برترین فیلم‌های ترسناک ژاپنی که باید ببینید

شاید کمتر کسی پیدا شود که از یک فیلم ترسناک خوب یا شاید بسیار ترسناک تر از آن چه که فکر می کرد خوشش نیاید. فیلم های ترسناک ژاپنی معمولاً از ترسناک ترین، عجیب و غریب ترین و گاهی ناخوشایندترین فیلم های ژانر وحشت هستند. چه به دیدن فیلم های ترسناک باشید که شما را دچار ترس و وحشت می سازند و چه فقط در جستجوی یک فیلم پر از خونریزی برای ساعاتی وقت تلف کردن هستید در فهرستی که در ادامه این مطلب ارایه شده است بدون شک فیلم مورد علاقه خود در میان فیلم های ترسناک ژاپنی را پیدا خواهید کرد. فیلم های ترسناک ژاپنی که در ادامه این مطلب ارایه شده اند ترسناک ترین فیلم های ژانر وحشت در تاریخ سینمای این کشور به شمار می آیند؛ از این رود بدیهی است که در میان آن ها از فیلم های سیاه و سفید کلاسیک تا برداشت های امروزی و دیجیتالی از نفرین های فرهنگی این کشور وجود داشته باشند.

فیلمسازان ژانر ترسناک ژاپن، در طول سال های فعالیت خود جلوه ی متفاوتی به این ژانر بخشیده اند که به سختی می توان آن ها را در نمونه های غربی یافت. دهه ۲۰۰۰ اوج شکل گیری فیلم های ترسناکی بود که در واقع بازسازی فیلم های ترسناک ژاپنی در کشورهای غربی بودند و از آن میان می توان به فیلم های «حلقه» (The Ring) و «کینه» (The Grudge) اشاره کرد. در این میان کمتر بازسازی هایی را در این ژانر می توان از لحاظ زیبایی و خلاقیت با نمونه های ژاپنی مقایسه کرد و همطراز دانست.

حلقه (۱۹۹۸)

فیلم «حلقه» (Ringu) یک فیلم ترسناک روانشناسانه به کارگردانی هیدئو ناکاتا است و بسیاری شخصیت مو بلند، ترسناک و نفرین کننده ساداکو در این فیلم را با نسخه بازسازی شده غربی در سال ۲۰۰۲ با نام سامارا می شناسند. نسخه بازسازی شده تفاوت هایی با نسخه اصلی ژاپنی داشت اما این تفاوت ها چندان نیز قابل توجه نبودند. این فیلم ترسناک داستان یک گزارشگر تلویزیونی و مادری تنها به نام ریکو را روایت می کند که در یک نفرین ظاهراً غیرقابل گریز گرفتار می شود که سه روز پس از دیدن یک ویدیوی نفرین شده باعث مرگ بیننده خواهد شد.

مانند نسخه بازسازی شده، در فیلم اورجینال نیز داستان با صحبت های دو دختر نوجوان در مورد یک نوار ویدیویی نفرین شده شروع شده و یکی از آن ها فاش می کند که هر دو این فیلم را دیده اند و بدین ترتیب آغاز این فیلم با ترسی خوفناک شروع می شود. «حلقه» یکی از فیلم های ترسناک ژاپنی فوق العاده ای بود که با استفاده از یک مولفه ساده ترس بی سابقه ای را در دل تماشاگران ایجاد کرد. نفرین شدن در نتیجه یک عمل ساده مانند تماشا کردن یک نوار ویدیویی بسیار ترسناک است به وبژه زمانی که در می یابید زمان بسیار کمی برای از بین بردن نفرین دارید.

نبرد سلطنتی (۲۰۰۰)

فیلم «نبرد سلطنتی» (Battle Royale) یک فیلم ترسناک-اکشن پادآرمانشهری به کارگردانی کینجی فوکاساکو است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته کوشون تاکامی ساخته شده است. در فیلم «نبرد سلطنتی» دانش آموزان ارشد یک دبیرستان توسط دولت وقت ژاپن مجبور می شوند که در یک نبرد مرگبار به سبک فیلم های «عطش مبارزه» (Hunger Games) یکدیگر را بکشند و در نهایت تنها بازمانده پیروز این نبرد خونین اجازه خواهد داشت از این محیط مرگبار خارج شود. در واقع فیلم های «عطش مبارزه» تا حدود زیادی از این فیلم ترسناک ژاپنی الهام گرفته شده است.

«نبرد سلطنتی» یکی از بهترین فیلم های ترسناک ژاپنی است که در این فهرست به آن اشاره می شود زیرا فیلمی ترسناک اما در عین حال اکشن و ماجراجویانه است و بازی بی نظیر تاکشی کیتانو، شخصیت پردازی های چند بعدی و متفاوت فیلم و البته ترکیب ناخوشایند خونریزی و شوخی آن را از فیلم های دیگر این ژانر دیدنی تر ساخته است. با این وجود «نبرد سلطنتی» بیش از همه به این دلیل جذاب و تماشایی است که بعد از اتمام آن بلافاصله از خود خواهید پرسید:” اگر من هم در موقعیت شخصیت های فیلم بودم، ارزش های اخلاقی من تا چه حد تغییر می کردند و در نهایت دست به چه کارهایی می زدم؟”.

تتسوئو: مرد آهنین (۱۹۸۹)

فیلم ترسناک کلاسیک «تتسوئو: مرد آهنین» (Tetsuo: The Iron Man) از آن دسته فیلم های ترسناک ژاپنی است که حتی بعد از اولین بار تماشای آن دیگر فراموشش نخواهید کرد. این فیلم ترسناک علمی تخیلی توسط شینیا تسوکاموتو کارگردانی شده و و یکی از فیلم های کالت کلاسیک ترسناک ژاپنی است که با بودجه ای ناچیز ساخته شد. در این فیلم دیالوگ های بسیار کمی وجود دارد که همین موضوع بر ترس و وحشت موجود در صحنه های فیلم می افزاید. فیلم در همان صحنه ابتدایی با یک موجود شبیه آدم آهنی شروع می شود که در فضایی پر از لوله و دود، با خشونت تمام پای خود را شکاف داده و یک میله آهنی در در آن فرو می کند. سپس او متوجه می شود که پای او کرم زده شده و در نهایت جیغ زنان فرار می کند.

یک تاجر ژاپنی و همسرش بر اثر حادثه با این مرد تصادف می کنند و سعی می کنند بر ماجرا سرپوش بگذارند. در نهایت وقتی که آن ها قصد دارند جنازه مرد آهنی را دور بیندازند، مرد آهنی آن ها را نفرین کرده و مرد مذکور به یک هیولای ماشینی تبدیل می شود. این فیلم به معنای واقعی کلمه ترسناک و حتی خوفناک است و به همین دلیل یکی از سوررئال ترین، ترسناک ترین و ناخوشایندترین فیلم های ترسناک زاپنی لقب گرفته است.

حلقه خودکشی (۲۰۰۱)

فیلم «حلقه خودکشی» (Suicide Circle) که با نام «باشگاه خودکشی» در خارج از ژاپن شناخته می شود یک فیلم ترسناک مستقل ژاپنی است که در سال ۲۰۰۱ توسط سیون سونو ساخته شد. این فیلم به بررسی خودکشی های فراگیری که به یکباره در ژاپن رخ می دهد می پردازد و در این میان کارآگاهی به نام کورودا سعی در پی بردن به حقیقت پشت پرده این ماجرا دارد. این فیلم به خاطر تصویرسازی های ترسناک و کم نظیر و همچنین موضوع بسیار بحث برانگیزش در میان فیلم های ترسناک ژاپنی شناخته شده است.

«حلقه خودکشی» با اجرای یک گروه موسیقی پاپ و خودکشی دسته جمعی ۵۴ دختر نوجوان آغاز می شود که خود را زیر قطار می اندازند. این صحنه یکی از ترسناک ترین صحنه های فیلم های ترسناک ژاپنی است. این فیلم به دلیل داستان پیچیده و تصاویر سمبلیک خود یکی از دیدنی ترین فیلم های این ژانر به شمار می آید و طرفداران آن در سراسر جهان تعابیر متفاوتی از آن ارایه داده اند. شاید این همه تعبیر متفاوت به این دلیل باشد که فیلم یک مکاشفه سوررئال است که نحوه تاثیر مدهای زودگذر را بر رفتارهای انسان به نمایش می گذارد.

ایچی قاتل (۲۰۰۱)

فیلم «ایچی قاتل» (Ichi the Killer) یک فیلم ترسناک جنایی ساخته تاکاشی میکه در سال ۲۰۰۱ است که بر اساس یک سری مانگا از هیدئو یاماموتو ساخته شده است. این فیلم داستان مواجهه و درگیری دار و دسته های مافیایی یاکوزا و یک مرد قاتل به نام ایچی را روایت می کند که به عنوان یک قاتل اجیر شده برای همه گروه های درگیر کار می کند. شاید تماشای این فیلم کمی دشوار باشد زیرا صحنه های آن به شدت ترسناک بوده و خشونت در فیلم موج می زند. با این وجود «ایچی قاتل» به یک فیلم کالت کلاسیک در میان فیلم های ترسناک ژاپنی و یکی از شناخته شده ترین فیلم های این فهرست تبدیل شده است.

جدای از تصویرپردازی خشن فیلم، «ایچی قاتل» بی معنی و پوچ نیست و همین تصاویر فیلم است که به آن زیبایی بی مثالی می بخشد. در واقع «ایچی قاتل» پرداختی عالی و هنرمندانه از خشونت، مسئولیت پذیری و رسانه است. این فیلم دیدگاهی انتقادی نسبت به هضم خشونت تصویری در دنیای امروزی دارد بدون این که دیدگاه های اخلاقی شخصی فیلم ساز را بروز دهد. این فیلم باعث می شود که تماشاگران دیدگاه های شهوانی و خشونت نهفته در خود را به چالش بکشند.

جو-آن: کینه (۲۰۰۲)

در سال ۲۰۰۲، فیلم ترسناک فراطبیعی «جو= آن: کینه» (Ju-on: The Grudge) به کارگردانی تاکاشی شیمیزو ساخته شد. این فیلم در واقع سومین قسمت از مجموعه «جو=آن» و اولین قسمت بود که در سینماها اکران می شد. مانند فیلم «حلقه»، «جو=آن: کینه» نیز با نام «کینه» و در سال ۲۰۰۴ در ایالات متحده بازسازی شد اما کارگردانی این نسخه را نیز تاکاشی شیمیزو بر عهده داشت. خوشبختانه بازسازی انگلیسی زبان این فیلم نیز همان ذائقه شیمیزو در فیلم اصلی را حفظ کرده و بدین ترتیب با استقبال زیادی مواجه شد. در این فیلم یک قاتل خوفناک بعد از حوادثی مرگبار ردی از خود بر روی خانه ای در توکیو به جای می گذارد.

وقتی که خانواده ای جدید به این مکان می آیند، آن ها خود را در تسخیر احساسات قوی و روح هایی می یابند که در خانه بجای گذاشته شده اند. «جو= آن: کینه» به خاطر زیبایی در داستان پردازی و داستان ارواح منحصر به فرد خود در این فهرست قرار گرفته است. صحنه ای در فیلم که در آن کایاکو با شیوه ای ترسناک از پله ها پایین می آید و نوای مرگ سر می دهد به یکی از صحنه های ماندگار سینمای وحشت ژاپن تبدیل شده است.

ماربیتو (۲۰۰۴)

«ماربیتو» (Marebito) فیلم ترسناک دیگری به کارگردانی تاکاشی شیمیزو است داستان مردی به نام ماسوکا را روایت می کند بعد از تماشای یک مرد محشت زده که با فرو کردن چاقو در چشمش خودکشی می کند به تصویربرداری از از صحنه های ترسناک روی می آورد. در نهایت وی چیزی را کشف می کند که ظاهرا یک دنیای متفاوت در بعدی دیگر در زیر شهر توکیو است. وی در آن جا زنی را می یابد که در یک غار زندانی شده و او را با خود به آپارتمانش می برد. این زن نه می تواند چیزی بنوشد، نه چیزی بخورد و نه حرف بزند اما یک موضوع کاملاً واضح است و آن هم اینکه وی تشنه خون است.

فیلم «ماربیتو» نه تنها به دلیل مولفه های ترسناکش بلکه به دلیل عناصر فانتزی خود نیز یکی از بهترین فیلم های ترسناک ژاپنی شناخته می شود. صحنه قدم گذاشتن ماسوکا به درون یک رشته کوه بلند در دنیای دیگر از طریق تونل های زیرزمینی در مترو توکیو چیزی که است که به ندرت مشابه آن را در دیگر فیلم های ترسناک ژاپنی دیده ایم. در این فیلم هیچ دیدگاهی بیان نمی شود به همین دلیل تماشاگران برداشت های متفاوت و مختلفی از آن خواهند داشت.

کوایدان (۱۹۶۴)

فیلم ترسناک اپیزودیک «کوایدان» (Kwaidan) به کارگردانی ماساکی کوبایاشی در سال ۱۹۶۴ بر اساس داستان هایی از افسانه های ژاپنی ساخته شده است. برای مثال قسمت «مو سیاه» (The Black Hair) این مجموعه، داستان یک سامورایی را روایت می کند که برای ازدواج با یک زن ثروتمند دیگر، زنش را طلاق می دهد. زن جدید او بسیار سرد و بی تفاوت است و بدین ترتیب سامورایی برای زن سابقش دلتنگ می شود. همسر جدیدش از موضوع مطلع می شود و بین آن ها درگیری رخ می دهد و بدین ترتیب سامورایی تصمیم می گیرد که نزد زن سابق خود بازگردد.

در بازگشت به خانه وی با واقعیتی خوفناک و ناخوشایند مواجه می شود. هر یک از داستان های متفاوت این فیلم روایتی ترسناک از یک افسانه و داستان قدیمی ژاپنی است. «کوایدان» یک فیلم ترسناک کلاسیک خوش ساخت است که علیرغم قدیمی بودن اما از تماشای آن لذت خواهید بود.

هاوسو (۱۹۷۷)

فیلم ترسناک «هاوسو» (Hausu) به معنای «خانه» یکی دیگر از فیلم های ترسناک ژاپنی است که از کلاسیک های این ژانر به شمار آمده و در سال ۱۹۷۷ توسط نوبوهیکو اوبایاشی ساخته شده است. این فیلم را یک فیلم ترسناک کالت کلاسیک می شناسند که یکی از ویژگی های منحصر به فردش بازیگران آماتور آن هستند. «هاوسو» داستان یک زن جوان را روایت می کند که همراه با ۶ نفر از همکلاسی هایش به خانه خاله بیمار خود در مناطق روستایی می رود و بلافاصله با اتفاقات ترسناک و غیرطبیعی مواجه می شود. هر یک از شخصیت های داستان اسم منحصر به فردی دارند که شخصیت آن ها را بیان می کند؛ برای مثال «زیبا»، «ترانه»، «استاد»، «کونگ فو» و غیره. تک تک این دختران به تسخیر این خانه جن زده در می آیند.

در این فیلم یک گربه ترسناک و شرور و داستانی ترسناک وجود دارد که کمتر در مورد آن توضیح داده می شود. فیلم «هاوسو» جلوه های ویژه بسیار ناقص و ضعیفی دارد که به گفته اوبایاشی به عمد به این شکل ساخته شده اند تا بر ترس و حشت ناشی از صحنه های فیلم افزوده شود. همچنین این فیلم دارای ماهیت توهمی است و تماشای آن بسیار لذت بخش است. اگر چه «هاوسو» در روزهای اول اکران خود مورد توجه چندان قرار نگرفت و نقدهای آن عمدتاً منفی بودند اما به یکی از فیلم های کالت کلاسیک در میان فیلم های ترسناک ژاپنی تبدیل شد و طرفداران این فیلم، آن را به خاطر جدی نگرفتن مسایل و سبک خاصش ستایش می کردند.

تست بازیگری (۱۹۹۹)

«تست بازیگری» (Audition) یک فیلم ترسناک شناخته شده به کارگردانی تاکاشی میکه بر اساس رمانی نوشته ریو موراکامی به همین نام است. فیلم داستان مردی میانسال به نام شیگارو را روایت می کند که پس از مرگ همسرش احساس تنهایی می کند و پس از این که پسر بالغش به او پیشنهاد می کند زن بگیرد، شیگارو پذیرفته و به کمک دوستش یک جلسه تست بازیگری دروغین ترتیب می دهد تا گزینه مناسب برای همسری را از این طریق انتخاب نماید. به محض ملاقات با یک دختر زیبا و اسرارآمیز به نام آسامی، شیگارو به شدت شیفته او می شود و آسامی نیز به او پاسخ مثبت می دهد اما خیلی زود مشخص می شود که موضوع مورد علاقه این دختر زیبا چیزی متفاوت از عشق است.

«تست بازیگری» به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک ژاپنی، سیک روایی بسیار جذابی دارد و خیلی آرام بیننده را در خود فرو برده و دچار ترس و وحشت می نماید. با این وجود یکی از صحنه های این فیلم ماندگار شده و باعث گردیده که ما این فیلم را در فهرست کنونی جای دهیم و آن صحنه ای بسیار ترسناک و ویرانگر است که در صورت تماشای فیلم متوجه صحنه مذکور خواهید شد. کلیت فیلم «تست بازیگری» بسیار خوفناک است و بسیاری از تماشاگران در همان نیم ساعت اول فیلم توان ادامه تماشای آن را ندارند. اگر می خواهید به تماشای این فیلم بنشینید به شما توصیه می کنیم که این کار را با معده پر انجام ندهید!

نوروی (۲۰۰۴)

فیلم ترسناک موسوم به «found footage» با نام «نوروی» (Noroi) که در زبان ژاپنی به معنای نفرین است یک فیلم شبه مستند می باشد که ساختاری کاملاً متفاوت از نسخه های غربی مربوط به داستان های اینچنینی دارد. این فیلم توسط کوجی شیراییشی کارگردانی شده و داستان آن بر روی یک محقق عجیب وغریب به نام ماسافومی متمرکز است که به خاطر آثار رسانه ایش در مورد اتفاقات ماوراء الطبیعه مشهور شده است. در حالی که وی مشغول ساخت آخرین مستند خود در مورد یک نفرین رازآلود است، خبر می رسد که ماسافومی گم شده و خانه اش با باقیمانده جنازه همسرش به آتش کشیده می شود.

چیزی که از این خانه باقی می ماند یک فایل تصویری است که ماسافومی از خود به جای گذاشته است. این فایل تصویری با داستان تحقیقات ماسافومی در مورد خانه یک زن بیمار به نام جونکو شروع می شود که متروکه بوده و پر از جنازه کبوتر است. با افشا شدن این راز ترسناک یک موجود فرازمینی شرور مسئول بسیاری از اتفاقات ترسناک و ناخوشایند شناخته می شود که ماسافومی درگیر آن ها شده است. فیلم «نوروی» به خاطر زمان طولانی و داستان پیچیده اش شناخته می شود، چیزی که در میان فیلم های ترسناک ژاپنی کمتر دیده می شود. این دوری گزیدن از هنجارهای ژانر وحشت ژاپن و داستان پیچیده و جذاب این فیلم باعث شده که اسم فیلم «نوروی» نیز در این فهرست قرار بگیرد.

اوزوماکی (۲۰۰۰)

اگر شما هم از طرفداران سبک مانگای ترسناک و جونجی ایتو هستید شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که از روی هر یک از آثار او می توان یک فیلم ساخت. به دلیل ترکیبی بودن آثار ایتو از ظواهر جسمانی ترسناک و هنر سوررئال، باعث شده که ساخت نسخه های سینمایی از شاهکارهای او بسیار سخت باشد. با این وجود، فیلم «اوزوماکی» (Uzumaki) به کارگردانی آکیهیرو هیگوچی یکی از مشهورترین داستان های مانگای ایتو را به خوبی و با حفظ ردپای او در آن به صورت یک نسخه سینمایی بازسازی کرده است. فیلم ترسناک «اوزوماکی» به چهار بخش تقسیم شده و داستان یک دختر مدرسه ای به نام کایری را روایت می کند که ناگهان در می یابد اتفاقی عجیب برای شهر محل زندگی اش افتاده است.

پدر دوست او به شدت به شکل های چرخشی و دورانی علاقمند شده و به درون یک ماشین لباسشویی می رود که این موضوع مرگ او را در پی دارد. مردم رفته رفته به حلزون تبدیل شده و دختران مدرسه ای مشهور نیز موهایی وزوزی و عجیب و غریب در می آورند. اتفاقات ترسناک دیگری نیز رخ می دهد که تنها کایری و دوستش می توانند برای رمزگشایی از علت آن ها اقدام کنند هر چند منبع این اتفاقات ترسناک به راحتی قابل کشف و توقف نیست. این فیلم یکی از عجیب و غریب ترین فیلم های ترسناک ژاپن می باشد.

اکستنشن (۲۰۰۷)

فیلم ترسناک «اکستنشن» (Exte) که در عنوان ژاپنی شکل کوتاه شده واژه «extension» به معنای اکستنشن مو است توسط سیون سونو ساخته شده که ساخت فیلم معروف «حلقه خودکشی» را نیز در کارنامه دارد. ماجرای فیلم داستان یک کارآموز آرایشگری زنانه را روایت می کند که توسط مردی که برای آرایشگاه های زنانه مو تهیه می کند تحت تعقیب قرار می گیرد. این موها از یک منبع ترسناک و رازآلود تهیه می شوند؛ جنازه دختری که تجزیه نشده و موهای او همچنان رشد می کنند. کسانی که از موهای این دختر برای اکستنشن استفاده می کنند دیوانه شده و یا به قتل می رسند. صحنه های آغازین فیلم به شدت ترسناک هستند؛ زمانی که مامورین گمرک کانتینری پر از موی انسان را همراه با جنازه دختری که سر او مو ندارد در درون آن پیدا می کنند.

کالبدشکافی نشان می دهد که تمامی ارگان های داخلی بدن این دختر بیرون آورده شده و در بازار سیاه اعضای بدن انسان به فروش رسیده اند. رفته رفته راز مرد مودوست و داستانی که در پشت این جنازه وجود دارد فاش می شود. اگر چه این فیلم داستان آشنای انتقام دختری نفرین شده را روایت می کند که مورد بدرفتاری قرار گرفته، «اکستنشن» یکی از بهترین فیلم های ترسناک ژاپنی و ترکیبی بی نقص از ترس، تاریکی و انتقام است.

آب سیاه (۲۰۰۲)

فیلم درام ترسناک «آب سیاه» (Dark Water) به کارگردانی هیدئو ناکاتا بر اساس اثری از کوجی سوزوکی ساخته شده و نسخه انگلیسی زبان آن در سال ۲۰۰۵ به کارگردانی والتر سالس و با بازی جنیفر کانلی بازسازی شد. در «آب سیاه» زنی به نام یوشیمی است که در بحبوحه یک طلاق پر سروصدا و مخرب قرار داشته و مجبور می شود به یک آپارتمان قدیمی و مخروبه نقل مکان کند. نقطه ای از نشت آب روی سقف این خانه شکل گرفته و روز به روز بدتر و بزرگ تر می شود.

علیرغم شکایت های او به نگهبان ساختمان، هیچ تلاشی برای رفع این مشکل صورت نمی گیرد. وقتی که یوشیمی برای حل مشکل به آپارتمان بالای خانه خود می رود متوجه می شود که در آپارتمان قفل شده است. از آن زمان به بعد اتفاقات ترسناک و عجیبی رخ می دهند. «آب سیاه» یکی از پرفروش ترین فیلم های ترسناک ژاپنی در این کشور بود اما در خارج از ژاپن ناشناخته باقی ماند.

کایرو (۲۰۰۱)

فیلم ترسناک «کایرو» (Kairo) که بیشتر با عنوان «ضربان» (Pulse) شناخته می شود در سال ۲۰۰۱ توسط کیوشی کوروساوا ساخته شد. این فیلم از همان ابتدا با استقبال تماشاگران و منتقدان روبرو شد و از آن زمان تاکنون جایگاه فیلمی کالت را بدست آورده است. حتی نسخه ای انگلیسی از این فیلم در سال ۲۰۰۶ در ایالات متحده ساخته شد که دنباله هایی را نیز در پی داشت. با تماشای این فیلم دیگر هیچگاه نگاه سابق را به اینترنت نخواهید داشت و همین موضوع «کایرو» را به یکی از ترسناک ترین فیلم های ترسناک ژاپنی تبدیل می کند. در فیلم «کایرو» دو خط داستانی یک تم یکسان را در مورد ارواح خبیثه تعقیب می کنند که از طریق اینترنت به دنیای زندگان حمله می کنند.

کودو دختری است که در یک فروشگاه درخت و گل زینتی کار می کند که ناگهان متوجه می شود چند روز از گم شدن یکی از همکارانش می گذرد. وقتی که کودو به دیدن همکار خود می رود متوجه رفتارهای عجیب و غیرطبیعی او می شود. بعد از این که این مرد همکار در برابر چشمان کودو دست به خودکشی می زند، کودو و دوستانش به این نتیجه می رسند که دیسک کامپیوتری که از او بجای مانده باعث مرگ ناگهانی او شده است. در داستانی موازی، اتفاقاتی مشابه شکل می گیرد که در نهایت به کشف داستان این ماجراهای ترسناک منجر می گردد.

اخطار (۲۰۰۴)

فیلم ترسناک «اخطار» یا «تحذیر» (Premonition) ساخته تسوروتا نوریو در سال ۲۰۰۴ است که بر اساس یک مانگا ساخته شده و نسخه انگلیسی زبان آن در سال ۲۰۰۷ در ایالات متحده ساخته شد. در این فیلم، معلمی به نام هیدکی و همسرش آیاکا همراه با دخترشان در حال بازگشت از تعطیلات هستند که ناگهان هیدکی تکه ای روزنامه پیدا می کند که نشان می دهد دختر او لحظاتی بعد در یک حادثه رانندگی کشته خواهد شد. وقتی که آیاکا از ماشین خارج می شود تا از هیدکی بخواهد در باز کردن کمربند ایمنی دخترشان به او کمک کند، یک کامیون خودرو آن ها را زیر می گیرد و دختر آن ها در این حادثه کشته می شود.

هیدکی و آیاکا در نهایت به دلیل این حادثه ناگوار از هم جدا می شوند اما این تازه آغاز ماجراست. چند سال بعد، آیاکا آرشیوی از روزنامه ها را پیدا می کند که اتفاقات آینده در آن ها پیشگویی شده است. «اخطار» فیلم زیاد شناخته شده ای در خارج از ژاپن نیست اما یکی از بهترین و دیدنی ترین فیلم های ترسناک ژاپنی است که ارزش تماشا دارد. اگر تاکنون این فیلم یا بازسازی آمریکایی اش را ندیده اید بهتر است آن را در فهرست تماشای خود قرار دهید.

زن خبیث (۲۰۰۶)

فیلم ترسناک اپیزودیک «زن خبیث» علیرغم ضعف ها و شناخته نشده بودنش در این فهرست قرار می گیرد. در حالی که تمامی سه فیلم کوتاه این مجموعه اپیزودیک هر کدام به نوبه خود داستان های ترسناک خوب و کاملی هستند اما اولین اپیزود با نام «کاتاکاتا» (Katakata ) بهترین قسمت این فیلم ترسناک طولانی به شمار می آید. در داستان «کاتاکاتا» به کارگردانی کیتا آممیا، یک زن جوان به نام کاناکو بعد از یک قرار ملاقات عاشقانه با نامزد بیوه اش به خانه بازمی گردد. بعد از این که یک حلقه گوش به سر او برخورد می کند، کاناکو به سرعت بالا را نگاه کرده و یک جسم سنگین از آسمان آمده و او را نقش زمین می سازد.

بعد از بلند شدن از روی زمین وی متوجه می شود که در دنیایی دیگر است و یک دختر کوچولوی ترسناک، شهروندان روح وار و یک هیولای ترسناک به نام «زن قرمز پوش» نیز در این دنیای موازی حضور دارند. زن قرمز پوش به معنای واقعی کلمه ترسناک است. فضای کابوس واری که به دنبال این زن می آید، تغییرات آهسته و ترسناک ظاهر او و صحبت ها و فعالیت های خوفناک این زن او را به یکی از شخصیت های شرور ماندگار در ژانر وحشت ژاپن تبدیل کرده است. این اپیزود ارزش تبدیل شدن به یک فیلم ترسناک مستقل با زمان بیشتر را دارد زیرا به معنای واقعی کلمه کابوس آور است.

منبع screenrant
از طريق Rooziato
ممکن است شما دوست داشته باشید

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که نظر می دهید

  Subscribe  
Notify of