ورود به سایت





موضوع: ⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆

⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆ 08 آوریل 2013 20:08 #73403

  • meysam3d
  • meysam3d's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر اسبق
  • Face Your Fears
  • ارسال ها: 921
  • تشکرهای دریافت شده: 3429
30nema.jpg

اینجا مکانیست برای چیزهای کمتر دیده شده و کمتر خوانده شده. یک گذرِ دیداری بر هنر و سینما ...
آخرین فیلم خـــــوبی که دیدم: تنهایی دونده استقامت (The Loneliness of the Long Distance Runner) / تونی ریچاردسُن / ★★★☆☆
آخرين ويرايش: 16 آوریل 2013 14:52 توسط meysam3d.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

باسخ‌به: ⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆ 08 آوریل 2013 20:09 #73404

  • meysam3d
  • meysam3d's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر اسبق
  • Face Your Fears
  • ارسال ها: 921
  • تشکرهای دریافت شده: 3429
30nema_2013-04-08.jpg
«من دوران جوانی ام در دهه 60 میلادی را به یاد دارم ... ما نسبت به آینده حس خوبی داشتیم و بسیار امیدوار بودیم. این، همان چیزی است که در جوانان امروز گمشده است. این توانایی رویاپردازی و تغییر جهان.»
- برناردو برتولوچی -
پ.ن. : گر چه خیالبافان چندان فیلم خوبی نیست اما میتوان دغدغه های برتولوچی را در آن جستجو کرد.
bbertolucci.jpg
مارلون براندو و برناردو برتولوچی در سر صحنه «آخرین تانگو در پاریس». در دوردست، ماریا اشنِیدر خدابیامرز.
اختصاصی.نقدِفارسی
آخرین فیلم خـــــوبی که دیدم: تنهایی دونده استقامت (The Loneliness of the Long Distance Runner) / تونی ریچاردسُن / ★★★☆☆
آخرين ويرايش: 13 آوریل 2013 01:21 توسط meysam3d.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

باسخ‌به: ⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆ 09 آوریل 2013 16:23 #73498

  • meysam3d
  • meysam3d's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر اسبق
  • Face Your Fears
  • ارسال ها: 921
  • تشکرهای دریافت شده: 3429
woody.jpg
زندگي بعدي من
در زندگي بعدي ام، مي خواهم در جهت معکوس زندگي کنم.
با مردن شروع مي کني و مي بيني که همه چيز خيلي عجيب است.
سپس بيدار مي شوي و مي بيني که در خانه سالمندان هستي! و هر روز که مي گذرد حالت بهتر مي شود.
بعد از مدتي چون خيلي سالم و سرحال مي شوي از آنجا اخراجت مي کنند!
بعد از آن مي روي و حقوق بازنشستگي ات را مي گيري.
وقتي کارت را شروع ميکني در همان روز اول يک ساعت مچي طلا مي گيري و يک ميهماني برايت ترتيب داده مي شود.
40 سال آزگار کار مي کني تا جوان شوي و از بازنشستگي ات لذت ببري.
سپس حال مي کني و الکل مي نوشي و تعداد زيادي دوست دختر خواهي داشت.
کمي بعد بايد خودت را براي دبيرستان آماده کني.
سپس دبستان و بعد از آن تبديل به يک بچه مي شوي و بازي مي کني. هيچ مسووليتي نداري.
سپس نوزاد مي شوي و آنگاه به دنيا مي آيي. در اين مرحله 9 ماه را بايد به حالت معلق در يک آب گرم مجلل صفا کني که داراي حرارت مرکزي است و سرويس اتاق هم هميشه مهيا است، و فضاهم هر روز بزرگتر مي شود، وااااي!
و در پايان شما با يک ارضاء به پايان مي رسيد.
- وودی آلن -
آخرین فیلم خـــــوبی که دیدم: تنهایی دونده استقامت (The Loneliness of the Long Distance Runner) / تونی ریچاردسُن / ★★★☆☆
آخرين ويرايش: 13 آوریل 2013 01:21 توسط meysam3d.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

باسخ‌به: ⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆ 09 آوریل 2013 20:09 #73578

  • meysam3d
  • meysam3d's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر اسبق
  • Face Your Fears
  • ارسال ها: 921
  • تشکرهای دریافت شده: 3429
federico-fellini.jpg
من با این ایده ی فهمیدن یک فیلم موافق نیستم. بر این باور نیستم که یک فهم عقلانی، عاملی ضروری برای درک و دریافت یک اثر هنری باشد. یک فیلم، یا چیزی برای گفتن به شما دارد، یا ندارد. اگر فیلمی احساس شما را برانگیخت دیگر نیازی ندارید که آنرا به شما توضیح دهند؛ در غیراینصورت، هیچ توضیحی نمیتواند حس شما را نسبت به فیلم برانگیزد.
- فدریکو فلّینی -
اختصاصی.نقدِفارسی
آخرین فیلم خـــــوبی که دیدم: تنهایی دونده استقامت (The Loneliness of the Long Distance Runner) / تونی ریچاردسُن / ★★★☆☆
آخرين ويرايش: 11 آوریل 2013 02:04 توسط meysam3d.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

باسخ‌به: ⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆ 11 آوریل 2013 01:57 #73830

  • meysam3d
  • meysam3d's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر اسبق
  • Face Your Fears
  • ارسال ها: 921
  • تشکرهای دریافت شده: 3429

MatthewModineStanleyKubrick2.jpg

MatthewModineStanleyKubrick3.jpg
استنلی کوبریک و متیو مودین سر صحنه ی غلاف تمام فلزی

یه روز بهش گفتم: یه جُک برات دارم. ... تو مُردی.
گفت: بامزه نبود.
گفتم: بزار جُک رو بگم ... استیون اسپیلبرگ هم مُرده!
گفت: استیون مُرده! اووووه، خیلی جالبه.
و من گفتم:
تو مُردی و اون بالا تو بهشتی و استیون اسپیلبرگ هم تازه مُرده و دَمِ دروازه بهشت با جبرئیل ملاقات میکنه. جبرئیل میگه: «خدا واقعا خیلی از فیلمهات رو دنبال میکرد و اون میخواد بدونه که تو اینجا راحتی. اگه چیزی نیاز داری، بیا پیش خودم. من مثل رفیقتم». و استیون میگه: «خب ... میدونی، من همیشه میخواستم استنلی کوبریک رو ملاقات کنم. فکر میکنی بتونی ترتیبشو بدی؟»
جبرئیل یه نگاهی بهش میکنه و میگه: «میدونی استیون ... حالا از بین همه ی چیزهایی که میتونستی بخوای، چرا سراغ اون رو میگیری؟ میدونی که استنلی اصلا اهل ملاقات و اینا نیست». استیون میگه: «خب خودت گفتی اگه چیزی خواستم بگم!». جبرئیل میگه: «واقعا متاسفم. از دست من کاری برنمیاد».
در این اثنا، استنلی سر و کلش پیدا میشه و استیون میبینه که اون داره دوچرخه سواری میکنه در حالیکه ریش داره و یه ژاکت نظامی هم پوشیده! یهو استیون رومیکنه به جبرئیل و میگه: «اووو خدای من. اونجا رو نگا کن. اون استنلی کوبریکه. نمیشه فقط یه لحظه جلوشو بگیریم و یه سلامی کنیم؟» جبرئیل، استیون رو میبره یه گوشه ای و بهش میگه: «اون که استنلی کوبریک نیست؛ اون خودِ خداست، فقط فِک میکنه که استنلی کوبریکه! (نَعوذُ بِالله
و استنلی خیلی از این جُک خوشش اومد.
- مَتیو مُودین -
اختصاصی.نقدِفارسی
آخرین فیلم خـــــوبی که دیدم: تنهایی دونده استقامت (The Loneliness of the Long Distance Runner) / تونی ریچاردسُن / ★★★☆☆
آخرين ويرايش: 11 آوریل 2013 02:03 توسط meysam3d.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

باسخ‌به: ⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆ 11 آوریل 2013 22:19 #74097

  • meysam3d
  • meysam3d's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر اسبق
  • Face Your Fears
  • ارسال ها: 921
  • تشکرهای دریافت شده: 3429

frank_capra_2.jpg
فیلم یک مرضه. وقتی که جریان خونتون رو آلوده می کنه، به عنوان هورمون شماره یک، کنترل همه چیز رو به عهده می گیره؛ فرمان میده به آنزیمها، غده صنوبری رو تحت کنترل خودش در میاره، نقش یاگو (در تراژدی" اتللو"ی شکسپیر) رو برای روح و روانتون بازی می کنه. درست مثل یک مخدر، تنها علاج برای مرض فیلم، فیلم دیدن بیشتره.
- فرانک کاپرا -
آخرین فیلم خـــــوبی که دیدم: تنهایی دونده استقامت (The Loneliness of the Long Distance Runner) / تونی ریچاردسُن / ★★★☆☆
آخرين ويرايش: 11 آوریل 2013 22:20 توسط meysam3d.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

باسخ‌به: ⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆ 14 آوریل 2013 02:35 #74675

  • meysam3d
  • meysam3d's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر اسبق
  • Face Your Fears
  • ارسال ها: 921
  • تشکرهای دریافت شده: 3429

2001-kubrick-clarke2.jpg

2001-kubrick-clarke.jpg
تصاویری از نظریه پرداز، آرتور سی. کلارک و فیلمساز، استنلی کوبریک
در 31 مارس 1964، استنلی کوبریک اولین تماسش را با نویسنده، آرتور سی. کلارک در طی نامه ای که در زیر می آید، برقرار کرد؛ بر این اساس، کارگردان تمایل خود را برای یک همکاری دوجانبه به منظور تولید «فیلمی مثال زدنی در گونه ی علمی-تخیلی، و از نوع واقعاً خوب آن» (به زَعم کوبریک)، اعلام نمود. کلارک به سرعت مشتاق این موضوع شد، تا جائیکه تنها سه هفته بعد، در 22 آوریل، کوبریک و کلارک یکدیگر را در هتل پلازای نیویورک ملاقات کردند و حاصل آن، 8 ساعتِ تمام بحث و گفتگو در باب مقولات علمی خیالی بود.
4 سال بعد، ثَمره ی گران‌سنگ این همکاری – 2001، یک اُدیسه فضایی – به نمایش عموم درآمد.
شرک سولاریس پروداکشنز
31 مارس 1964
به: آقای آرتور سی. کلارک
آقای کلارک عزیز:
واقعا تصادف بسیار جالبی بود که دوست مشترکمان، کاراس، در گفتگویی که با او درارتباط با تلسکوپ Questar داشتم، از شما یاد کرد. مدتهاست که کتابهایتان را میخوانم و آنها را تحسین میکنم و همیشه میخواستم که بحثی با شما در ارتباط با امکانِ ساختِ یک فیلمِ علمی-تخیلیِ «واقعاً خوب» داشته باشم.
با فرض وجود یک داستان و شخصیت فوق العاده، علایق اصلی من مبتنی بر گستره ی موضوعات زیر است:
1. دلایلی برای باورِ وجودِ حیاتِ ماوراءزمینیِ هوشمند
2. تاثیر (و یا شاید عدم تاثیر) چنین کشفی بر زمین در آینده ای نزدیک
3. یک کاوشگر فضایی با قابلیت فرود و جستجو در سطح ماه و مریخ
راجر به من گفت که در همین تابستان، قصد آمدن به نیویورک را داری. آیا جای تغییر در برنامه ات وجود دارد؟ اگر نه، ممکن است کمی برای ملاقات زودتر بیایی تا ببینیم آیا اصلا چنین ایده ای وجود دارد و یا قابل طرح هست که بتواند به اندازه کافی برای هر دوی ما، علاقه و انگیزه برای کار روی فیلمنامه را ایجاد کند؟
ضمناً، «Sky & Telescope» تعدادی دوربین تبلیغ کرده. اگر اتاقکی برای دوربینی با اندازه ی متوسط بر روی یک پایه، فرض کن هم اندازه ی سه پایه دوربین فیلمبرداری، داشته باشیم، آیا مدل خاصی در این کلاس، همانند Questar که مناسب دوربین های کوچک قابل حمل است، وجود دارد؟

با نهایت احترام،
kubricksign.jpg
اختصاصی.نقدِفارسی
آخرین فیلم خـــــوبی که دیدم: تنهایی دونده استقامت (The Loneliness of the Long Distance Runner) / تونی ریچاردسُن / ★★★☆☆
آخرين ويرايش: 14 آوریل 2013 02:44 توسط meysam3d.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

باسخ‌به: ⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆ 15 آوریل 2013 18:11 #74996

  • meysam3d
  • meysam3d's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر اسبق
  • Face Your Fears
  • ارسال ها: 921
  • تشکرهای دریافت شده: 3429
نیم-رُخ
فیلمها به ترتیب:
نقطه کوتاه (آنیس واردا 1955)
سکــوت (اینگمار برگمان 1963)
پرسـونا (اینگمار برگمان 1966)
عشق و مرگ (وودی آلن 1975)
بلوار مالهلند (دیوید لینچ 2001)
با او حرف بزن (پدرو آلمودُوار 2002)
film1.jpg

film6.jpg

film2.jpg

film3.jpg

film4.jpg

film5.jpg
اختصاصی.نقدِفارسی
آخرین فیلم خـــــوبی که دیدم: تنهایی دونده استقامت (The Loneliness of the Long Distance Runner) / تونی ریچاردسُن / ★★★☆☆
آخرين ويرايش: 15 آوریل 2013 18:13 توسط meysam3d.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

باسخ‌به: ⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆ 16 آوریل 2013 20:47 #75419

  • C.F.KANE
  • C.F.KANE's Avatar
  • آفلاين
  • ارسال ها: 606
  • تشکرهای دریافت شده: 5636
30nema.jpg
l.jpg
به یاد فابرگه : کلاژی از سرگئی پاراجانف

« پاراجانف » در سال 1968 کار روی رنگ انار را به پایان رساند ؛ تمام مولفه های هنری فیلم پیشین او از جمله "سایه ی نیاکان فراموش شده ی ما" در رنگ انار به بلوغ رسیده بود، ولی عاقبت رنگ انار مانند : سایه ی نیاکان فراموش شده ی ما بود، مدیریت "گاسکینوی" شوروی ( تشکیلات دولتی ناظر بر امر فیلمسازی ) خواستار تکرار فیلم برداری با اتهامات : « فرمالیسم » ، « انحراف از حقیقت تاریخی » ، « خلاقیت نازا و بی ثمر کارگردان » شد . پاراجانف دوباره چاره ای ندید جز اعلان "جنگی تمام عیار" علیه سازمان دیکتاتور ماب وقت، نامه ای سرگشاده نگاشت :
رنگ انار متهم به « انحراف از اصول بازآفرینی تصویر شاعر ملی از راه هنر سینماتوگراف » شده است. من شروع کار را بر مینیاتورهای ارمنی، و آشکارا بر اصول نقاشی و معماری کهن ارمنی بنا نهادم، همین اصول در طرح موسیقی متن فیلم رعایت شده - موسیقی به گونه ای استثنائی محلی است . از همین مواضع بود که به شخصیت سایات نووا علاقه پیدا کردم، زیرا این شاعر در روح خود حامل زیبائی آئین ها، رسوم و هنر محلی بود . لحن قاطع و عامرانه ی قطعنامه باعث تعجب من است زیرا در تضادی آشکار با نتیجه ایست که "سایات نووا شناسان"، نظر های اکثر هنرمندان، شاعران و محققان برجسته ی ارمنستان، گرجستان و اوکراین به دست داده . به این دلیل است که عبارت پردازی هایی از قبیل: « خلاقیت نازا و بی ثمر کارگردان » « جلوه های فرمالیستی و تصویرپردازانه ی تهی از معنا » از نظر من اهانتی است که آنقدرها شامل حال من نمی شود که شامل حال سرچشمه و منبع الهام من یعنی ؛ مردم ارمنستان و هنر جاودانشان است. من قطعنامه ی شما را به منزله نشانه ای از تهی بودن آشکار حکمی "دیوانسالارانه" از هرگونه هدف خلاقانه می گیرم. قطعنامه ای که به امضای شما رسیده سندی ست از نازائی دیوانسالاری شما.
پاسخ گاسکینو سخت موجز بود : 1. تدوین مجدد تمام فیلم، 2. فیلم در مرتبه ی سوم درجه بندی شد یعنی : نازلترین چرخش در مدار سینما های کشور و از نمایش جهانی محروم شد .
ولی نسخه ی مولف در ارمنستان محفوظ ماند.
توضیح : رنگ انار از جمله اصیل ترین و ناب ترین آثار تاریخ سینما در نظر گرفته می شود و منبع الهام بزرگی مانند فللینی برای ساخت کازانووا و ستایش شده توسط فیلمسازان بزرگ. "آری هنر ماندگار و جاودان است . "
منبع : مجله ی فیلم
آخرين ويرايش: 08 سپتامبر 2013 14:06 توسط C.F.KANE.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

باسخ‌به: ⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆ 20 آوریل 2013 23:01 #76696

  • meysam3d
  • meysam3d's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر اسبق
  • Face Your Fears
  • ارسال ها: 921
  • تشکرهای دریافت شده: 3429

1_2013-04-20.jpg

leonee.jpg

once-upon-a-time-west.jpg

once_upon_a_time_in_the_west_4.jpg

goodbaduglyeyes-725x311.jpg

gbu3.jpg

من 58 فیلم را به عنوان دستیار کارگردان کار کردم. در کنار کارگردان‌هایی بودم که تمام قوانین سینمایی را در کارهایشان رعایت می‌کردند؛ مثلا، از کلوز-آپ، تنها موقعی استفاده می‌کردند که شخصیت فیلم قصد داشت حرف مهمی را بزند. اما من بر خلاف تمام اینها عمل کردم؛ برای همین است که کلوز-آپ‌ها در فیلم‌های من همیشه بیانگر یک احساس خاص هستند ... همین شد که آنها، مرا کارگردانی کمال‌گرا و حتی یک فرمالیست لقب دادند؛ چون مراقب قاب‌هایی که می‌گیرم هستم. البته این کار را برای قشنگی انجام نمی‌دهم. اول از همه، و مهمتر از هر چیز، من به‌دنبال یک ارتباط احساسی مناسب هستم.
- سرجیو لئونه (1929-1989) -
اِختصاصی.نقدِفارسی
آخرین فیلم خـــــوبی که دیدم: تنهایی دونده استقامت (The Loneliness of the Long Distance Runner) / تونی ریچاردسُن / ★★★☆☆
آخرين ويرايش: 20 آوریل 2013 23:02 توسط meysam3d.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

باسخ‌به: ⋆⋆⋆ سیـــــنما در ســــی نما ⋆⋆⋆ 23 آوریل 2013 19:11 #77192

  • C.F.KANE
  • C.F.KANE's Avatar
  • آفلاين
  • ارسال ها: 606
  • تشکرهای دریافت شده: 5636
30nema_2013-04-23.jpg
فللینی از متولد شدن جاده می گوید
Untitled.png
عکسی بی نظیر از پشت صحنه ی جاده. کاریکاتور رنگی براساس طرح های اولیه ی فللینیو طرح های اصلی را در ضمیمه مشاهده کنید.
مدت ها بود که به فکر ساختن فیلمی برای "جولیتا " بودم، به نظر من او _ به عنوان یک بازیگر _ به طرز خاصی در نمایشی خودانگیخته جذابیت های حیرت انگیز یک دلقک، تواناست.حالا می رسیم به این که "جولیتا" واقعا یک بازیگر/دلقک است ؛ یک دلقک مونث واقعی. این تعریف که برای من مایع غرور است، بازیگرانی را می رنجاند که شاید « دلقک » را به عنوان چیزی تقلیل دهنده، باعث کسر شان و حتی توهین آمیز می بینند. آنها اشتباه می کنند: «« به نظر من هنر دلقک بودن در نزد یک بازیگر، گران بهاترین قابلیت او و نشان دعوتی پرشکوه به هنر نمایشی است »»
اگر من بی حیاتر از این ها بودم که هستم، حتی می توانستم دلایل دیگری را هم_شاید ریشه های عمیق تر را که یقینا به شخصیت ها و روایت داستان آنها در ذهن من زندگی بخشید_خاطرنشان کنم: احساس پشیمانی، نوستالژی، تاسف ها، افسانه معصومیتی که به آن خیانت شده، امیدی مالیخولیایی برای جهانی پاک و ساخته شده از روابط قابل اعتماد و نامحتمل بودن و از دست رفتن همه ی اینها، و خلاصه همه ی آن حس مبهم و درهم گناه که با حق السکوت مداوم کلیسای کاتولیک تغذیه شده، تشدید شده و استحکام یافته است. اما برای بازگشت به این ریشه ها نیاز به یک روانشناس با نبوغی عظیم است.
فکر می کنم این فیلم را به این دلیل ساختم که عاشق آن *Bambina-vecchina شدم ؛ کسی که کمی دیوانه و کمی مقدس است، آن دلقک ژولیده، بامزه، ناشی و خیلی مهربانی که جلسومینا نامیدمش ؛ کسی که حتی حالا هروقت آهنگ شیپورش را می شنوم، ذهن مرا با حالتی مالیخولیایی به خود معطوف می کند.
Giulietta-Masina-in-La-Strada-Copy.jpg
توضیح: ترجمه این اصطلاح، کیفیت شاعرانه اش را ادا نمی کند، معنی این اصطلاح، زنی است که هم بچه است و هم پیر، به حالات جلسومینا تاکید می کند که سن و سال معینی ندارد.
منبع: جاده(فیلمنامه، هوشنگ گلمکانی)
پيوست:
آخرين ويرايش: 23 آوریل 2013 21:16 توسط C.F.KANE.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
Time to create page: 0.463 seconds