American Beauty (زیبای آمریکایی)

کارگردان : Sam Mendes

نویسنده : Alan Ball

بازیگران: Kevin Spacey, Annette Bening ,Thora Birch

جوایز :

برنده اسکار:

بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی،  بهترین کارگردانی

نامزد اسکار:

بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای کوین اسپیسی، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن

خلاصه داستان :

“لستر” (کوین اسپیسی) مردی میان‌سال است که زندگی خانوادگی‌اش دچار بحران شده است. از سویی همسرش “کارولین” (آنت بنینگ) او را بیشتر شبیه حیوان خانگی‌اش می‌بیند تا یک همسر و تمام احساساتش را بیرون از خانه خرج مردی دیگر می‌کند و از سوی دیگر روابط “لستر” با دخترش جین (تورا بریچ) نیز کاملا دچار سردی شده است. اما بحران اصلی وقتی نمود پیدا می‌کند که ..

[nextpage title=” درباره فیلم”]

۲- درباره فیلم

 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/250/5/41-American-Beauty/2-American-Beauty.jpgفیلم زیبایی آمریکایی در سال ۱۹۹۹ موفق به دریافت پنج جایزه اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم بهترین بازیگر نقش اول مرد بهترین فیلمبرداری بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی و اسکار بهترین کارگردانی شد. این فیلم در اغلب مراجع سینمایی و نشریات به عنوان بهترین فیلم دهه ۹۰ انتخاب شده‌است و جزو ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما شناخته می‌شود. این فیلم برای کمپانی دریم ورکز کمتر از ۱۵ میلیون دلار خرج برداشت ولی در گیشه فروش به رقم خیره کننده ۳۵۶ میلیون دلار رسید. این فیلم با شعار تبلیغاتی نزدیکتر نگاه کن اکران شد(look closer). این فیلم توسط راجر ایبرت به عنوان بهترین فیلم تاریخ انتخاب شد و شارون استون اعلام کرده‌است این فیلم زیباترین فیلمی است که تا به حال دیده ‌است. در نظر سنجی که سایت imdb در سال ۲۰۱۰ به صورت اینترنتی برگزار کرد و ۸۸۷۸۲۳ نفر در آن شرکت کردند این فیلم بالاتر از فیلم‌های پدر خوانده و تایتانیک در رده بهترین فیلم تاریخ سینمای جهان قرار گرفت. زیبای آمریكایی همچنین جوایز اول جشنواره های بوستون و تورنتو را به خود اختصاص داد.

—-

 

[nextpage title=” زندانیان زندگی: نگاهی به فیلم زیبایی آمریکایی”]

۳- زندانیان زندگی: نگاهی به فیلم زیبایی آمریکایی

 

نویسنده: مسعود حسن پور

 

دههء هفتاد، زمانی بود که سینمای آمریکا راه ورود مضامین و داستان‏های تازه را در اشارات انتقادی صریح به جامعه، فرهنگ، سیاست خارجی و امنیت داخلی ایالات متحده یافت. پیشروی‏ همگانی فیلمسازان جریان عمدهء سینمای آمریکا و فیلمسازان‏ مستقل و سایرین در این مسیر، چنان بود که از بعدازظهر نحس تا رانندهء تاکسی، از پدرخواندهء ۲ تا فیلم‏های وودی آلن و رابرت آلتمن و جان‏ شلزینگر و میلوش فورمن، جای‏جای فیلم‏های آمریکایی سرشار از نگاه تند و ناقدانهء فیلمسازان و فیلمنامه‏نویسان به جامعه و تاریخ‏ کشورشان می‏شد.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/250/5/41-American-Beauty/10-American-Beauty.jpgاما دو دهه بعد و در میانهء دههء نود میلادی، جریان انتقادی به‏ مسیر تازه‏ای افتاد که به لحاظ معیارهای زیبایی شناختی، ارج و اعتبار آن را از برخی آثار کم‏وبیش شعارزدهء دههء هفتاد که همچون‏ بیانیه‏های سیاسی ضد نظام اجتماعی آمریکا بودند، فراتر می‏برد. حالا فیلم‏ها به جای آن‏که بر نقاط مشخصی از تشکیلات، سیستم، ادارات، مراکز و سازمان‏های حکومتی، بانک‏ها و به طور کلی‏ نهادهای سیاسی اجتماعی متمرکز شوند و انتقادها را به طور مستقیم در دل جامعه نشان دهند، هدف بزرگ‏تری را نشانه‏ آن‏هاگرفتند و معضلات و دشواری‏ها را به کلیت«زندگی آمریکایی» نسبت می‏دادند. بسیاری از فیلم‏های این‏چنینی دههء نود و انتهای آن‏ -حتی سال ۲۰۰۰-را کسانی ساختند که در سال‏های دههء هفتاد، انتقادات صریح خود را نثار جامعهء آمریکا کرده بودند:استنلی‏ کوبریک با چشمان کاملا بسته، رابرت آلتمن با راه‏های میان‏بر/برش‏های‏ کوتاه، الیور استون با چرخش کامل و. . . البته جوان‏ها هم در نمایش‏لایه‏های زیرین و پوسیدهء پیکرهء مندرسی به نام زندگی به شیوهء آمریکایی سهم خاص خود را داشتند:دیوید فینچر با هفت، برادران‏ کوئن با بارتون فینک و لبوفسکی بزرگ، کوئنتین تارانتینو با سگدانی و قصهء عامه‏پسند و سرانجام، سام مندز با زیبایی آمریکایی.

فیلم اثرگذار مندز که پنج جایزه اسکار را از آن‏ خود کرد، واقعا دربارهء تمام بحران‏های زندگی انسان معاصر آمریکایی و حتی به شیوه‏ای جهان شمول‏تر، انسان معاصر سال‏های‏ آغازین سدهء بیست و یکم است. قهرمان فیلم یعنی لستر برنهام‏ (کوین اسپیسی)در برقراری ارتباط با همسر خود چنان دچار مشکل‏ است که می‏کوشد رؤیاهای کودکانه‏اش را از مراوده با یکی از همکلاسی‏های دختر خود به نام آنجلا تحقق ببخشد. همسر او(آنت‏ بنینگ)هنگامی که با مرد غریبه‏ای در اتومبیل نشسته، نزد لستر لو می‏رود و با نیش و کنایه‏های توأم با بی‏تفاوتی لستر، به شدت تحقیر می‏شود. پسر جوانی که در همسایگی آن‏ها زندگی می‏کند، از سویی‏ نزدیک می‏شود و چنان ارتباط صمیمانه‏ای برقرار می‏کند که دختر، در حالی که هنوز او را به درستی نمی‏شناسد، تصمیم می‏گیرد با او از خانه بگریزد. آنجلا به لستر می‏گوید که برخلاف ظاهر خود و تصور او، دختر ولنگاری نیست و تاکنون تجربهء آشنایی با مردی را نداشته‏ است. پدر پسری که با دختر لستر آشنا شده، با عقده‏های فروخفته‏ از دوران جنگ و تمایل فراوانش به نظامی‏گری فاشیستی، به لستر پیشنهاد همراهی با تمایلات متمایل به جنس موافق می‏دهد و. . . سیر این‏ سقوطهای درونی و بیرونی، در تمام طول فیلم به شیوه‏های پیدا و پنهان، ادامه دارد. تلخی وقعیت یکایک شخصیت‏های زیبایی‏ آمریکایی وقتی هولناک‏تر می‏شود که سام مندز بر هیچ‏یک از آن‏ها با ابزاری همچون موسیقی سوزناک یا واکنش‏های احساسی، تأکید نمی‏کند. گویی همهء این فجایع همچون بخش‏های عادی زندگی‏ جاری و روزمرهء مردم معمولی، طبیعی و ناگزیرند و نیازی نیست که‏ فیلم آن‏ها را در جایگاه رویدادها یا شرایطی سخت، مخوف، دردناک و«خاص»به نمایش بگذارد. این حالت طبیعی و گریز ناپذیر و نابسامانی‏ها و ناهنجاری‏های جامعهء روز آمریکا-وحتی‏ جهان-را پیش‏تر در برش‏های کوتاه/راه‏های میان‏بر آلتمن هم دیده‏ بودیم. انگار هیچ فاجعه‏ای آن‏قدرها تکان‏دهنده‏ تلقی نمی‏شد که آلتمن بر آن مکث کند. از هر کدامشان به سادگی می‏گذشت و از فرط تکرار، آن‏ها را عادی و رایج قلمداد می‏کرد. نام ترانه‏ای‏ که زن خواننده در فیلم آلتمن می‏خواند، «زندانیان زندگی»بود. عنوانی که برای توصیف‏ دنیای آدم‏های فیلم مندز هم مناسب به نظر می‏رسد:دنیایی همانند دنیای امروز.

نویسنده:حسن پور، مسعود

نقد سینما » زمستان ۱۳۷۸ – شماره ۱۹

 

[nextpage title=” امریکایی که زیبا نیست: نقد فیلم «زیبایی آمریكایی»”]

۴- امریکایی که زیبا نیست: نقد فیلم «زیبایی آمریكایی»

 

«زیبایی آمریكایی» به مسائلی همچون عشق، خوشبختی، کمبود شخصیتی و کمبود عاطفی می‌پردازد و جامعه مدرن و ساختار خانواده در آمریکا را به باد انتقاد شدید می‌گیرد.

این فیلم روایتگر از هم پاشیدگی یك خانواده كوچك آمریكایی است كه هر یك از اعضایش سراغ دلمشغولی‌های وهمی خود می‌روند. كوین اسپیسی در این فیلم نقش پدر خانواده را دارد كه به بحران میانسالی رسیده است و بعد از آن كه كارش را در دفتر یك نشریه ترك می‌كند، سراغ وسوسه‌هایی دون شان سن و موقعیت خود می‌رود و با بدنسازی تلاش می‌كند توجه دیگران را به خود جلب كند و همین رفته رفته او را به سمت انزوایی اوهامی پیش می‌برد. نقش لستر برتهام با بازی، طی یك نظرسنجی از كارشناسان سینمایی به عنوان یكی از ۱۰۰ كاراكتر اول و به یادماندنی تاریخ سینما توصیف شده است.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/250/5/41-American-Beauty/14-American-Beauty.jpgخط داستانی این فیلم در ابتدا ساده و قابل پیش بینی به نظر می رسد. لستر برتهام مردی ست كه همراه با همسر و دخترش زندگی ای معمولی در حومه شهری بزرگ دارند. لستر خودش را یك بازنده می داند مردی كه به بن بست رسیده است. همسر او زنی خود خواه و بدخواه است. آشنایی لستر با دختری بنام آنجلا تحولی در زندگی او ایجاد میكند. اما همسرش به شدت از این ماجرا عصبانی میشود. جین دختر لستر نیز دختری نه چندان دوست داشتنی است. خب تا اینجا فكر میكنید با مزخرف ترین خانواده آمریكایی آشنا شده اید. اما صبر كنید این خانواده خوشبخت همسایه جدیدی پیدا می كنند ابتدا با پسر این خانواده آشنا می شویم. پسری آشفته حال و غیر عادی اما با مشاهده پدر خشن و وحشت انگیز او و همچنین مادر مغموم و افسرده اش تازه می فهمیم كه نرمال ترین فرد خانواده است. بعد از معرفی این دو خانواده فیلم در روایت ظریف خود به ماجرای مشغولیت ذهنی اسپیسی نسبت به آشنای تازه و شیطانش آنجلا می پردازد و از اینجا به بعد شاهد به تصویر كشیدن یكی از بامزه ترین بحرانهای دوران میانسالی در تاریخ سینما هستیم. اسپیسی در نقش مرد خانواده درگیر ماجراهای عجیب و غریبی میشود. و داستان به این ترتیب ادامه پیدا میكند.

با خواندن این سطور دچار اشتباه نشوید، سیر رویدادها به گونه ای است كه تمام پیش بینی های تماشاگران را باطل میكند. شخصیت ها هیچكدام آن چیزی كه به نظر می رسد نیستند و در طول فیلم گوشه های دیگری از شخصیت خود را به نمایش می گذارند. و در پایان حتی موجب شگفتی می شوند. تلاش فیلمنامه نویسان بر اصل غافلگیری استوار بوده است و اینكه تماشاگران را با نمایش عجایب اخلاقهای فردی افراد شوكه كنند و مدام به تماشاگران گوشزد می كنند كه دقیق تر ببین. زیبای آمریكایی به شایستگی بهترین فیلم سال شناخته شد. این كمدی ظریف و عمیق در قالب استهزای زندگی آمریكایی و در میان شلیك مداوم خنده از سوی تماشاگران این قدرت را دارد كه قلبشان را به درد آورد و متاثر كند و این چیزی است كه پس از دوران طلایی كاپرا، استرجس و وایلدر كمتر شاهد آن بوده ایم.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/250/5/41-American-Beauty/8-American-Beauty.jpgزیبای امریکایی توانست پنج جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند. هرچند اسكار جدیدا سوژه ای برای مدعیان روشنفكری شده و هركس كه می خواهد ادعای روشنفكری كند مشتی بر پیكر اسكار می كوبد و دست هایش را به نشانه ی پیروزی بالا می برد اما نباید فراموش كنیم سال های نه چندان دور در همین مراسم فیلم های بسیار خوبی معرفی شده همچون فیلم زیبای امریكایی كه توسط mendes ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ جوایز بسیاری را از آن خود كرد. كارگردان تازه كار فیلم سه فیلم بیشتر در كارنامه ی خود ندارد.

كوین اسپیسی در این فیلم نشان می دهد كه هنوز هستند كسانی كه در امریكا باشند و خوب بازی كنند. بازیگری كه قبلا در فیلم مظنونین همیشگی خود را اثبات كرده بود و در زیبای امریكایی بار دیگر خودش را نشان میدهد. او در این فیلم یكی از بهترین بازی های دوران بازیگری اش را ارائه میدهد و این با توجه به كارنامه درخشان او میتواند خود مهمترین ویژگی این فیلم باشد. یادتان باشد كه اسپیسی با فیلمهایی چون: هفت، مظنونین همیشگی، و پرونده محرمانه لس آنجلس همین الان هم جزو بزرگان بازیگری در دهه ۹۰ قرار دارد. فیلمنامه سنجیده فیلم نیز او را در راه درخشش هر چه بیشتر كمك كرده است. او در طول فیلم حداقل ده دوازده جمله به زبان می آورد كه به راستی خنده دارند. وی برای ایفای نقش لستر برتهام در فیلم «زیبایی آمریكایی» برنده اسكار بهترین بازیگر مرد شد. او كه نخستین انتخاب برای ایفای این نقش در فیلم بود، به هنگام دریافت اسكار، جایزه‌اش را به جك لمون تقدیم كرد و چنین گفت: «از نظر من بازی‌ام در این فیلم اصلا یك نمایش انفرادی نیست بلكه جزئی از یك كل بزرگ است و آنچه در این فیلم می‌پسندم، زیبایی و مصداق داشتن كل و اصل داستان است. »

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/250/5/41-American-Beauty/7-American-Beauty.jpgفیلم زیبای امریكایی یك طنز تلخ است. همچون نیزه ایی تیز است که درست به نقطه ضعفها میزند. تظاهر در زندگی ها موج میزند و پایه واساس همه ی فعالیت ها را وهم و خیال تشكیل میدهد. وهم و خیالهایی كه پایه اساس قتل هارا نیز تشكیل می دهد. خیال هایی كه هدفشان آرامش یافتن انسان است اما گویی آرامش حقیقی وجود ندارد. انسان هایی كه امیدشان را از دست نمی دهند به در و دیوار میزنند تا به آن آرامش برسند اما خود در درون به خوبی می دانند كه چنین چیزی وجود ندارد. سعی می كنند ظاهر خود را شاد نشان دهند. . . . در عكس ها می خندند و طوری نشان میدهند كه از زندگی زناشویی شان راضی هستند. انگار قرار نیست كه به هیچ نحوی انسان به یك شادی درونی برسد. به یك آرامشی برسد و بتواند قلبا لبخند بزند انگار این آرامش تنها در هنگام مرگ سراغ انسان می آید و هیچ چیز دیگری جز مرگ نمی تواند آن لبخند واقعی را بر روی لب های انسان بنشاند.

بیراه نیست اگر زیبای امریکایی را یکی از ماندگارترین شاهکارهای سینمای جهان بدانیم. فیلمی بسیار خوش ساخت که زندگی قشر متوسط جامعه را در امریکا به باد نقد می گیرد. روابط، عشق، پول، اعتماد به نفس، مواد مخدر، خیانت، سادگی، تاثیرات جنگ و انحرافات جنسی و فلسفه ای سر شار از پوچی که در نهایت زیبایی یک مفهوم را می رساند: زندگی برگ بودن در مسیر باد است! این نگاه فلسفی در یک قطعه فیلم که در آن یک کیسه پلاستیکی با جریان باد مدام اینور و آنور میشود قابل برداشت است. و با اتفاقاتی که در طول فیلم می افتد به راحتی می توانید شخصیت های مختلف را به جای آن کیسه فرض کنید!

این فیلم هجویه‌ای درخشان بر ادعای خوشبختی خانواده‌های آمریكایی بود كه در عمق زندگی‌شان جز تباهی و خیانت و وسوسه‌های مبتذل مشغولیت دیگری ندارند. زیبای امریكایی نمایانگر زشتی امریكاست. امریكایی كه از درون پاشیده و هیچ چیز برایش باقی نمانده است.

 

منابع: جام جم، گراند سینما

 

[nextpage title=” نگاهی به فیلم زیبایی آمریکایی: سوگنامه‌ای برای ارزشهای از دست رفته”]

۵- نگاهی به فیلم زیبایی آمریکایی: سوگنامه‌ای برای ارزشهای از دست رفته

 

نویسنده: هوتن زنگنه پور

 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/250/5/41-American-Beauty/12-American-Beauty.jpgدر دو دهه اخیر فیلمهای زیادی در نكوهش و انتقاد شدید از جامعه‌های مدرن كه سرآمد آنها جامعه امریكاست در هالیوود ساخته شدند. برخی از این فیلمها پا فراتر گذاشتند و به جز نقدهای اجتماعی، حكومت و دولتمردان این كشور جهان اولی و مدعی مدرنیسم را آماج حملات انتقادی متهورانه خود قرار دادند. ذكر نام این فیلمها در حوصله این مقال نیست اما به هر جهت «سام مندز» از قافله این جریانات عقب نماند و با ساخت زیبای امریكایی پا در جا پای همقطاران خود گذاشت و با نگاهی عاقل اندر سفیه به این جامعه كه ارزشهای آن دگرگون شده‌اند و نوعی بینش عارف مسلكی را در زمینه داشت به انتقاد تند و بی محابا پرداخت. این فیلم سوگنامه‌ای برای ارزشهای از دست رفته انسانی، اجتماعی و عقیدتی امریكاست و پرداخت آن با جسارت ویژه‌ای صورت گرفته است هرچند مندز بسیار ناتورالیستی برخورد كرده و از باغ پر گل رزهای امریكایی گلبرگهای لطیف را تنها رویایی دست نیافتنی و خارهای آن را واقعی و حقیقت قاطع معرفی می‌كند. این تمثیلی است از امریكای امروز. نام فیلم نیز از روی هوشمندی و طبع طنزپردازی و بدبینی انتخاب شده، زیبای امریكایی تنها یك رویاست. یك رویا كه در ذهن لستر (كوین اسپیسی) پرورانده شده و او احساس می‌كند با دستیابی به آنجلا كه نماد امریكای متمدن و لطیف و سازگار است به سرحد آمال خود خواهد رسید دریغ كه آنجلا در میدان عمل خالی و پوشالی است همانطور كه امریكای روزگار اكنون هست. دقت كنید به سكانسی كه لستر در نهایت آنجلا را به بالین می‌آورد اما او اظهار می‌دارد به رغم ادعاهایی كه داشته هرگز با مردی همبستر نبوده است و این نهایت طعن و كنایه فیلم به جامعه امریكاست. جامعه‌ای كه تنها ادعا می‌كند و از داخل تهی‌است. مسائل اجتماعی و بیماریهای جامعه شناسانه حاد در این فیلم مورد توجه و انتقاد قرار گرفته‌اند، دقیقاً همان مسائلی كه جوامع مدرن با آن دست به گریبانند (در اینجا قرعه بداقبالی به نام امریكا خورده اما اكثر كشورهای غربی این بیماریها را دارند). مسائلی چون عدم یكپارچگی و ارزش‌مداری خانواده و كانون گسیخته آن، گرایشات به سوی جنس موافق، عدم توجه به نیازهای فرزندان و بی‌عاری ابلهانه از مواردی هستند كه از آنها می‌توان یادكرد.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/250/5/41-American-Beauty/6-American-Beauty.jpgآدمهای فیلم هركدام مشكلی دارند كه از نظر كیفیت و گونه با دیگران در یك طراز قرار می‌گیرند، همه آنها از وضعیت فعلی راضی نیستند و دنیای بهتری را طلب می‌كنند درست مثل خود امریكای بزرگ كه هیچ‌گاه به داشته‌هایش راضی نیست و همواره طمعی سیاسی و اجتماعی دارد. لستر می‌خواهد برای زنان جذاب باشد (نقص روانی)، همسرش با دیگری رابطه دارد (نقص عاطفی)، همسایه‌اش به جنس موافق گرایش دارد و پسری آرمانگرا اما پوشالی دارد (نقص اجتماعی)، دخترش خانواده دیگری را آرزو می‌كند (نقص اجتماعی) و آنجلا دوست دارد تنها ادعا كند و دست به عمل نزند (نقص شخصیتی) و مجموعه همه این نقصها می‌شود زیبای امریكایی یا به تعبیری خود امریكا. لستر آدمی روان‌پریش است، خود ارضایی می‌كند و در رویای خود با دختری زیبا خوش است و این است نمونه مستند یك شهروند روشن‌ضمیر امریكایی. رابطه او با دخترش حتی به ارتباط یك راننده تاكسی با مسافرش هم شبیه نیست و بسیار دردناك و پر ابهام است و این هم طعنه دیگر مندز به لگدمال شدن ارزشهاست. فیلم با سكانسی از دختر لستر و دوست‌پسرش آغاز می‌شود. پسر می‌گوید:«می‌خواهی پدرت را بكشم؟» و دختر جواب می‌دهد:«این كار را می‌كنی؟»؛ از همین جا لبه برنده انتقاد فیلم آغاز می‌شود اما در نهایت این آرمانگرایی و تمامیت‌خواهی پوچ لستر است كه این نماد آدم بوالهوس اما ظاهر‌الصلاح را از بین می‌برد. مرگ لستر استعاره‌ای برای فنای تمنای بهتر بودن، ارزشمند بودن و در عین حال پاك بودن است. آنجلا و گلهای رز قرمز رنگ نماد تام امریكاست و همسایه خشك و نظامی نماینده خشونت‌طلبی و اتكا به زور و اسلحه در این كشور است. یكی دیگر از استعاره‌های فیلم جاییست كه دختر لستر فیلمی را كه دوست‌پسرش تهیه كرده تماشا می‌كند. این فیلم كوتاه چكیده‌ای از آن چیزی است كه مندز قصد دارد به تصویر بكشد. پاییز در این فیلم كوتاه كنایه از غروب ارزشها و پلاستیكی كه باد آن را به هر طرف می‌برد نماینده جامعه امریكاست. جامعه‌ای كه بی‌هدف، پوشالی، مصنوعی و بی‌ارزش تن به باد داده و به هر سویی روانه می‌شود. مندز كار را تمام كرده و می‌خواهد بگوید: امریكا دیگر تمام شده و صدای خرد شدن استخوانهای مدرنیسم از دور شنیده می‌شود.

دیالوگهای ویکی خطاب به جین در حین پخش فیلم رقصیدن کیسه پلاستیک در باد:

«یکی از اون روزا بود که چند ثانیه تا برف فاصله نداشت یه الکتریسیته ای در هوا بود میشد صداش رو شنید. این کیسه داشت باهام میرقصید مثل یک بچه کوچولو که التماسم میکرد که باهاش بازی کنم برای ۱۵ دقیقه. اون روز بود که متوجه شدم یک زندگی پشت همه چیز نهفته است یک نیروی فوق العاده کریم. فیلم های ویدئویی فقط یه بهانه بیخوده اما باعث میشه همه چیز رو به خاطر بیارم. باید به خاطر بیارم گاهی وقتها آنچنان زیبایی در جهان است که احساس میکنم نمیتونم تحمل کنم و قلبم در آستانه فرو ریختنه. »

دیالوگهای لستر برنهام بعد از مرگ:

«همیشه شنیده بودم که لحظاتی قبل از مرگ تمام زندگیه آدم از جلوی چشمانش میگذره. اول اینکه بیشتر از یک لحظه است تا ابدیت امتداد داره همچون اقیانوسی از زمان برای من موقعی بود که توی کمپ به روی پشتم دراز کشیده بودم در حال تماشای سقوط ستارگان بودم و برگ های زرد درختان افرا که در کنار خیابان صف کشیده بودن و یا دستان مادربزرگم و پوستش که همچون کاغذ بود و اولین باری که پرنده جدید (منظور اتومبیل) پسر عمویم تونی را دیدم و و جینی و کارولین (همسر و دخترش). احتملا از اتفاقی که برام افتاده میتونستم خیلی عصبانی باشم اما وقتی دنیا پر از زیبای هاست نمیشه برای مدت طولانی در عذاب بود. یه وقتی فکر میکنم تمام زیبایی ها رو دارم در یک آن میبینم طاقتش رو ندام قلبم مثل بادکنک در حال انفجار مملوء از اونها میشه بعد به خاطر میارم که باید آروم بگیرم و نخواهم اون رو برای همیشه حفظ کنم بعد مثل بارون درونم جریان پیدا میکنه هیچ حسی جز تصویر از تمام لحظات ساده زندگی احمقانه ام رو در وجودم نمی یابم. مطمئنم نمیتونید حرفهای من رو درک کنید اما نگران نباشید یه روز درک خواهید کرد. »

نویسنده: هوتن زنگنه پور

منبع: وبلاگ دلنمک

 

—-

 

[nextpage title=” حاشیه های فیلم «زیبایی آمریكایی»”]

۶- حاشیه های فیلم «زیبایی آمریكایی»

 

 

نقش انجلا هیس ابتدا به کریستین دانست پیشنهاد شده بود که او قبول نکرد.

تری گیلیام پیشنهاد کارگردانی این فیلم را نپذیرفت.

ابتدا قرار بود جف دانیلز نقش لستر برنهام را بازی کند.

استیون اسپیلبرگ به مسئولان فیلم پیشنهاد داد که برای کارگردانی فیلم از سم مندس استفاده کنند.

کریس کوپر اخرین نفر بود که به جمع بازیگران فیلم پیوست.

سارا میشل گلار ” بریتنی مورفی و کتی هولمز نامزد بازی در نقش انجلا بودند.

کوین اسپیسی و انت بنینگ اولین انتخابهای سم مندس بودند ولی در ابتدا تام هنکس را به او پیشنهاد داده بودند.

سایت معروف پریمر فیلم زیبایی امریکایی را در بین ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما قرار داده است.

جسیکا بیل هم یکی از گزینه های بازی در این فیلم بود.

در فیلم صحنه ای است که انت بنینگ در فروش خانه شکست می خورد ” گریه می کند و فریاد می زند. این صحنه فقط با یک برداشت گرفته شده است.

جیک گیلنهال هم یکی دیگر از بازیگرانی بود که برای بازی در این فیلم انتخاب شده بود.

۶۳ سوتی از فیلم گرفتند.

 

منبع: دنیای فیلم من

—–

 

75
دیدگاه بگذارید

Please Login to comment
75 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
43 Comment authors
malihe parعلی نظریarmaaanامیر افColdplay Recent comment authors
  Subscribe  
Notify of
کوین
Guest
کوین

وحید: قحطی: narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد. گیر دادیا . خب برو عکس این گل را بیار ما هم دیگه ترجمه اش نمیکنیم هی میگی یه جایی که یادت هم نمیاد خوندی . شاید اون نوشته سرکاری بوده بالام جان این دوستمون راست میگه… آمریکن بیوتی نام یک نوع گل رز هست که در فرانسه پرورش داده میشه… تو این فیلم هم بیشتر روی همین گل مانور داده میشه… اینم آدرسش: http://en.wikipedia.org/wiki/Rosa_%27American_Beauty%27 دوست عزیز این بحث تمام شده در تمام مراجع سینمایی غیر انگلیسی نام فیلم ترجمه… ادامه »

کیخسرو
Guest
کیخسرو

به نظرم این فیلم از دسته فیلم هایی است که تا در موقعیت هنرپیشه های آن قرار نگیریم سخت است بتونیم با آنها همزاد پنداری کنیم.

این نشان از درونگرایی فیلم دارد

Abe
Member
Abe

فیلم میخواست نشون بده خانواده های آمرکایی جقدر از هم جدا هستند(مثل چشمان کاملا بسته از کوبریک) و زیبایی رو از نظر یک آمریکایی شهوت پرست و منحرف که تو باتلاق زندگی غرق شده بررسی میکنه. (شاید میشه گفت فیلم منتقد حکومت و سیاست هم هست). در ضمن اسپیسی و مندس عالی بودن

امین کورلئونه
Guest
امین کورلئونه

خدای بزرگ کوین اسپیسی چقدر شجاعت داره که یه همچین شخصیت هایی رو بازی میکنه.
بعد از شخصیت پدرخوانده با بازی مارلون براندو لستر برتهام با بازی کوین خودمون دومین شخصیت برتر تاریخ سینما است.

Vahid
Member
Vahid

قحطی:

narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد.

گیر دادیا . خب برو عکس این گل را بیار ما هم دیگه ترجمه اش نمیکنیم هی میگی یه جایی که یادت هم نمیاد خوندی . شاید اون نوشته سرکاری بوده بالام جان

این دوستمون راست میگه… آمریکن بیوتی نام یک نوع گل رز هست که در فرانسه پرورش داده میشه… تو این فیلم هم بیشتر روی همین گل مانور داده میشه… اینم آدرسش: http://en.wikipedia.org/wiki/Rosa_%27American_Beauty%27

محسن جلالی
Guest
محسن جلالی

لورل و هاردي:اين فيلم بسيار فيلم مزخرفي بود و بسيار سطحي از كارگرداني آماتور سام مندز گرفته تا بازي كثيف لستر برنهام در اين فيلم مزخرف مطمئنا فيلم هايي همچون لورل هاردي مي توانند بيشتر سرگرم كننده و آموزنده باشند . من فکر میکنم که شما هیچ گونه اطلاعات از هنر وسینما نداری(سام مندز رو اماتور خوندی بازی کوین اسپیسی روکثیف قلمداد کردی(درهیچ کجای دنیا بازی کثیف معنی نداره))واز اون دسته از آدم هایی هستی که همش دنبال نکته ی آموزشین یک فیلم به هیچ وجه با هدف آموزش ساخته نمی شه .از شما می پرسم آیا داستان آمه پسند… ادامه »

آقا سعید
Guest
آقا سعید

این فیلم تلنگری به همه آدما و ماهایی هست که فکر میکنیم برای لذت بردن از زندگی تا ابد وقت داریم و با توجه نکردن به همدیگه گند زدیم به زندگیمون.
کسی که میگه این فیلم فروپاشی جوامع و خانواده های آمریکا رو نشون میده،احتمالا چیزی حالیش نیست.
حرف آخر:کوین اسپیسی فوق العاده بود؛
look closer؛فوق العاده بود.

امیدوار
Guest
امیدوار

اولین بار که این فیلم را دیدم دانشجو بودم . فیلم بی معنی و مزخرفی بنظر آمد . فیلمی پر از انسانهایی روانی. با خودم گفتم کارگردانها و نویسنده ها برای انکه فیلمشان را هنری جلوه دهند چند سوژه احمقانه به هم میچسبانند. امروز ۱۰ سالی از آن روز میگذرد ازدواج کردم و بعد از ۲ سال زندگی خودم را جای مرد داستان میبینم مردی که همسرش به او و روابطشان بی اعتناست. الان متوجه شدم که هر فیلمی را نباید سر سری و ساده تحلیل کرد باید دید فیلم داستان چه کسی را روایت میکنه و منظور از نشان… ادامه »

قحطی
Guest
قحطی

narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد.

گیر دادیا . خب برو عکس این گل را بیار ما هم دیگه ترجمه اش نمیکنیم هی میگی یه جایی که یادت هم نمیاد خوندی . شاید اون نوشته سرکاری بوده بالام جان

برديا شهبا
Member
برديا شهبا

farsa:به نظر من فیلم برای من به عنوان یه ایرانی جذابیت نداشت شاید از نظر یه امریکایی یه شاهکار باشه درمورد بازی کوین باید به بگم بازیش تو usual suspects بسیار دیدنی تره

اتفاقا من از ديدن اين فيلم خيلي لذت بردم چون يه فيلمنامه خيلي قوي پشتش بود با شخصيت هاي چند بعدي كه درون هر كدومشون ويژگي ها متضاد و دو گانه زيادي وجود داشت.
با اين حال به نظر منم بازي كوين اسپيسي تو "مظنونين هميشگي" بهتر بود.

فرهاد سالاری
Member
فرهاد سالاری

به نظر من فیلم برای من به عنوان یه ایرانی جذابیت نداشت شاید از نظر یه امریکایی یه شاهکار باشه درمورد بازی کوین باید به بگم بازیش تو usual suspects بسیار دیدنی تره

ehsan saghari
Member
ehsan saghari

من عاشق این فیلم هستم و از دیدنش سیر نمیشم. مخصوصا بازی عالی ِ کوین اسپیسی

زیبایی آمریکایی
Guest
زیبایی آمریکایی

محمد۲: یک عاشق سینما: یک عاشق سینما: narges: Elham Bye: یک عاشق سینما: narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد. اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است من هم با نظر جناب عاشق سینما موافقم. «امریکن بیوتی» اگر اسم گل هم باشه، اینجا به عنوان یک مضاف و مضاف الیه به کار رفته و به همین خاطر باید ترجمه بشه و همونطور که گفتن در زبانهای دیگه هم ترجمه شده. علاوه بر این من ندیدم منتقدینی… ادامه »

خیلی دور خیلی نزدیک
Guest
خیلی دور خیلی نزدیک

faloo: محمد۲: یک عاشق سینما: یک عاشق سینما: narges: Elham Bye: یک عاشق سینما: narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد. اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است من هم با نظر جناب عاشق سینما موافقم. «امریکن بیوتی» اگر اسم گل هم باشه، اینجا به عنوان یک مضاف و مضاف الیه به کار رفته و به همین خاطر باید ترجمه بشه و همونطور که گفتن در زبانهای دیگه هم ترجمه شده. علاوه بر این من ندیدم… ادامه »

حسين فلاحتکار
Member
حسين فلاحتکار

محمد۲: یک عاشق سینما: یک عاشق سینما: narges: Elham Bye: یک عاشق سینما: narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد. اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است من هم با نظر جناب عاشق سینما موافقم. «امریکن بیوتی» اگر اسم گل هم باشه، اینجا به عنوان یک مضاف و مضاف الیه به کار رفته و به همین خاطر باید ترجمه بشه و همونطور که گفتن در زبانهای دیگه هم ترجمه شده. علاوه بر این من ندیدم منتقدینی… ادامه »

محمد آل پاچینو
Member
محمد آل پاچینو

یک عاشق سینما: یک عاشق سینما: narges: Elham Bye: یک عاشق سینما: narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد. اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است من هم با نظر جناب عاشق سینما موافقم. «امریکن بیوتی» اگر اسم گل هم باشه، اینجا به عنوان یک مضاف و مضاف الیه به کار رفته و به همین خاطر باید ترجمه بشه و همونطور که گفتن در زبانهای دیگه هم ترجمه شده. علاوه بر این من ندیدم منتقدینی که… ادامه »

احسان محمدزاده
Guest
احسان محمدزاده

شاید با دیدن این فیلم بیشترین چیزی رو که کارگردان میخواد بهمون بگه رو نتونیم درست ببینیم و اون آمریکای آزاد هست گه هرکسی میتونه هر طور زندگی کنه…

ایندیانا جونز
Guest
ایندیانا جونز

دوستان عزیز یه سوال میکنم خواهشن جواب بدید در پایان فیلم کلنل لستر را می کشد . چرا این کارو می کنه؟ هدفش کاملا معلوم نبود

9
Guest
9

یکی از ماندگارترین فیلم های تاریخ با بازی مخشر کوین اسبیسی و آخر فیلم… هیچ وقت یادم نمیره

زیبایی آمریکایی
Guest
زیبایی آمریکایی

mm:بالاخره فیلم قشنگه یا نه ارزش دیدن داره یا نه؟ ولی به نظر میاد اغلب از فیلم خوششون اومده چون هم در این سایت و هم در imdb امتیاز زیادی گرفته صد درصد ارزش دیدن دارد بسیار زیبا و حرفه ای ساخته شده در سال های اخیر جز معدود فیلم هایی هست که واقعا به خاطر شایستگی اش اسکار گرفته و اسکارش تبلیغاتی نبوده و همچنین مضمون انتقادی شدید به جامعه آمریکا که در غالب خانواده برنهام به صورت کنایی بیان شده در زمان خودش و حتی تا به امروز بی سابقه بوده و همچنین بسیاری از منتقدین این فیلم… ادامه »

mm
Guest
mm

بالاخره فیلم قشنگه یا نه ارزش دیدن داره یا نه؟ ولی به نظر میاد اغلب از فیلم خوششون اومده چون هم در این سایت و هم در imdb امتیاز زیادی گرفته

یک عاشق سینما
Guest
یک عاشق سینما

یک عاشق سینما: narges: Elham Bye: یک عاشق سینما: narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد. اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است من هم با نظر جناب عاشق سینما موافقم. «امریکن بیوتی» اگر اسم گل هم باشه، اینجا به عنوان یک مضاف و مضاف الیه به کار رفته و به همین خاطر باید ترجمه بشه و همونطور که گفتن در زبانهای دیگه هم ترجمه شده. علاوه بر این من ندیدم منتقدینی که زبان انگلیسی زبان… ادامه »

یک عاشق سینما
Guest
یک عاشق سینما

narges: Elham Bye: یک عاشق سینما: narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد. اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است من هم با نظر جناب عاشق سینما موافقم. «امریکن بیوتی» اگر اسم گل هم باشه، اینجا به عنوان یک مضاف و مضاف الیه به کار رفته و به همین خاطر باید ترجمه بشه و همونطور که گفتن در زبانهای دیگه هم ترجمه شده. علاوه بر این من ندیدم منتقدینی که زبان انگلیسی زبان مادریشون هست در… ادامه »

narges
Member
narges

Elham Bye: یک عاشق سینما: narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد. اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است من هم با نظر جناب عاشق سینما موافقم. «امریکن بیوتی» اگر اسم گل هم باشه، اینجا به عنوان یک مضاف و مضاف الیه به کار رفته و به همین خاطر باید ترجمه بشه و همونطور که گفتن در زبانهای دیگه هم ترجمه شده. علاوه بر این من ندیدم منتقدینی که زبان انگلیسی زبان مادریشون هست در مورد… ادامه »

الهام بای
Member
الهام بای

یک عاشق سینما: narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد. اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است من هم با نظر جناب عاشق سینما موافقم. «امریکن بیوتی» اگر اسم گل هم باشه، اینجا به عنوان یک مضاف و مضاف الیه به کار رفته و به همین خاطر باید ترجمه بشه و همونطور که گفتن در زبانهای دیگه هم ترجمه شده. علاوه بر این من ندیدم منتقدینی که زبان انگلیسی زبان مادریشون هست در مورد این فیلم… ادامه »

narges
Member
narges

یک عاشق سینما:

narges:

یک عاشق سینما:

narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد.

اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است

من چیکار به مفهوم فیلم دارم من میگم نام این فیلم یک "اسمه" "اسم" هم نباید ترجمه شه.

اشتباه میکنی دوست عزیز یه سری به ویکی پدیا این فیلم بزن تو همه زبان ها ترجمه شده.گر چه باید زیبایی آمریکایی ترجمه بشه نه زیبای آمریکایی در ضمن شما اصلا فیلم رو دیدید.

نه این فیلم رو فقط شما دیدی!

یک عاشق سینما
Guest
یک عاشق سینما

narges:

یک عاشق سینما:

narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد.

اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است

من چیکار به مفهوم فیلم دارم من میگم نام این فیلم یک "اسمه" "اسم" هم نباید ترجمه شه.

اشتباه میکنی دوست عزیز یه سری به ویکی پدیا این فیلم بزن تو همه زبان ها ترجمه شده.گر چه باید زیبایی آمریکایی ترجمه بشه نه زیبای آمریکایی در ضمن شما اصلا فیلم رو دیدید.

narges
Member
narges

یک عاشق سینما:

narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد.

اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است

من چیکار به مفهوم فیلم دارم من میگم نام این فیلم یک "اسمه" "اسم" هم نباید ترجمه شه.

یک عاشق سینما
Guest
یک عاشق سینما

narges:به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد.

اتفاقا باید ترجمه بشه منظور از این اسم جامعه آمریکا است که در ظاهر زیبا ولی از درون فروپاشیده است

يك فيلم بين حرفه اي
Guest
يك فيلم بين حرفه اي

لورل و هاردي:اين فيلم بسيار فيلم مزخرفي بود و بسيار سطحي از كارگرداني آماتور سام مندز گرفته تا بازي كثيف لستر برنهام در اين فيلم مزخرف مطمئنا فيلم هايي همچون لورل هاردي مي توانند بيشتر سرگرم كننده و آموزنده باشند . دوست عزيز واقعا خجالت داره كه اين شاهكار سينمايي رو با فيلم هاي لورل هاردي كه كمدي هاي عامه پسند ۶۰ سال پيش اند مقايسه كني شما حتي اسم بازيگرو لستر برنهام نوشتي و اين نشون ميده حتي نميدونستي اسم بازيگر فيلم كوين اسپيسي در ضمن شما به هيچ وجه اجازه نداري بازي اسپيسي رو كه يك بازيگر معروف… ادامه »

لورل و هاردي
Guest
لورل و هاردي

اين فيلم بسيار فيلم مزخرفي بود و بسيار سطحي از كارگرداني آماتور سام مندز گرفته تا بازي كثيف لستر برنهام در اين فيلم مزخرف مطمئنا فيلم هايي همچون لورل هاردي مي توانند بيشتر سرگرم كننده و آموزنده باشند .

يك عاشق سينما
Guest
يك عاشق سينما

كوين اسپيسي بهترين بازيگر مرد تمام دوران ها

كهكشاني
Guest
كهكشاني

آرش ۹۹:در سال ۱۹۹۹ این فیلم در ده فیلم برتر سال به انتخاب ایبرت هشتم شد و در انتخاب بهترین فیلم های تمام دوران اش هم جایی نداره.

زيبايي آمريكايي در ليستي كه ايبرت در سال ۲۰۰۸ براي بهترين فيلم هاي تاريخ سينما منتشر كرد بهترين فيلم تاريخ سينما جهان شد

آرش 99
Guest
آرش 99

در سال ۱۹۹۹ این فیلم در ده فیلم برتر سال به انتخاب ایبرت هشتم شد و در انتخاب بهترین فیلم های تمام دوران اش هم جایی نداره.

kevin spacey
Guest
kevin spacey

alhagh ke in film zendegimo taghir dad beghadri ke ziba bod

يك منتقد
Guest
يك منتقد

Reza-Ebert: يك منتقد:در پاسخ به نظر بالا : دوست عزيز لطفا منبع درست بزار در لينكي كه شما گذاشتي فيلم جان مالكوويچ بودن ۴ ستاره از ۴ ستاره گرفته است اين در حالي است كه زيبايي آمريكايي نيز در سايت ايبرت ۴ ستاره گرفته است و به عنوان بهترين فيلم سال ۹۹ ميلادي انتخاب شده است و همچنين ايبرت در ليستي كه در سال ۲۰۰۸ منتشر كرد زيبايي آمريكايي را به عنوان بهترين فيلم تاريخ انتخاب كرد و فيلم هاي سيتيزن كين و رهايي از شاوشنگ در رده هاي بعدي قرار گرفته اند . من این حرف شما رو به… ادامه »

bela tarr
Member

يك منتقد:در پاسخ به نظر بالا : دوست عزيز لطفا منبع درست بزار در لينكي كه شما گذاشتي فيلم جان مالكوويچ بودن ۴ ستاره از ۴ ستاره گرفته است اين در حالي است كه زيبايي آمريكايي نيز در سايت ايبرت ۴ ستاره گرفته است و به عنوان بهترين فيلم سال ۹۹ ميلادي انتخاب شده است و همچنين ايبرت در ليستي كه در سال ۲۰۰۸ منتشر كرد زيبايي آمريكايي را به عنوان بهترين فيلم تاريخ انتخاب كرد و فيلم هاي سيتيزن كين و رهايي از شاوشنگ در رده هاي بعدي قرار گرفته اند . من این حرف شما رو به چشم… ادامه »

يك منتقد
Guest
يك منتقد

در پاسخ به نظر بالا : دوست عزيز لطفا منبع درست بزار در لينكي كه شما گذاشتي فيلم جان مالكوويچ بودن ۴ ستاره از ۴ ستاره گرفته است اين در حالي است كه زيبايي آمريكايي نيز در سايت ايبرت ۴ ستاره گرفته است و به عنوان بهترين فيلم سال ۹۹ ميلادي انتخاب شده است و همچنين ايبرت در ليستي كه در سال ۲۰۰۸ منتشر كرد زيبايي آمريكايي را به عنوان بهترين فيلم تاريخ انتخاب كرد و فيلم هاي سيتيزن كين و رهايي از شاوشنگ در رده هاي بعدي قرار گرفته اند .

عادل سبحانی
Member

من یکم با صفحه دوم مشکل دارم که احتمالا منبعش هم ویکی پدیا است.
نویسنده عزیزمون در ویکی پدیا یکم تند رفتن راجع به انتخاب ایبرت باید به ایشون بگم که ایبرت زیبای آمریکایی رو حتی بهترین فیلم اون سال هم نمی دونسته چه برسه به تاریخ سینما.
توی لیستی که ما ازش دیدم اون سال بهترین فیلم از نظر ایبرت (جان مالکوویچ بودن) شد.
http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/19991029/REVIEWS/910290301/1023
لطفا تصحیح برفرمایید.

narges
Member
narges

به نظرم ترجمه نام فیلم غلطه، من جایی خوندم آمریکن بیوتی اسم گله و اصلا نبایستی ترجمش کرد.