلحه» است، می گویند یک رابطه دوستانه و کاری بین خودشان به وجود آورده‌اند که قصد دارند دوباره آن را ادامه دهند.

این گروه که همچنین شامل توبی هال بروکس و جیمز ام. جانستون تهیه کننده می شود، در ابتدا با فیلم وسترن نوآر کم حرف «Ain’t Them Bodies Saints» یا « آن‌ها بی‌گناهند» محصول سال ۲۰۱۳ این رابطه را شکل دادند و از همانجا متعهد شدند که به ساخت فیلم‌های کوچک ادامه بدهند و به عنوان همکاران نزدیک با یکدیگر ادامه کار بدهند.لوری می گوید: «هر کاری که من انجام می دهم شخصی است. خیلی به این فکر نمی کنم که چرا اینطور است.»

این گروه فیلمنامه «پیرمرد و اسلحه» را نزد رابرت ردفورد برد و این پروژه اخیرا مراحل فیلمبرداری خود را با نقش آفرینی الیزابت ماس، سیسی اسپاکک، دنی گلاور و کیت کارادین به پایان برد. داستان این فیلم بر پایه ماجرایی حقیقی از یک سارق بانک که مجموعه‌ای موفقیت آمیز از سرقت ها و همچنین فرار از زندان را به ثبت رساند، ساخته شده است. لوری اقرار می کند که نسبت به این مسئله خودش هم تعجب کرد که چطور فیلمنامه اش برای «داستان ارواح» که یک داستان ماوراطبیعی عجیب بود، توانست به این سرعت جور شود. او گفت: «معمولا من خیلی طول می دهم تا چیزی بنویسم.»

افلک که در مراسم اسکار امسال به خاطر نقش آفرینی در فیلم «منچستر کنار دریا» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول شد، گفت وقتی برای نخستین بار فیلمنامه «داستان ارواح» را خواند درست نمی توانست مفهوم آن را درک کند اما به اندازه ای به لوری باور داشت که بداند نتیجه آن خوب از آب در می آید. البته این مسئله خیلی هم تعجب ندارد که او در ابتدا نتوانسته بود مفهوم داستان را درک کند چون این از آن فیلم هایی است که باید بینش کارگردان پشت آن باشد تا بتواند به طور کامل به ثبت برسد. این فیلم داستان یک موزیسین با نام «C» را تعریف می کند که با فاصله کمی پس از آغاز فیلم کشته می شود، اما داستان او در صحنه هایی که در زمان عقب و جلو می روند، تعریف می شود. با این حال، حداقل خود لوری کاملا نسبت به این مسئله اطمینان داشت که می خواهد چه کسانی نقش های شخصیت های فیلمنامه اش را بازی کنند. او می گوید: «به محض اینکه کارم در نوشتن فیلمنامه به پایان رسید، به کیسی و رونی (مارا) زنگ زدم و گفتم باید در این پروژه باشید.» افلک همچنین حاضر بود به لوری کمک کند تا ببیند یک بازیگر تا چه حد می تواند بدون داشتن یک چهره یا بدن مصور، احساسات خود را بیان کند. این دو متوجه شدند که تا حدود خیلی زیادی می توان این کار را انجام داد، حتی اگر لازم باشد افکار او به صورت زیرنویس به مخاطب نشان داده شوند. این اتفاق در یکی از صحنه های فیلم افتاد که در آن روح شخصیت افلک با روح دیگری ملاقات می کند که در خانه همسایه زندگی می کند.

لوری گفت از نسبت ابعاد کلاسیک ۱٫۳۳:۱ استفاده کرد چون این نوع فریمینگ به او کمک کرد شخصیت افلک را بین لبه های تیره به دام بیندازد. او گفت: «از نظر مفهومی، این فیلم عملا درباره شخصیتی است که برای ابدیت در یک جعبه گیر افتاده است.»

افلک می گوید لوری یک نوع حالت و لحن رفتاری بسیار خاص به فیلم هایش می دهد و اضافه می کند که «واقعا حس گرایی اش را دوست دارم. از همان چیزهایی خوشم می آید که او هم از آن ها خوشش می آید.» به گفته افلک، بازیگران در حیطه اختیار کارگردان هستند و وقتی که وارد صحنه می شوند، وارد دنیای آن ها می شوند. او می گوید: «اگر حس راحتی می کنید و می توانید در آن دنیا زندگی کنید، این مسئله باعث می شود کارتان بسیار راحت تر باشد.»

در مورد کار کردن دوباره با رونی مارا که آخرین بار در « آن‌ها بی‌گناهند » کنار او نقش آفرینی کرده بود، افلک می گوید می دانست قرار است برای نقش شریک زندگی شخصیتش با او همکاری کند. روح او به طوری وسواس آمیز شخصیت مارا را نگاه می کند، اما نمی تواند با او ارتباط برقرار کند. افلک می گوید: «در لحظه هایی که او فقط تنهاست هم می تواند با چهره اش گستره ای عظیم از احساسات را به نمایش بگذارد. او نیاز به کلی دیالوگ ندارد تا بتواند چیزهای زیادی را منتقل کند.»


منبع: روزنامه بانی‌فیلم

ممکن است شما دوست داشته باشید

دیدگاه بگذارید

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of