گفتگو با تاد فلیپس، کارگردان خماری و موعد مقرر

تاد فیلیپس بسیار خسته به نظر می آمد.آقای کارگردان محل فیلم برداری فیلم جدیدش، خماری ۲ را برای شرکت در مراسم اولین اکران فیلم "موعد مقرر" ترک کرده بود و به همراه زک گلیفیانکیس و رابرت دنی جونیور از این مراسم به آن مراسم میرفتند و مصاحبه می کردند و خلاصه حسابی سرشان شلوغ بود. همان شب هم قرار بود تاد فیلیپس به لندن برود تا در مراسم اکران آنجا شرکت کند و از آنجا هم سفر کند به تایلند ، محل فیلم برداری خماری ۲٫تاد با روی باز به سوالات ما در مورد فیلم پاسخ داد. با او در مورد محدودیت های ژانر کمدی، سختی های فیلم برداری در Waffle House ( رستوران زنجیره ایی معروف در آمریکا) ، نقش کم رنگ زن ها در فیلم هایش و خیلی چیزهای دیگر صحبت کردیم.

قبل از اینکه مصاحبه را بخوانید بد نیست بدانید که فیلم "موعد مقرر" با بازی زک گلیفیانکیس و رابرت دنی جونیور در نقش های اتان و پیتر ، داستان یک زوج نامتناسب است که مجبورند برای اینکه پیتر بتواند در زمان تولد فرزندش پیش همسرش باشد، سفر جاده ایی را با هم تجربه کنند. و در بین راه با اتفاقات عجیب بسیاری مثل تصادف های بسیار و همراهی با یک سگ عجیب و …. روبرو می شوند.

دیروز من و یه منتقد دیگه داشتیم در مورد بدجنسی ها و حقه بازی هایی های که در فیلم می بینیم صحبت می کردیم؟

اونها آزارتون هم دادند؟

بله، یه مقدار

بی خیال، جدی میگی؟ واقعا مشکل شما ها چیه؟ (با خنده)شماها باید بیاین در استودیوهای هالیود کار کنید واونجا مدیر اجرایی بشین. شماها میگین یه چیز متفاوت میخواین و وقتی این کار رو میکنی میگین، اه اه این خیلی آدم بد جنسیه نمیشه دوستش داشت. باور کنین تو دنیا آدمای بدجنس و حقه باز زیاده. نمیشه که همش در مورد کاراکترای دوست داشتنی فیلم ساخت.

نه نمیشه و این قسمت جذاب این فیلم هم هست. ولی اونا خیلی به هم بدجنسی می کنند بخصوص پیتر(دنی جونیور) که خیلی نامردی در حق اتان میکنه.

آره ولی اتان هم خطاهای زیادی میکنه. پیتر در حق یه معلول ذهنی نامردی نمیکنه بلکه در حق کسی نامردی میکنه که میتونه بسیار بهتر رفتار کنه ولی به نتیجه رفتارهاش بر روی دیگران دقت نمیکنه. من همیشه میگم کمدی وقتی خوب نقشش رو بازی میکنه که حداقل مقداری واقعی باشه. برای خودم پیش اومده که با کسی که خیلی آزارم میده مجبور بودم ۲۰۰۰ مایل سفر کنم ولی قبول دارم که معمولا آدم عصبانیت و ناراحتیشو در درون خودش میریزه و بروز نمیده.

پیتر و اتان کاراکترهای متفاوتی هستند طوری که آدم فکر میکنه از دنیاهای متفاوتی میان.

بله درسته. اتان متعلق به جایی که خالصانه عاشقش هستن و خانواده ایی که با کمال میل حضورش رو پذیرفتن ولی پیتر حس میکنه که توسط پدرش طرد شده.

نکته اصلی تفاوتشون همینه؟

به نظرم نکته روانشناختی قضیه همینه. پیتر بطور ذاتی تربیت درستی نداشته . هدف فیلم اینه که اگه پیتر با چنین شخصیت کودک گونه ایی برخورد کنه و مجبور باشه باهاش ارتباط برقرار کنه شاید کمکش کنه تا پدر بهتری باشه.

سخت نبود که دو شخصیت بسیار متفاوت رو در یک فضای کمدی یکسان قرار بدی؟

فکر کنم کار من به عنوان کارگردان همینه. با اینکه شاید موقعیت ها و شخصیت ها شوخی و غیر واقعی باشن باید فضایی که اونها درش قرار گرفتن واقعی جلوه میکرد. بعضی وقت ها فضا ها و مکان ها متداول و معروف مثل Waffle house به خاطر همین استفاده شد

من خیلی هیجان زده شدم که waffle house رو دیدم. چون اهل جنوبم و خیلی به شعبه های مختلفش سر زدم ولی هیچوقت اونا رو در فیلما نمیبینی.

خوب در مورد فیلم برداری تو اونجا خیلی سخت میگیرن. من برای فیلم "سفر جاده ایی" هم خواستم اونجا یه سکانسی رو بگیرم که اجازه ندادند.

باید محتوای سکانسو براشون میفرستادی؟

آره، مسئولینش باید میدونستن چی میخوای بگیری.

چقدر مجبور شدین برای فیلم موعد مقرر سفر جاده ای داشته باشین؟

خیلی زیاد. برای اینکه فیلم به واقعیت نزدیک باشه. ما یه دور کامل زدیم، آتلانتا، آلاباما، تگزاس، نیومکزیکوو…

در فیلم لحظات مختلف و لحن های متفاوتی رو میبینیم ،چطوری به این اعتماد به نفس رسیدی که لحن های مختلف را در یک فیلم بیاری؟

نمیدونم چطور این اعتمادبه نفس ایجاد شد ولی باعث جذاب تر شدن فیلم میشد و برای من دلیل ساخت یه فیلم بازی با همین لحن های مختلفه. اینکه از یه سکانس و لحن احساسی به یه فضای اکشن بریم، چیزی که برای من و فکر کنم برای زک گلیفیانکیس و رابرت دنی جونیور هم تجربه ی جدیدی بود.

با اون همه تعریف و تمجیدی که از خماری شد ، همه توقع دارن فیلم جدیدت خیلی بهتر باشه، این بهت فشار وارد نمیکرد؟

نمیتونم بگم این فیلم خیلی بهتر از خماریه ولی مطئننا خیلی لایه ای تر خواهد بود. من مطمئنم با اینکه مردم خیلی در مورد این دو تا فیلم و مقایسشون صحبت خواهند کرد ولی حس های خوب و متفاوتی نسبت به این دو تا خواهند داشت.

خیلی در مورد کاراکتر های زن در فیلم خماری و کمرنگ بودن اونها در فیلم صحبت شد ولی بازم میبینیم که در این فیلمم هم دو شخصیت مرد شخصیت های اصلی فیلمت هستند، چرا؟

خوب به خاطر اینکه در مورد رابطه ی بین مردهاست و خماری هم فیلمی بود در مورد سه دوست مرد به همراه زک.هر فیلمی که نباید همه چیزو داشته باشه و این روشی که من به قضیه نگاه میکنم. این کمدی رمانتیک کیت هیل نیست که در مورد رابطه دنی جونیور با زنش باشه! این یه فیلمیه در مورد دو تا مرد متفاوت که وقتی از هم جدا میشن سعی میکنن رفتار بهتری نسبت به قبلش داشته باشند. نمیشه فیلمی ساخت که همه ی توقعات مخاطب توش باشه. این کم رنگ بودن شخصیت زن ها از عمد نبوده بلکه داستان چنین می طلبیده.

قصدشو نداری فیلمی بسازی که یه زن در بین شخصیت های اصلی باشه؟

دوست دارم فیلمی بسازم که زن ها درش نقش داشته باشند، نه لزوما نسخه زنانه خماری ولی دوست دارم. و اگه چنین اتفاقی بیافته قطعا جولیت لوئیس نقش اصلی رو خواهد داشت چون به نظرم با مزه ترین زن دنیاست . اون بازیگر زن محبوب من در کل کره زمینه! ولی دوست د اشتم بعد از خماری با زک و دنی جونیور که بازیگر فوقالعاده ایی تجربه ایی داشته باشم

یه صحنه توی فیلم داریم که دنی جونیور با شدت به بچه ایی ضربه میزنه تا از خودش دورش کنه.

دوباره داری به فضای استودیوهای هالیوود بر میگردی ها. تو دقیقا کپی مدیر اجرایی کمپانی برادران وارنری، باور کن!

من میگم با دیدن چنین صحنه هایی مردم با بازیگر سخت تر ارتباط برقرار میکنن، اینطور نیست؟

بخاطر اینه که میگم رابرت بهترینه. اون توی صورت یه سگ تف میکنه ولی ۵ دقیقه ی بعد مردم دوست دارن موفق بشه و باهاش ارتباط برقرار میکنند

من مشکلی با تف کردن توی صورت سگ ندارم ولی به نظرم قرار دادنش تو ی تیزر فیلم باعث میشه مخاطب حس بدی بهش دست بده

اگه یه بار اون سگو از نزدیک ببینی میگی حقشه!

در رابطه با شوخی چارلی شین در آخر فیلم تماس های تهدیدآمیز بهت نشد؟

نه به هیچ وجه. ببین همیشه مردمی که تا به حال در هالیوود فیلم نساختن فکر میکنن اینجا شرایط خیلی محدود وسخته ولی اینطور نیست. من خیلی نگران این شوخی نبودم. ما میخوایم مردم وقتی فیلم رو می بینند احساس خوبی پیدا کنند، همین.

قبل از فیلم برداری بحث و نگرانی نبود؟

اصلا، در موقع فیلم برداری هیچ محدودیتی برای خودم قائل نیستم. بعدا توی تدوین به این چیزا فکر میکنم. میدونی به عنوان کارگردان کمدی یا بازیگر کمدی خیلی مسخرست که موقع فیلم برداری به این چیزا فکر کنی و بگی" نه، این دیگه خیلی زیاده" بیا بی خیال زیاده روی بشیم، بذار فیلم بگیریم وقتی تموم شدو دیدیم زیاده براش فکری میکنیم.

از این اتفاقا تو "موعد مقرر" افتاد؟

واقعیت اینه که تف کردن توی صورت سگ تو فیلم نامه نبود. من رفتمو به رابرت گفتم :" میدونی اگه وقتی رد میشی توی صورت سگ تف کنی خیلی با مزه میشه" و رابرت برگشت وگفت :" جدی، به نظرت یه کم زیاده روی نیست؟" گفتم:" بذار ببینیم، بیا این سگ لعنتی رو سوپرایز کنیم"

پیش اومد که فیلم نامه رو بازنویسی هم کنی؟

بازنویسی نه ولی سر صحنه تغییراتی می دادیم. من همیشه میگم که فیلم با فیلمنامشه که تنفس میکنه و ما روح حاکم بر فیلم نامه رو حفظ میکردیم ولی خوب یه سری تغییرات هم میدادیم.

 

منبع : کافه سینما

2
دیدگاه بگذارید

Please Login to comment
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
Notify of
trackback
Member

… [Trackback]

[…] Find More here to that Topic: naghdefarsi.com/گفتگو-با-تاد-فلیپس،-کارگردان-خماری-و-مو/۵۰۸/ […]

trackback
Member

… [Trackback]

[…] There you will find 13226 more Information on that Topic: naghdefarsi.com/گفتگو-با-تاد-فلیپس،-کارگردان-خماری-و-مو/۵۰۸/ […]