واقعیتی که با انتشار فیلمنامه ‘بازی تاج و تخت’ فاش شد

یکی از احساسی‌ترین لحظات فصل پایانی سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) زمانی بود که «دروگون»، آخرین بازمانده‌ی اژدهایان «تخت آهنین» را پس از مرگ «دنریس تارگرین» به آتش می‌کشد. نویسندگان قسمت آخر سریال تصمیماتی اتخاذ کردند که هواداران را گیج کرد اما یکی از مسائلی که بسیاری از بینندگان در موردش اتفاق نظر داشتند این بود که نابودی «تخت آهنین» توسط «دروگون» چه از نقطه نظر روایی و چه مضمونی دارای اشکال است.

به دنبال نامزدی سریال در بخش بهترین نویسندگی مراسم امی، نسخه‌ای از فیلمنامه‌ی قسمت پایانی «بازی تاج‌وتخت» در دسترس قرار گرفته و بر اساس این متن «دروگون» تصادفاً «تخت آهنین» را آتش می‌زند. به گزارش سی نما، فیلمنامه توسط «دن وایس» و «دیوید بنیاف» به نگارش درآمده و تأیید می‌کند که لحظه‌ی آتش گرفتن تخت تصادفی و آنگونه که منتقدین و هواداران تصور می‌کردند عمدی در کار نبوده است.

در متن فیلمنامه آمده است: «[دروگون] به جان نگاه می‌کند. می‌بینیم که آتش در گلوی او زبانه می‌کشد. جان هم آتش را می‌بیند. آماده‌ی مرگ می‌‌شود. اما آتش او را هدف نگرفته. دروگون می‌خواهد دنیا را به آتش بکشد اما جان را نه. او آتش را به دیوار پشتی می‌دمد و بقایای سنگ‌های بزرگ سرخ رنگ را می‌سوزاند. ما از پشت سر جان می‌بینیم که آتش به سمت تخت به حرکت درمی‌آید – چیزی که هدف خشم و غضب دروگون نیست و فقط تصادفاً طعمه‌ی حریق می‌شود.»

جنگ برای تصاحب «تخت آهنین» روایت اصلی «بازی تاج‌وتخت» بود و به همین علت بسیاری از مخاطبین از ویرانی‌هایی که دروگون در پی قتل مادرش به بار آورد غافلگیر شدند. «جورج آر.آر. مارتین» مجموعه‌ کتاب‌های خود را «نغمه‌ی یخ و آتش» نامیده بنابراین به نظر می‌رسید که عمدی در کار اژدها باشد. بنیاف و وایس برای کارگردانی قسمت پایانی فصل هشتم سریال هم نامزد دریافت جایزه‌ی امی شده‌اند.


منبع:iranart.ir


 

ممکن است شما دوست داشته باشید

دیدگاه بگذارید

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of